Jump to content
Velkommen til DinDebat
Jojojo

Danmark er et åbent samfund

Recommended Posts

Jojojo

Når jeg befinder mig ude i samfundet, men jeg tvivler når jeg læser med på debatten.

Hvad er jeres mening i forhold til samme.

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg tror mange kan lide ideen om et åbent samfundssind. 
Men lige så mange frygter det "ukendte" - hvilket kan gøre en skeptisk, eller mistroisk. 

Jeg oplever danmark meget åbent og imødekommende, på mange måder, men ser også en indespisthed og en frygt for at sætte vores velfærd over styr. 

Det er en svær balance. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg tror, danskerne som sådan er åbne og imødekommende, men i de senere årtier har vi set, at velfærdssamfundet er blevet indskrænket mere og mere - og når man så i medierne læser og ser en masse historier om utilpassede indvandrere/flygtninge, som ikke synes at bidrage positivt til samfundet, så er det klart, at mange bliver skeptiske.

Jeg vil dog sige, at når jeg færdes ude i dagligdagen, synes jeg ikke at jeg selv oplever så mange af de her problemer (jeg har måske oplevet en håndfuld ubehagelige episoder de sidste tyve år, det er jo ikke mange...og der er også etniske danskere, der opfører sig dumt og ubehageligt). Meget af det ser man gennem medierne. Og nogle gange er det svært at vide præcist, hvor meget der er sandt og hvor meget der er propaganda. Propagandaen går begge veje, tror jeg. Både de, der gerne vil bagatelisere problemerne med ikke etniske danskere. Og også de, der har en agenda med at puste det op. Så man skal prøve at holde tungen lige i munden, når man læser nyhederne. Uanset om det er mainstreammedierne eller de alternative medier. 

Frygten for at velfærdssamfundet bryder sammen, bliver jo ikke mindre under Coronakrisen, som allerede har haft omkostninger for vores velfærd. Og netop denne krise gør nok, at folk netop nu generelt har en endnu lavere tolerancetærskel overfor indvandring, fordi vi netop i disse tider føler, at vi må værne ekstra om de værdier (både materielle og etiske), som vi har i vort samfund. Det kan forklare, hvorfor indvandringsdebatten også er blevet hårdere herinde på det sidste - netop under Coronakrisen. Folk er stressede netop nu og frygter for fremtiden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Det er altid vigtigt at huske på, at debatsider som denne ikke repræsenterer befolkningen. Internettet vil altid tiltrække folk, som føler at de er i opposition til majoriteten eller kæmper for en bestemt sag, som de så kanaliserer alt deres energi på. 

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro
For 12 timer siden, Lucianone skrev:

Frygten for at velfærdssamfundet bryder sammen, bliver jo ikke mindre under Coronakrisen, som allerede har haft omkostninger for vores velfærd. Og netop denne krise gør nok, at folk netop nu generelt har en endnu lavere tolerancetærskel overfor indvandring, fordi vi netop i disse tider føler, at vi må værne ekstra om de værdier (både materielle og etiske), som vi har i vort samfund. Det kan forklare, hvorfor indvandringsdebatten også er blevet hårdere herinde på det sidste - netop under Coronakrisen. Folk er stressede netop nu og frygter for fremtiden.

Jeg kan ikke forestille mig, at der skulle være en hårdere forbindelse mellem indvandringsdebatten og Corona-krisen, med eller uden Corona-krisen er og har indvandringsdebatter faktisk i det store og hele altid været negative, men at mange frygter for fremtiden er forståeligt, da netop Corona-krisen har forårsaget bl.a. stor arbejdsløshed og det verden over..

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 12 timer siden, homofaber skrev:

Det er altid vigtigt at huske på, at debatsider som denne ikke repræsenterer befolkningen. Internettet vil altid tiltrække folk, som føler at de er i opposition til majoriteten eller kæmper for en bestemt sag, som de så kanaliserer alt deres energi på. 

Det handler ikke kun om internettet. Men derimod om, at ekstreme grupper som blandt andet Danmarks Nationale Front og DNSB altid vil forsøge at lave propaganda for deres ekstreme synspunkter alle steder, hvor de kan få lov til det. DNSB har det langt sværere end DNF, fordi propaganda mod jøder næsten ikke tillades nogen som helst steder mere. Derimod tillades propaganda mod især arabere og afrikanere desværre stadig en del steder, der så tiltrækker blandt andet medlemmer af DNF. Man kan undre sig over, at der er så få af dem ovre på dinedebatter.danskforum.net. Men det viser jo nok netop, at de ikke er interesserede i bare at debattere indbyrdes, men i stedet ønsker at sprede racistisk had til alle dem, der ikke hader de “fremmede” i forvejen. De er få, men særdeles højtråbende.

• Synes godt om 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kid Romano
For 5 timer siden, Erpe skrev:

Det handler ikke kun om internettet. Men derimod om, at ekstreme grupper som blandt andet Danmarks Nationale Front og DNSB altid vil forsøge at lave propaganda for deres ekstreme synspunkter alle steder, hvor de kan få lov til det. DNSB har det langt sværere end DNF, fordi propaganda mod jøder næsten ikke tillades nogen som helst steder mere. Derimod tillades propaganda mod især arabere og afrikanere desværre stadig en del steder, der så tiltrækker blandt andet medlemmer af DNF. Man kan undre sig over, at der er så få af dem ovre på dinedebatter.danskforum.net. Men det viser jo nok netop, at de ikke er interesserede i bare at debattere indbyrdes, men i stedet ønsker at sprede racistisk had til alle dem, der ikke hader de “fremmede” i forvejen. De er få, men særdeles højtråbende.

Man nænner næsten ikke at fortælle dig det, men ifølge DNFs egen side, er deres "nyhedsside" sidst opdateret i maj 2019. DNSB sov stille hen, efter at Jonni Hansen stoppede som formand. Det er 10 år siden!

Det er altid bedst at virke lidt opdateret, når man vil bruge nogle "uhyggelige" grupperinger, når man nu vil skræmme folk væk fra de nationalt orienterede. 😄

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)
For 7 timer siden, Kid Romano skrev:

Man nænner næsten ikke at fortælle dig det, men ifølge DNFs egen side, er deres "nyhedsside" sidst opdateret i maj 2019. DNSB sov stille hen, efter at Jonni Hansen stoppede som formand. Det er 10 år siden!

Du tager fejl. DNF er stadig aktive i flere lokalområder, og DNSB eksisterer også i bedste velgående:

http://www.danmarksnationalefront.dk/om-dnf

http://www.tsunamipolitico.com/dansk11.htm

Der har dog været en del medlemsflugt, der nok skyldes, at tidligere medlemmer nu mere håber på en fremtid i DF eller NB.

DNSB's leder er Esben Rohde Kristensen, som du kan læse mere om på https://da.m.wikipedia.org/wiki/Esben_Rohde_Kristensen

Redigeret af Erpe
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 1 time siden, Kid Romano skrev:

Det er altid bedst at virke lidt opdateret, når man vil bruge nogle "uhyggelige" grupperinger, når man nu vil skræmme folk væk fra de nationalt orienterede. 😄

Det er jo det, jeg altid har sagt. I højrenationale har aldrig og får aldrig succes. Vederfølner var jo en overgang også det store hit. Jeg fulgte en del med og jeg husker, hvordan der opstod konflikt mellem DNF og Vederføler da Vederfølner optog et asiatisk medlem. Det blev de meget vrede over i DNF som kaldte det raceforræderi.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 10 minutter siden, homofaber skrev:

Vederfølner var jo en overgang også det store hit. Jeg fulgte en del med og jeg husker, hvordan der opstod konflikt mellem DNF og Vederføler da Vederfølner optog et asiatisk medlem. Det blev de meget vrede over i DNF som kaldte det raceforræderi.

Vederfølner eksisterer stadig og har jo også forbindelser til hooligan gruppen White Pride, der igen har forbindelser til den nazistiske Combat 18 gruppe (hvor 18 symboliserer Adolf Hitlers initialer AH, der jo er 1. og 8. bogstav i alfabetet). Så udover DNF og DNSB er der jo adskillige andre lignende højrenationale grupper. Vi har jo også set en hel del her i forummet, der har benyttet DNF’s Dannebrogs logo som deres profilbillede. (Se http://www.danmarksnationalefront.dk/om-dnf ) Så selvom disse organisationer hver har ret få medlemmer (og en hel del gengangere), så forsvinder de jo ikke bare, og de søger stadig indflydelse især i partier som DF og NB.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...