Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Arend

Hvide vælgere og de rige svigter Trump

Recommended Posts

Arend
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, Lucianone skrev:

At han er af skotsk afstamning var jeg dog ikke i tvivl om. Det afslører hans røde hår og hans hidsige temperament he he

Trump er som en pige, der duller sig op hver morgen.

Jeg kan ikke gøre for det, men jeg har altid set ned på dem, der har hentehår (selvom jeg med min forstand kan regne ud, at de kan være forskellige). Det skyldes en fornemmelse af, at de har mindreværdskomplekser, fordi de ikke vil være deres udseende bekendt. Det er en af de få fordomme, jeg har - og Trump er en frikadelle (som fordommene om filmstjerner) :)

Trump har ikke rødt hår - det svagt gulerodsfarvede look han har i dag er kunstigt.

YoungDonald-1024x573.jpg

Her har vi Fred og Donald Trump, da han var yngre.

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

@AREND, jeg er med på, at Trump nok farver sit hår og at han ER ret forfængelig.

Men jeg tror nu nok at han har lidt rødblonde tendenser. Det havde han i hvert fald i 1980....

maxresdefault.jpg

Og som barn havde han helt klart rødblondt hår:

hqdefault.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, Lucianone skrev:

@AREND, jeg er med på, at Trump nok farver sit hår og at han ER ret forfængelig.

Men jeg tror nu nok at han har lidt rødblonde tendenser. Det havde han i hvert fald i 1980....

maxresdefault.jpg

Og som barn havde han helt klart rødblondt hår:

hqdefault.jpg

Det ved jeg ikke, hvad jeg skal mene om

2-5.jpg

Donald Trump in the 1980's and Donald Trump in 2015 Photo credit:  Trump The Movie and Marc Nozell / Flickr (CC BY 2.0)

https://whowhatwhy.org/2016/01/19/the-documentary-on-donald-trump-he-sued-to-suppress/

2351.jpg?width=1200&height=1200&quality=

Jeg synes, hårfarven ser helt almindelig og kommunefarvet ud, som på dette der er taget udendørs i solskin (da farvefotos var blevet mere naturtro i farven i slutningen af 1980'erne). På dette foto er emnet ikke Trumps udseende, så mistanken om eventuel manipulation er mindre..

https://www.theguardian.com/us-news/2018/oct/29/trump-czechoslovakia-communism-spying

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt
Skrevet (redigeret)

For 4 år siden stod alle også på halen for at fortælle at stort set ALLE vælgere i USA svigtede TRUMP. Hillary ville vinde klart og tydeligt og ingen ville stemme på ham den "skøre racistiske fallitbygherre".

Historien kender vi alle.

Redigeret af Ubeskriveligt
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ludendorff
For 11 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

For 4 år siden stod alle også på halen for at fortælle at stort set ALLE vælgere i USA svigtede TRUMP. Hillary ville vinde klart og tydeligt og ingen ville stemme på ham den "skøre racistiske fallitbygherre".

Ja, men som tingene har udviklet sig i USA, bliver han formentlig også den sidste af  "sin slags" på præsidentposten.

USA er i dag slet ikke det samme som USA for bare 30-40 år siden, for slet ikke at tale om USA i 1950'erne. Eisenhowers præsident-periode. Det er konsekvensen af de liberale indvandringslove fra 1965. Derfra begav USA sig ud i et multikulturelt eksperiment, der - som den slags oftest er - var dømt til at mislykkes.

Om en snes år er hvide amerikanere i mindretal, og derefter kan det dårligt betale sig at opstille en republikansk præsidentkandidat. I hvert fald af typen vi husker med navne som Reagan, Bush eller - Trump. Vedkommende ville ikke have en chance. Selvfølgelig vil der stadig blive afholdt valg til kongressen etc., men her vil et flertal med alt andet end hvid  "euro-amerikansk" baggrund blive større og større, og dermed færdig.

Så selv om Trump skulle blive genvalgt den 3. november, vil jeg tænke på det med en slags vemod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 43 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

- og så sandheden

For fire år siden stod Trump og Hilary mere lige end i dag - og sandsynligheden for at Trump blev valgt var ifølge meningsmålingerne 28,6% på valgdagen  :)

FiveThirtyEight giver et gennemsnit af meningsmålingerne, så det kan man kontrollere her:

https://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/

Når sandsynligheden i 2016 ifølge meningsmålingerne næsten var en tredjedel for, at Trump ville vinde - så stemmer det ringe overens med, at ingen ville stemme på ham den "skøre racistiske fallitbygherre.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 57 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Næsten de samme som med Brexit, næsten alle her mente at det var fantastisk, men nu kender vi virkeligheden.

De samme med Trump, du kan tjene stort med at satse på ham, og det er et dårligt fortegn. Nu skal oprydnings arbejde igang. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

Ny rekord for Trump.

Nu er det officielt, over 200.000 døde i USA pga. Corona, samtidigt med at aktie markedet er styrtdykket og co2 udledning steget eksplosivt.

Bliver den mand aldrig træt af at vinde hele tiden altid :wave:

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Hvor hurtigt træder valget egentlig i kraft ved senatsvalget som også er den 3. november? Er det samtidig med at en evt ny præsident træder ind eller er det før? Jeg tænker på om der er nogen risiko for Demokraterne mht at stoppe udnævnelse af en højesteretsdommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, dna skrev:

Hvor hurtigt træder valget egentlig i kraft ved senatsvalget som også er den 3. november? Er det samtidig med at en evt ny præsident træder ind eller er det før? Jeg tænker på om der er nogen risiko for Demokraterne mht at stoppe udnævnelse af en højesteretsdommer.

Officielt er det den 20. Januar og uofficielt også at den nye præsident overtager det Hvide hus.

Men der er er langt transitions periode fra den 3. November til den 20. Januar. I år kan perioden være kortere fordi det tager længere at tælle alle brev stemmer i hel USA, og fra de udstationerede militære og officielle poster rund omkring samt at det tager længere tid efter de nedskæringer hos USPS som er Demokraternes skyldt alle sammen.

Højeste ret dommer ansættelse har intet med valget at gøre og har ingen officielle indflydelse, indirekte har det dog den indflydelse at Trump officielt ejer en eventuelt afgørelse in forbindelse med protester. 

Men det har han også gjort sig fortjent til 🧐

Min personlige mening om ansættelse af et nyt højeste ret dommer så tæt på et nyt valg er åbent, det burde ikke gøre en forskel hvornår et kæmpe bliver installerede og politisk burde de også være upartisk.

Men Trump og co er opsat på at installere en anti abortions dommer så kvinder ikke mere selv må bestemme om de vil beholde eller fjerne at handicappet barn som in USA bliver født UDEN rettigheder eller forsikring.

Amerikaner gør meget op i de sidste, og helt naturligt er kvinder meget følelses involverede.

Imho. vil det være et selvmål af proportioner hvis Trump og Co rammer en hurtigt valg igennem specielt hvis det som er tilfældet en som stemmer imod abortion.

For resten var den nu afdødede Jødiske højesrets dommer RBG en pro abortion og  LBGTQ  forstander 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...