Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Asylansøgere har rigtig gode grunde til at ville til EU

Recommended Posts

Erpe
For 50 minutter siden, Ludendorff skrev:

For min skyld gerne ved at udøve pression mod de arabiske og afrikanske lande, der nægter at modtage egne statsborgere. man kan f.eks. fortælle dem, at der ikke er noget der hedder bistandshjælp fra Danmark...

At lægge pres på de arabiske lande kræver nærmest en krigserklæring mod USA. For især under Trump er USA jo allieret med Saudiarabien.

At lægge pres på de afrikanske lande har EU heller ikke magt til, og det har de reelt ikke haft siden kolonitiden. Dengang I 1950’erne kunne ikke engang England, Frankrig, Belgien og Portugal beholde deres kolonier dernede. For deres hære var ikke længere stærke nok efter, at USA var begyndt at levere våben til oprørerne. Forestiller du dig virkelig, at lille Danmark bare kan sende en hær derned for at tvinge de afrikanske lande til at tage imod uønskede borgere?😀

Det eneste, vi ville få ud af at prøve, ville være at få en stærk kritik fra blandt andet Tyrkiet, fordi vi jo heller ikke vil tage imod egne statsborgere, der meldte sig til IS. Disse danskere sidder derfor stadig i lejre i Tyrkiet og Syrien, selvom landene meget meget gerne vil sende dem hjem til Danmark. Så vi ville da blive totalt til grin, hvis vi nu kritiserede de afrikanske lande for at gøre det samme, som vi jo selv gør.😀

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 time siden, dewey skrev:

Hvis det skal lykkes tredjeverdens-borgere at komme lovligt ind i et europæisk land, må de gå den lovlige vej, nemlig fra de respektive hjemlande at søge om visum og opholdstilladelse, al anden overskridelse af fremmede grænser er ulovligt.

De 125 reddede der befinder sig på redningsskibet "Alan Kurdi" forlanger at blive bragt til Marseilles, det sidste jeg hørte i pressen for lidt siden var, at skibet er på vej til Frankrig, men jeg har endnu ikke hørt om Frankrig har sagt ja til at modtage dem.

Et af "flygtninges" problemer er at de ikke længere at søge visum osv. fra hjemlandet. Så deres eneste reelle chance for mange, er faktisk at sætte sig i båden og komme ind ulovligt. 

Så det er et problem vi selv har skabt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 time siden, Ubeskriveligt skrev:

Og her ligger netop EUs dilemma. Mens titusinder af Migranter/flygtninge sidder på Lesbos og venter på asyl i det forjættede EU, og millioner af migranter/asylansøgere potentielt er på samme vej til EU, så er der i realiteten og kun meget nødtvungent plads til ca. 2000 asylansøgere i EU til fordeling i de 10 EU lande der stadig vil tage imod migranter og asylansøgere.

Hva' gør vi nu lille du?

Du kunne med fordel kigge lidt på Swiss. her er 24.7% invandre og der kommer en afstemning i den her uge.

Det ser ikke ret godt ud for SVP men vi kan jo alle tage fejl.

i Danmark ligger vi på ca. 7% og det går ad helvedes ond på nogen 🙃.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 51 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Et af "flygtninges" problemer er at de ikke længere at søge visum osv. fra hjemlandet. Så deres eneste reelle chance for mange, er faktisk at sætte sig i båden og komme ind ulovligt. 

Så det er et problem vi selv har skabt.

Hvad skulle det være for et problem, vi selv har skabt?

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
Lige nu, dewey skrev:

Hvad skulle det være for et problem, vi selv har skabt?

Når flygtninge ikke kan søge asyl hjemmefra, så er de nød til at søge over grænsen ulovligt, for så at søge asyl lovligt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 4 timer siden, Ludendorff skrev:

Skal det forstås sådan, at du virkelig tror på, at den typiske asylansøger fra Middelhavsbådene er flygtet fra tortur og dødsstraf i f.eks. Afrika? Det var nemlig det, jeg spurgte om.

Jeg tror på at asylansøgerne er forskellige, så for mig giver den debat ikke mening.

Jeg er i det hele taget ikke meget for at putte nogen i kasser..

Det gælder ikke kun asylansøgere, men f.eks. også kvinder.

• Synes godt om 2
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...