Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Arend

Hvide vælgere og de rige svigter Trump

Recommended Posts

dna
For 3 timer siden, Jezebel אִיזֶבֶל skrev:

Indtil for nylig anså jeg, på trods af meningsmålingerne, Trump for den mest sandsynlige vinder af valget, men jeg nu alvorligt i tvivl.

Valget i 2016 var tæt.  Hillary Clinton fik flest stemmer.  Det var nogle få svingstater der gav Trump sejren. 

Der kan selvfølgelig ske noget i den næste måneds tid som sætter Biden eller Harris i dårligt lys, men ellers tror jeg de har gode chancer for at tage nogle af svingstaterne.

Jeg vil også mene at Trumps chancer er mindre nu end for en uge siden.

Personligt er jeg meget interesseret i hvordan præsidentdebatterne kommer til at gå. Jeg tror de kan komme til at rykke noget.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 minutter siden, dna skrev:

Jeg vil faktisk mene at hvis han rykker direkte i fængsel så har deres justitssystem fejlet. Jeg går meget ind for at man har ret til rettergang samt at man er uskyldig til det modsatte er bevist. Men sådan er vi jo så forskellige.

Du ved udmærket at den siddende præsident af USA ikke direkte ryger i fængsel, men det kan han i Januar, men det har intet med deres justits system at gøre, selvom den er svækket meget af de nedskæringer på ca. 18% fortaget af selveste Trump i ledtog med W Barr.

Dette gør Trumps skattesag på 72 million dollars som han skylder ikke mindre besværligt, læs eventuelt den lange NYT artikel som blev lagt ind lidt tidligere som forklarer hvordan Trumps og skattevæsnet  modarbejder hinanden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 1 minut siden, Jojojo skrev:

Du ved udmærket at den siddende præsident af USA ikke direkte ryger i fængsel, men det kan han i Januar, men det har intet med deres justits system at gøre, selvom den er svækket meget af de nedskæringer på ca. 18% fortaget af selveste Trump i ledtog med W Barr.

Dette gør Trumps skattesag på 72 million dollars som han skylder ikke mindre besværligt, læs eventuelt den lange NYT artikel som blev lagt ind lidt tidligere som forklarer hvordan Trumps og skattevæsnet  modarbejder hinanden.

Det er netop hvad jeg advokerer for.

Jeg må indrømme at jeg ikke gider læse de lange artikler, men jeg har et spørgsmål. Kommer NYT med faktiske beviser eller er det diverse "anonyme kilder" o.lign. Hvis der rent faktisk er beviser og grundlag for en sag så bør der naturligvis være en sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 5 minutter siden, dna skrev:

Det er netop hvad jeg advokerer for.

Jeg må indrømme at jeg ikke gider læse de lange artikler, men jeg har et spørgsmål. Kommer NYT med faktiske beviser eller er det diverse "anonyme kilder" o.lign. Hvis der rent faktisk er beviser og grundlag for en sag så bør der naturligvis være en sag.

Det er også et meget langt artikel, men jeg  havde godt tid her i eftermiddag og tog en lille lur imellem 😆.

Alt hvad NYT skriver er sandt ifølge deres egen udsagn, artiklen har taget 4 år at skrive og alt er bakket op med beviser og henvisning til ressourcer, hvis de laver den mindste fejl, med bare en komma varsler der et sagsanlæg fra Trumps org. Og jeg tror ikke at NYT har råd til den, fordi pullitzer prisen ryger med de samme samt med deres ry.

Mht. anonyme kilder skal de også kunne dokumentere hvis der kommer et eventuelt undersøgelse, men der er fra Trumps org. indtil videre ikke invendelser og jeg tror ikke de kommer, mest fordi det koster jo også og Trump er ved at løbe tør for penge. 

Håber jeg har fået svaret korrekt, eller sig til.  

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 31 minutter siden, dna skrev:

Jeg vil faktisk mene at hvis han rykker direkte i fængsel så har deres justitssystem fejlet. Jeg går meget ind for at man har ret til rettergang samt at man er uskyldig til det modsatte er bevist. Men sådan er vi jo så forskellige.

Haha... 

"Men du sagde jo..."

(Måske ikke ment så bogstaveligt) 😘

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
For 33 minutter siden, Jojojo skrev:

Du ved udmærket at den siddende præsident af USA ikke direkte ryger i fængsel

Hmmmnnnn, det gør man da i Matador.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Haha... 

"Men du sagde jo..."

(Måske ikke ment så bogstaveligt) 😘

Dejligt at du trods alt ikke mener at folk bare skal kyles i fængsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

Hej Thomas, det er helt fint at artiklen fra NYT er fjernet pga. Jubii copy regler som siger at artikler ikke må videregives in helhed uden tilladelse.

Jeg vil dog gøre opmærksom at jeg betaler for NYT artikler samt Wapo

Det vidste jeg ikke og det skal jeg nok lade være i fremtiden, Beklager for fejlet jeg ikke vidste men anede om.

Kan du vise de regler så jeg/alle kan forstå og hvor jeg kan finde dem, de står umiddelbart ikke i jeres oplysninger

Takker. 🙏 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 25 minutter siden, Jojojo skrev:

Hej Thomas, det er helt fint at artiklen fra NYT er fjernet pga. Jubii copy regler som siger at artikler ikke må videregives in helhed uden tilladelse.

Jeg vil dog gøre opmærksom at jeg betaler for NYT artikler samt Wapo

Det vidste jeg ikke og det skal jeg nok lade være i fremtiden, Beklager for fejlet jeg ikke vidste men anede om.

Kan du vise de regler så jeg/alle kan forstå og hvor jeg kan finde dem, de står umiddelbart ikke i jeres oplysninger

Takker. 🙏 

Det er ikke Jubii´s regler. Men loven som er sådan. :)

Du kan læse mere om det her: https://legalhero.dk/immaterialret/ophavsret-paa-artikler-og-nyheder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det er ikke Jubii´s regler. Men loven som er sådan. :)

Du kan læse mere om det her: https://legalhero.dk/immaterialret/ophavsret-paa-artikler-og-nyheder

Takker Thomas, jeg har læst de vedhæftede regler og jeg forstår dem. jeg vil fortsætte med en dialog med begge NYT og Wapo så jeg er helt med og ikke laver fejl som kan eventuelt koste en bøde.

Jeg er helt med mht. billeder og deres rettigheder, det vil jeg nu også blive på skrevne artikler

Ha en god dag og jeg holder dig/andre ajour hvis jeg finder noget som er vært at videre give. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...