Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvad skal man gøre for at få leveret pakker?

Recommended Posts

snoozz

Udover naturligvis at betale for det.

Nu er det 5. pakke i træk, hvor jeg har  betalt for levering HELT hjem, og får bare en tam besked om at de har forsøgt levering, men ingen blev truffet hjemme - sgu da klart når de ikke engang banker på døren. Tvivler faktisk på de overhovedet har været ned på P-pladsen.

Hvis de tror det letter deres arbejder, så må de tro om igen, for lader konsekvent pakker gå retur, så kan de jo bare få lov at køre 2 - eller flere gange.

Troede lige jeg kunne løse problemet ved at bestille min vare fra et firma som bruger GLS i stedet for PostNord, det blev det kun endnu værre af (leveret til pakkeudleverings-sted endnu længere væk).

Sjovt nok kan "de mindre firmaer" som selv leverer deres pakker GODT finde ud af det. Det er ikke fordi min bolig er gemt bag en tyk hæk ingen kan finde.

Fx fik jeg nyt TV med Elgiganten, og Dagligvarer fra Nemlig.com, Osuma, eller Coop.dk/mad, kommer også igennem fejlfrit !

Så  hvad skal jeg gøre for at pakkeposten kommer igen - det var ikke et problem førhen, i al fald ikke sådan at det var helt normalt at gøre sådan, hvilket det åbenbart er.

Alternativt kender nogen en computer butik som sender med DAO? Selvom man kan frygte at pakke så blot havner i en pakkeshop endnu længere væk ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kirstine.12

Gammelt problem i mange år, men irriterende, har desærre ingen løsning ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 12 timer siden, snoozz skrev:

Fx fik jeg nyt TV med Elgiganten, og Dagligvarer fra Nemlig.com, Osuma, eller Coop.dk/mad, kommer også igennem fejlfrit !

Det gjorde min nye bærbare fra Elgiganten til gengæld ikke. Denne skulle leveres af "Bring", der åbenbart er det budfirma, som Elgiganten bruger. Men der stod bare, at jeg ikke gavde været hjemme, da jeg forsøgte at spore pakken på nettet, selvom det var løgn. Så jeg måtte selv hente den hos Spar, hvor de Bring havde afleveret den.

Dagligvarerne kommer selvfølgelig altid. For ellers bestiller man jo ikke varerne hos dem næste gang, og de må vist heller ikke trække pengene, før man går fået varerne. Desuden ville det jo omgående blive opdaget, hvis deres bude snød på samme måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Skriv til Post Nord via facebook.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Erpe forskellen er nok at "små ting" som fx en bærbar PC, sender de med posten - eller "Bring" dvs eksternt firma, men store ting som TV eller vaskemaskiner kører de selv med.

Entrelac, jeg har prøvet at emaile til dem, så vi så hvad de svarer.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 minutter siden, snoozz skrev:

Erpe forskellen er nok at "små ting" som fx en bærbar PC, sender de med posten - eller "Bring" dvs eksternt firma, men store ting som TV eller vaskemaskiner kører de selv med.

Entrelac, jeg har prøvet at emaile til dem, så vi så hvad de svarer.

Jeg tror du får hurtigere respons hvis du gør det via facebook, hvor andre kan følge med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Entrelac måske.

Men nu er jeg ikke tilhænger af netop det massemedie gg.

Og vil desuden ikke hænge et kæmpe firma ud offenligt, hvis det viser sig at det blot er 1-2 bude som skal fyres fordi de ikke gør deres job.

- I al fald ikke før de svarer selv (formentlig først mandag).

Har foreslået dem at de sender budet ned i Spar og henter pakken og afleverer den som den skulle være, mod at jeg ikke skriver flere grimme ting om dem på trustpilot / overalt på internettet.

Tvivler dog på om det har nogen effekt, men kan det give dem bare et lille tab i form af folk der vælger andre transportformer af deres varer, så er jeg godt tilfreds ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 3 minutter siden, snoozz skrev:

Og vil desuden ikke hænge et kæmpe firma ud offenligt, hvis det viser sig at det blot er 1-2 bude som skal fyres fordi de ikke gør deres job.

Det er næppe kun 1-2 bude, der snyder, når de ikke gider bringe pakker op i lejligheder i højhuse eller til afsides beliggende huse. For budene har travlt og er sikkert akkord-lønnede. De forsøger derfor at vinde tid ved bare at påstå, at sådanne kunder ikke var hjemme. Det er jo meget hurtigere bare at aflevere pakkerne til et opsamlingssted, hvor de skal hen alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg har nu selv været postbud - lørdagsafløser for postDK, og hvis jeg ikke husker helt forkert, så var det ikke på akkord. Men jeg sagde så også op samme dag jeg startede gg.

Og jeg forstår såmænd godt at man som bud gerne vil være hurtigst muligt færdig.

Men hvis man har bare en brøkdel af ære i sit job, hvad det så end er, så gør man ikke kun arbejdet halvt.

Det svarer lidt til at jeg vi tage en taxa fra københavn til Holbæk, og bliver sat i Roskilde fordi chaufføren skal spare tid.

Eller at man er blevet opereret for X ting, så ligger man der på operationsbordet - men hov inden gider sy hullet sammen fordi de skal spare tid ?

Det går sgu da ikke ! Akkord-lønnet eller ej ;/

Skal man endelig være smart på den måde, skal man gøre som jeg gjorde: Jeg gjorde rent/generel service på udlejningssommerhuse. Så havde jeg samtidig Avisruter i selvsamme områder. Se så begynder det at ligne en løn der ligner noget. Og hvis man så lige tager sin kæreste og svigermor på en anden bil (sort), se SÅ begynder det for alvor at ligne noget, da man så kan dække dobbelt område på samme tid ;)

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg har aldrig været postbud, men i 20 års-alderen var jeg avisbud for Jyllands-Posten. Jeg satte da skam en ære i at alle aviser skulle afleveres på stedet som forventet. Men jeg ved ikke med nutidens postbude? De er måske helt ligeglade med at gøre deres arbejde ordentligt? 

Eller, Snoozz, du har jo selv indrømmet, at du drikker en del. Er du HELT sikker på, at du ikke bare hare ligget og sovet en brandert ud og derfor ikke har bemærket, at de har ringet på din dør? ;) Du har også sagt, at du er svagt gående. Måske har du bare ikke nået hen til døren, inden de gik igen? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...