Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Arend

Hvide vælgere og de rige svigter Trump

Recommended Posts

Arend

Biden har nu samlet 141 millioner dollars mere ind end Trump - selvom han bruger flere i valgkampen.

Biden og den demokratiske nationale komité har 466 millioner dollars i banken, ifølge en embedsmand fra Biden-kampagnen, mens Trump og den republikanske nationale komité kun har 325 millioner dollars i banken.

Trump har vundet flere sorte vælgere, men det er kun marginaler.

De hvide vælgere svigter Trump, som er langt bagud fra, hvor han var på samme tidspunkt i 2016

Andelen af hvide vælgeres omfavnelse af Trump skrider i de kritiske, overvejende hvide svingstater.

Trump vandt Minnesota med 7 procentpoint i 2016, men nu er han bagud med 2 procentpoint.

Det er typisk for svingstaterne.

George Floyds død i Minneapolis har ikke rokket ved det, og forstadshvide er stort set væk for Trump, 

Kilden er Politico, der bliver anset for at være en af de mindst biasede medier.

https://www.politico.com/news/2020/09/21/trump-white-voters-support-418420

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 2 timer siden, Arend skrev:

Biden har nu samlet 141 millioner dollars mere ind end Trump - selvom han bruger flere i valgkampen.

Biden og den demokratiske nationale komité har 466 millioner dollars i banken, ifølge en embedsmand fra Biden-kampagnen, mens Trump og den republikanske nationale komité kun har 325 millioner dollars i banken.

De hvide vælgere svigter Trump, som er langt bagud fra, hvor han var på samme tidspunkt i 2016

Andelen af hvide vælgeres omfavnelse af Trump skrider i de kritiske, overvejende hvide svingstater.

Trump vandt Minnesota med 7 procentpoint i 2016, men nu er han bagud med 2 procentpoint.

George Floyds død i Minneapolis har ikke rokket ved det, og forstadshvide er stort set væk for Trump, 

Kilden er Politico, der bliver anset for at være en af de mindst biasede medier.

Der er ingen tvivl om at det bliver spændende. Jeg tror stadig Trump vinder, men der er lang tid endnu. Om 8 dage har vi den første præsidentdebat og jeg er meget spændt på Bidens tilstand, hvorvidt det i bund og grund er rygter og han er helt klar i hovedet eller om han knap kan sætte en hel sætning sammen.

I tilfælde af det er det sidste så tror jeg at Demokraterne finder på en undskyldning for at aflyse, f.eks. for stor risiko pga corona.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 25 minutter siden, dna skrev:

Der er ingen tvivl om at det bliver spændende. Jeg tror stadig Trump vinder, men der er lang tid endnu. Om 8 dage har vi den første præsidentdebat og jeg er meget spændt på Bidens tilstand, hvorvidt det i bund og grund er rygter og han er helt klar i hovedet eller om han knap kan sætte en hel sætning sammen.

I tilfælde af det er det sidste så tror jeg at Demokraterne finder på en undskyldning for at aflyse,f.eks. for stor risiko pga corona.

De er nogen være banditter de Demokraterne, hvem ved hvad de kan finde på 🕵️‍♂️

Men det med at der er lang tid endnu som du skriver passer ikke helt, stemning er allerede igang i flere stater og der kommer flere hver dag, mere end halvdelen af alle stater er startet og det er normalt at begynde brev afstemning 45 dage før selveste dato, derudover er der flere stater såsom Oregon som kun bruger afstemning per brev.

Men jeg er for Demokraterne, og du kan aldrig være helt sikker på at det jeg skriver er rigtigt 😉

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 12 minutter siden, Jojojo skrev:

De er nogen være banditter de Demokraterne, hvem ved hvad de kan finde på 🕵️‍♂️

Men det med at der er lang tid endnu som du skriver passer ikke helt, stemning er allerede igang i flere stater og der kommer flere hver dag, mere end halvdelen af alle stater er startet og det er normalt at begynde brev afstemning 45 dage før selveste dato, derudover er der flere stater såsom Oregon som kun bruger afstemning per brev.

Men jeg er for Demokraterne, og du kan aldrig være helt sikker på at det jeg skriver er rigtigt 😉

Det lader til at jeg ramte et ømt punkt 😉

Hvad jeg mener med at der er lang tid er at der stadig kan ske meget som flytter vælgere den ene eller anden vej og eftersom Biden og Trump ligger nærmest side om side i øjeblikket så kan det have stor betydning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 timer siden, Arend skrev:

Du har ret mht. Politico, jeg stoler også på at det holder når vi kommer tættere på selveste valgdato, Trumps nedtur har været stabil og nedadgående hele tiden siden han valgte Brett Kavanaugh som højesterets dommer.

Jeg mener dog at hans største fare kommer fra hans egen Evangelister, de bliver mere og mere åbent om deres afsky mod manden og vores venner som alle er Evangelister deler anti Trump videoer på FB, og det kunne de aldrig finde på for to år siden.

Et andet tegn at det går ned at bakke er Wall street, ti ledende aktier er steget med ca. 15% fordi de satser nu på en Biden win. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 10 minutter siden, dna skrev:

Det lader til at jeg ramte et ømt punkt 😉

Hvad jeg mener med at der er lang tid er at der stadig kan ske meget som flytter vælgere den ene eller anden vej og eftersom Biden og Trump ligger nærmest side om side i øjeblikket så kan det have stor betydning.

Det er bare så dejligt med lidt humor 😉

Jeg fornemmer at du håber på Trump vinder og dette er et dårligt udgangspunk fordi så læser man det vil læse. Men fakta er at Biden/Harris ligger til ca. 425 valgmandater og Trumps vælgere tør ikke satse penge på hans genvalg, samt at manden selv ikke tror på at han vinder når han ikke selv vil punge ud.

Lig mærke til at Trump er raget uklar med hans Jødiske opbakning, noget som kommer til at gøre meget ondt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 3 timer siden, Jojojo skrev:

Det er bare så dejligt med lidt humor 😉

Jeg fornemmer at du håber på Trump vinder og dette er et dårligt udgangspunk fordi så læser man det vil læse. Men fakta er at Biden/Harris ligger til ca. 425 valgmandater og Trumps vælgere tør ikke satse penge på hans genvalg, samt at manden selv ikke tror på at han vinder når han ikke selv vil punge ud.

Lig mærke til at Trump er raget uklar med hans Jødiske opbakning, noget som kommer til at gøre meget ondt. 

Nej, jeg bryder mig ikke synderligt om Trump (eller Biden for den sags skyld), men jeg nærer heller ikke noget had til ham som det virker til mange andre gør så hvis han vinder så er det helt fint med mig. Men du har ret i at man læser det man vil læse når man håber meget på én person. Jeg er for øvrigt ikke i tvivl om at du håber Biden vinder.

Jeg følger desuden ikke valget voldsomt meget. Jeg vidste for eksempel ikke at han var raget uklar med den jødiske opbakning, og kender heller ikke årsagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 24 minutter siden, Lucianone skrev:

Trump er jo lidt dansk, så jeg synes da skam, at danskere bør støtte hr. Trump. Vidste I at Donald Trump er 16 x tipoldebarn til Kong Christian I af Danmark, Sverige og Norge?

https://icelandmonitor.mbl.is/news/culture_and_living/2017/01/24/donald_trump_is_related_to_most_icelanders_and_dani/

Vi er alle sammen beslægtede, fordi vi er efterkommere af den samme lille gruppe, der drog ud af Afrika - men jeg vidste ikke at du også anser Trump for at være en alien - eller at du anser danskerne for at være det.

Jeg ved jo i forvejen, at du tror, dronning Margrethe er en reptilian - men nu omfatter det jo også Trump, islændingene, danskerne og dig selv :)

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 7 minutter siden, Arend skrev:

Vi er alle sammen beslægtede, fordi vi er efterkommere af den samme lille gruppe, der drog ud af Afrika

Men her taler vi om 50-60 eller 100 generationer tilbage....Trump og Margrethes forbindelse er jo kun 15-16 generationer tilbage. ;)

men jeg vidste ikke at du også anser Trump for at være en alien - eller at du anser danskerne for at være det.

Jo, jeg har hele tiden argumenteret for, at vi alle er lidt aliens. Da jeg ikke tror på evolutionsteorien. Jeg tror vi nedstammer fra rumvæsener. Det er derfor, at vi mennesker er så markant anderledes end alle andre dyr på planeten.

Jeg ved jo i forvejen, at du tror, dronning Margrethe er en reptilian

Ja, som alle andre kongelige i verden og alle, der er beslægtet med de kongelige.

Men da en stor del af befolkningen kan have forbindelser til kongelige eller adelige (jeg har selv forbindelser til Knuth- og Lerche-adelsslægterne), så tror jeg, at vi alle har en vis grad af alien/reptilian dna. Men direkte slægtninge af kongefamilien har bare mere end vi andre. 

men nu omfatter det jo også Trump, islændingene, danskerne og dig selv :)

Jepper, i større eller mindre grad.

Jeg, du og Trump....jepper, vi er alle mere eller mindre aliens. 😛

MEN nu er vi lidt Off Topic. Du kan svare i min tråd om konspirationsteorier, hvis du vil diskutere aliens og reptilians he he

Jeg ville bare joke lidt med, at jeg lige har fundet ud af i aften, at Trump er af dansk afstamning. Endda direkte slægtning til Kong Christian I. Det fandt jeg bare lidt spøjst. 

At han er af skotsk afstamning var jeg dog ikke i tvivl om. Det afslører hans røde hår og hans hidsige temperament he he

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...