Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
basle72

søger ejer af citroen c5 aircross

Recommended Posts

basle72

Er der en derude der har en citroen c5 aircross 1,5 diesel der kan fortælle hvad den må trække på krogen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Vil dog lige tilføje at jeg ikke ejer en Citroën.... 😬

- jeg ville langt hellere slippe fire levende hummere løs i mine boxershorts, end at kaste penge efter en fransk bil...😀

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
1 time siden, Ethanol-Erik skrev:

1250 kg. :banan: (750 kg. for påhængsvogn uden bremser)

https://www.uggerhoej.dk/wp-content/uploads/2019/03/C5_Aircross.pdf

Hmm, det er det jeg synes er en smule underligt, for går man på bilbasen og søger dem brugt, så må de alle trække 1450kg, men jeg ved også at stort set alle vw kan vejes op med 200kg, et eller andet med at man i europa går efter hvad den må trække på 12% stigning, og Danmark kun 8% stigning, gad vide om det er det samme her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
1 time siden, Ethanol-Erik skrev:

- jeg ville langt hellere slippe fire levende hummere løs i mine boxershorts, end at kaste penge efter en fransk bil...😀

Har haft 4 peugeot, 1 citroen og en ds4, det kører bare har aldrig haft problemer med andet end der springer en pære i ny og næ.

Til gengæld har jeg haft en helt ny seat, mage til l.... skal man lede længe efter på 18 mdr var den på værksted på garantien 12 gange.

Sidst havde jeg en helt ny mercedes b-klasse, efter 50.000km måtte hele forvarmesystemet skiftes på garantien, og efter 120.000km knækkede viskerarmen af, fordi bolten var slidt over.

Pt er jeg i gang med at slide en vw touran op, på 135.000km har den kun vist fejl i udstødningssystemet 2 gange, begge gange var føleren defekt, og så bruger den en ltr olie på 10.000km.

Tror egentlig ikke der er bilmærker i dag der er synderligt bedre end andre, i hvert fald ikke når man kører mange km, og man overholder service. Men det jeg tænker efter at have haft mercedes og vw nu, så har jeg meget svært ved at se hvorfor prisen er så meget dyrere end feks citroen.

Den bedste bil vi har haft nogenside, var ds4 2,0 hdi, den fejlede aldrig noget som helt og var en drøm at køre i

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
Skrevet (redigeret)
For 43 minutter siden, basle72 skrev:

Hmm, det er det jeg synes er en smule underligt, for går man på bilbasen og søger dem brugt, så må de alle trække 1450kg, men jeg ved også at stort set alle vw kan vejes op med 200kg, et eller andet med at man i europa går efter hvad den må trække på 12% stigning, og Danmark kun 8% stigning, gad vide om det er det samme her?

Ja, det er altså lidt svært at finde de rette tal - herunder oplyses en vægtgrænse på 1450 kg. - og det er en brugt bil... 🤔

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c5-aircross/15-bluehdi-130-sportline-5d/4761705

- og her en fabriksny - 1500 kg.  😮:  https://fdm.dk/motor/biltest/citroen-c5-aircross-komfortabel-familien

Redigeret af Ethanol-Erik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 21 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

Ja, det er altså lidt svært at finde de rette tal - herunder oplyses en vægtgrænse på 1450 kg. - og det er en brugt bil... 🤔

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c5-aircross/15-bluehdi-130-sportline-5d/4761705

- og her en fabriksny - 1500 kg.  😮:  https://fdm.dk/motor/biltest/citroen-c5-aircross-komfortabel-familien

præcis, derfor jeg godt gad finde en ejer der kunne kigge på reg. attest 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38
Skrevet (redigeret)
On ‎23‎-‎09‎-‎2020 at 10:20, Ethanol-Erik skrev:

Du kan jo også vælge at købe et tysk diesellokomotiv, der er åhhhhrrrr så driftsikre 🤣, og betale 100.000 kroner mere i forhold til en af de franske konkurrenter  -valget er dit

E L L E R

Du kan spørge dig selv om du tror en fransk bil går i stykker for mere end 100.000 kroner i forhold til et tysk diesellokomotiv  i den tid du ejer den ?

For mit vedkommende var svaret let - og det har det så været siden 2002 hvor jeg investerede i min første franske bil .

Desuden nyder jeg at alt det der er "ekstra" og "koster ekstra " i en tysker er standard og "uden beregning" i en fransk bil .

Men imod uvidende tastaurkrigere kæmper man nogen gange forgæves .

Redigeret af T38
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
1 time siden, T38 skrev:

Men imod uvidende tastaurkrigere kæmper man nogen gange forgæves .

Jeg forstår altså ikke at du skal kalde mig 'uvidende' - og da slet ikke 'tastaturkriger'...🤔

- jeg giver blot udtryk for min mening, min smag og ikke mindst - mine erfaringer...

Du har gode erfaringer, jeg har dårlige ditto - det er der vel ingen af os der nødvendigvis bliver 'uvidende' af..?

Mens jeg stadig havde firma, der blev jeg på et tidspunkt 'lokket' til at købe 4 stk fabriksnye Renault Traffic... 😬

- jeg siger bare: H O L D nu kaje, hvor var der tit pis med de smadrekasser!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...