Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Arend

Hvide vælgere og de rige svigter Trump

Recommended Posts

Arend
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, Jojojo skrev:

For nørder on Trumps taxes i de sidste ca. 12 år 

Jeg har ikke læst de hele, men det virker som om han er insolvent, hvis linket ikke virker, så kan jeg indsætte den lange tekst. 

Jeg havde allerede skrevet en tekst, som jeg ikke havde fået postet, fordi jeg har uregelmæssigt internet.

Trumps forretningsimperie - nu med hentehår

Os der har været kritisk over for Trump, har længe været klar over, at han er en dårlig forretningsmand.

Han er en fars dreng - der ikke er selfmade, som mange tror -  og han er gået fallit flere gange, hvor hans far har hjulpet ham på fode igen.

Det har man ikke vidst, hvis man ikke er kritisk over for Trump, for så gider man ikke sætte sig ind i beviserne.

Nu viser det sig, at Trump ikke har betalt skat, mens man har været præsident, fordi han ikke har tjent penge.

Det gør alle dem til nar, som tror på, at Trump er en succesrig forrretningsmand, der har arbejdet sig op (og at han vil gøre det samme for USA) - at han har tabt flere penge, end han har tjent. Det er her hentehårsoverskriften kommer ind. Det er alt sammen pyntet :)

Ironisk nok er USA også blevet mere forgældet under Trump (på trods af højkonjunkturren, hvor man ville forvente det modsatte). Det skyldes skattelettelserne for lånte penge.

Redigeret af Arend
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 6 timer siden, Jojojo skrev:

For nørder on Trumps taxes i de sidste ca. 12 år 

Jeg har ikke læst de hele, men det virker som om han er insolvent, hvis linket ikke virker, så kan jeg indsætte den lange tekst. 

https://www.nytimes.com/interactive/2020/09/27/us/donald-trump-taxes.html?action=click&module=Spotlight&pgtype=Homepage

Linket virker ikke her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
On 28.9.2020 at 18:10, dna skrev:

Linket virker ikke her.

Den virkede fint her til morgen, men er muligt tidsbegrænset, du får de hele her minus alle billeder, men den er laaaaaaangt.

The Times obtained Donald Trump’s tax information extending over more than two decades, revealing struggling properties, vast write-offs, an audit battle and hundreds of millions in debt coming due.. 

[Fjernet af moderstor]

Det er ikke lovligt at gengive artikler i sin helhed, uden tilladelse.

Redigeret af ThomasSneum
Ophavsret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 4 timer siden, Arend skrev:

Jeg havde allerede skrevet en tekst, som jeg ikke havde fået postet, fordi jeg har uregelmæssigt internet.

Os der har været kritisk over for Trump, har længe været klar over, at han er en dårlig forretningsmand.

Han er en fars dreng - der ikke er selfmade, som mange tror -  og han er gået fallit flere gange, hvor hans far har hjulpet ham på fode igen.

Det har man ikke vidst, hvis man ikke er kritisk over for Trump, for så gider man ikke sætte sig ind i beviserne.

Nu viser det sig, at Trump ikke har betalt skat, mens man har været præsident, fordi han ikke har tjent penge.

Det gør alle dem til nar, som tror på, at Trump er en succesrig forrretningsmand, der har arbejdet sig op (og at han vil gøre det samme for USA) - at han har tabt flere penge, end han har tjent. Det er her hentehårsoverskriften kommer ind. Det er alt sammen pyntet :)

Ironisk nok er USA også blevet mere forgældet under Trump (på trods af højkonjunkturren, hvor man ville forvente det modsatte). Det skyldes skattelettelserne for lånte penge.

Det har før været fremme i medierne at Trump er en dårlig forretningsmand som er gået konkurs med rigtig mange virksomheder så det kan man nu sagtens have hørt om uden at sætte sig ind i beviserne.

At han ikke har betalt skat tyder på en af to ting (eller begge). Enten har han fusket eller også er han en dårlig forretningsmand. I "bedste" fald har han ikke gjort noget ulovligt, men så er det fordi han simpelthen ikke har formået at tjene nogle penge.

Både Obama og Trump har bragt den amerikanske gæld rigtig meget i vejret (jeg har ikke sat mig ind i om præsidenterne før det har gjort det samme) under deres perioder og det er meget bekymrende at en stormagt som betyder så meget for resten af verden økonomisk, og især for Europa, ikke formår at nedbringe gælden, men i stedet øger den kraftigt i opgangsperioder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 3 minutter siden, Jojojo skrev:

Den virkede fint her til morgen, men er muligt tidsbegrænset, du får de hele her minus alle billeder, men den er laaaaaaangt.

Det er muligvis min computer som går ind og spærer, men tak for teksten.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
1 time siden, dna skrev:

Både Obama og Trump har bragt den amerikanske gæld rigtig meget i vejret (jeg har ikke sat mig ind i om præsidenterne før det har gjort det samme) under deres perioder og det er meget bekymrende at en stormagt som betyder så meget for resten af verden økonomisk, og især for Europa, ikke formår at nedbringe gælden, men i stedet øger den kraftigt i opgangsperioder.

Det underskud er da opbygget gennem mange år - men jeg skriver det mest, fordi Trump har været så heldig at blive præsident under en højkonjunktur.

Under en højkonjunktur forventer man, at staten har overskud, fordi flere tjener mere - og derfor betaler mere i skatter og afgifter. Staten har også færre sociale udgifter.

Som et mål for konjunkturerne, kan man bruge arbejdsløsheden

_112738929_us.unemployment-nc.png

Det ses, at der har været en eneste lang optur i økonomien siden 2009, og indtil starten af 2020, så det rigtig godt ud.

Redigeret af Arend
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 5 timer siden, Arend skrev:

Jeg mener at titlen er rigtigt godt fundet på, skam at man ikke kan bruge det på Engelsk 😀.

Jeg napper en del af teksten fra CNN, som jeg mener er rammende om Trum "" a pitifully inept businessman and a serial tax avoider crushed by massive debts that could expose him to conflicts of interest given his position as President """

Nu er det ikke ulovligt at undlade betale skat når man ikke tjener penge, men ud fra rapporten in the Times fremgår det at  der er mange beviser på kreativt bogføring og direkte snydt og han kommer med garanti til at tabe sagen om 78 millioner dollar imod skattevæsnet, som muligt vil gøre ende på hans imperium fordi få vil være villigt at låne penge til en taber som Trumps viser sig at være.

Jeg har næsten lidt ondt af manden som så forfærdeligt gerne vil fremstå som et Amerikansk succes og succesfuld forretnings mand og ender med at være som CNN omskriver det, "" en pitifully inept businessman"".

Hans værste forbrydelse må være hans misbrug af skatte ydernes penge og forære det til de i forvejen stenrige få %

Må enden være nærstående og hurtigt overstået, oprydnings arbejde vil tage mange år. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל

Det kan nu godt være at Trump har betalt skat i de senere år.

Hvis de dokumenter som New York Times er i besiddelse af, er ægte, beviser det bare at han ikke har ønsket at betale skat.

Sagen handler mere om hans troværdighed. Hvorfor fremlagde han ikke selvangivelserne i 2016 da han blev opfordret til det. 

Tilsyneladende fordi det ville føre til spørgsmål som han ikke havde lyst til at svare på.

Vi vil snart få at se om Biden er i stand til at udnytte denne sag og vinde valget.   Jeg er bestemt ikke overbevist. Trump har en formidabel evne til at glide af på ethvert angreb og stadig blive troet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Han er enten en dårlig forretningsmand, eller skatteundviger. Men at være skatteundviger er jo en æressag for nogen.

Jeg mener nu han er begge dele.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 8 timer siden, Jezebel אִיזֶבֶל skrev:

Vi vil snart få at se om Biden er i stand til at udnytte denne sag og vinde valget.   Jeg er bestemt ikke overbevist. Trump har en formidabel evne til at glide af på ethvert angreb og stadig blive troet.

Desuden er mange amerikanere indædte modstandere af skat, især høj skat. Så mange vil se Trump som en frihedskæmper, hvis han er skatteunddrager. Lidt ligesom mange af Glistrup´s vælgere så Glistrup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...