Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
BenniM

Et gasfyrs holdbarhed

Recommended Posts

BenniM

I 2007 fik vi top-of-the-pop modellen installeret. Et Vaillant fyr med tilhørende varmvandsbeholder.

Her i 2020 er fyret slidt ned siger de. En ny veksler kan forlænge levetiden med 5-7 år og det har vi valgt at gøre, da regeringen nok vil have at vi skifter til en varmepumpe, men området herude er ikke gjort klar til det. Så det ville blive et nyt gasfyr med en tvangslovgivning hængende over hovedet da ingen ved hvor hurtigt at Folketinget vil tvinge en lovgivning igennem.

Men sølle 13 år for et gasfyr. Er det normalt?

Mine forældre havde oliefyr og det kørte i over 30 år uden at dø.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

synes også det lider af lidt.

Har da kendskab til et helt his fra 1973 som stadig har oliefyr. (mit barndomshjem)

Min forældre var så så sparsommelige at det hele måtte skiftes, fordi det var "groet sammen,

Altsp ikke fodi de ikke have pengende til at holde det kørende, men de (og os skulle hellere fryse.

I sær Oliekrisen midt i 70erner, og kartoffelkoruten i midsten af 80+ erne

I 2008 købte mine førældre en grund med at hus på, fjerenede huset og startede heltforfra gg. Jeg var selvmed til en dle af det.

Men så skal vi nok hen på lavdetselv.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 7 minutter siden, Citronhalvmåne skrev:

Vort vieSSmann vitodens 200 er et tysk kvalitetsprodukt (lavet af SS) og det fik vi i 1968 og det virker stadig storartet. Det sender godt nok nogle gevaldige sorte sodprutter op i en lind strøm over huset, men lortet kører, som sømanden sagde til nonnen da han stak svinet ind. Så jeg syntes det er lidt slapt med 13 år. Det virker som et fupprodukt du har fået på halsen der. 

Køb et brugt viessmann vitodens 200 i dba eller gg SÅ kører det for dig. Det drikker 1200 l olie pr. 2 md. i snit så det jo billigt nok at køre med. Lidt mindre om sommeren når det er slukket hvor forbruget er nede på ca 400 l /md.

Skål.🍻 til en gas fyr

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...