Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Tak til Folketinget – nu kan vi ikke blive udvist: Langt over fir

Recommended Posts

dewey

https://denkorteavis.dk/2020/tak-til-folketinget-nu-kan-vi-ikke-blive-udvist-langt-over-fire-tusinde-har-begaaet-kriminalitet-efter-at-have-faaet-dansk-statsborgerskab/

Denne artikel er baseret på følgende kilder:

https://www.statistikbanken.dk/10338 (Tabelkode: STRFNA23)

https://www.statistikbanken.dk/10338 (Tabelkode: STRFNA25)

https://www.ft.dk/samling/20191/lovforslag/l180/20191_l180_efter_2behandling.htm

Da Folketinget den 1. november sidste år uddelte godt 3.600 danske statsborgere, lød det således typisk i noget, der lignede en takketale fra den radikale Andreas Steenberg:

”Tillykke med, at I nu alle sammen kan blive en fuldbyrdet del af Danmark og også deltage i demokratiet,” lød det fra den radikale ordfører, som fortsatte:

”Også tak for, at I alle sammen har valgt at blive så velintegrerede, at I kan leve op til kravene for at blive danske statsborgere: at være i beskæftigelse, holde sig væk fra kriminalitet, bestå en indfødsretsprøve og lære dansk.”

Og Andreas Steenberg sluttede:

”Det viser, at I er blevet danske, og nu har I så også valgt at tage det sidste skridt og blive danske statsborgere og blive en fuldbyrdet del af Danmark. Tak for det, og tillykke.”

Nu viser det sig, at over fire tusinde af dem har begået kriminalitet

Det er muligt, at Steenbergs nye statsborgere har holdt sig væk fra kriminalitet, indtil det rødbedefarvede pas med garanti mod udvisning var hjemme, men så har en pæn del af dem til gengæld efterfølgende taget revanche.

Således viser en opgørelse fra Danmarks Statistik for perioden frem til 2018, at i alt 4.423 personer er blevet dømt for en eller flere overtrædelser af strafloven inden for fem år efter, at de har fået dansk statsborgerskab.

Det drejer sig om 195 personer af vestlig oprindelse og ikke færre end 4.228 personer af ikke-vestlig oprindelse, og hvor lidt under halvdelen af dem er er dømt flere gange.

Og det er ikke småting, de er blevet dømt for.

Seksualforbrydelser og vold, narko og våben

Desværre oplyser Danmarks Statistik ikke, hvad samtlige er dømt for, men kun om første strafferetlige overtrædelse, der omfatter i alt 2.702 to personer, der er blevet dømt for første gang inden for fem år efter, at de har fået dansk statsborgerskab.

Ligeledes er denne statistik heller ikke opgjort på etnicitet, men det er i denne forbindelse en ledetråd, at vestlige personer, der har begået kriminalitet efter opnåelse af dansk statsborgerskab, kun udgør 4,4 procent, medens ikke-vestlige dermed udgør de resterende 95,6 procent.

Således er i alt 674 flygtninge og indvandrere blevet dømt 674 seksual- og voldsforbrydelser første gang efter, at de har fået dansk statsborgerskab. Det drejer sig om 619 mænd og 55 kvinder.

Inden for særlovene er eksempelvis 357 blevet dømt for narko fordelt på 336 mænd og 21 kvinder, medens 152 mænd og 13 kvinder, eller i alt 165 personer er blevet dømt for ulovlig våbenbesiddelse.

Der er således her tale om forbrydelser, der typisk ville medføre udvisning alt efter grovheden, men som altså ikke kan effektueres på grund af Folketingets mani med at uddele statsborgerskaber.

Derudover ligger indbrud med i alt 1.861 dømte, blandt dem 1119 mænd og 742 kvinder, på førstepladsen.

Og så er der banderne, hvor 70 procent ifølge en opgørelse fra Nationalt Efterforskningscenter under Rigspolitiet fra august 2017 har dansk statsborgerskab.

Men uddelingen af statsborgerskaber fortsætter uanfægtet.

Dansk statsborgerskab burde være på prøve i 5 år og igen frakendes dem der begår kriminalitet i de 5 år. og tillige tilslutter jeg mig dette svar:

Marianne Andersen

Kunne DKA ikke hvert år vise en liste med navnene på de politikere der stemmer for at give dansk statsborgerskab til revl og krat og dem som stemmer imod?

Så kunne vi vælgere jo sætte navn på og undgå at stemme på de politikere, som så åbenlyst i ond tro, arbejder for at ødelægge vores land.

Fantastiskt forslag!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Du kan ikke regne med hvad bloggen DKA oplyser, da de igen og igen er taget i at fordreje og misbruge statistik og fakta. 

Derfor er det omsonst at debatterer ud fra deres præmis. 

Jeg ser gerne en redelig opgørelse over dette potientielle problem.

Umiddelbar bør de fleste jo ikke blive overrasket over at de fleste lovovertrædere i denne gruppe er ikke-vestlige...da de fleste jo i gruppen netop er ikke-vestlige. Det siger nærmest sig selv.

Link: https://www.tjekdet.dk/saa-mange-udlaendinge-har-faaet-dansk-statsborgerskab-de-seneste-40-aar

Nu er artiklen lidt vag, men 4000 ud af 250000. Er det måske ikke meget forventeligt?

Jeg finder desuden kriterierne for at kunne søge helt fair:

For at få dansk statsborgerskab er der en række krav, man skal leve op til. I særlige tilfælde er det muligt at få dispensation fra nogle af betingelserne.

Prøve. Man skal bestå den såkaldte indfødsretsprøve.

Ophold. Man skal have opholdstilladelse i Danmark på ubegrænset tid og som udgangspunkt have boet i landet uafbrudt i ni år.

Kriminalitet. Man må ikke have begået visse typer kriminalitet, for eksempel må man ikke være dømt for lovovertrædelser mod statens sikkerhed eller være idømt udvisning eller ubetinget fængsel på et år eller mere. For bestemte typer kriminalitet er kravet endnu skrappere. Dømmes man for eksempel for bandekriminalitet, er man udelukket fra at få dansk statsborgerskab – uanset strafudmålingen.

Desuden må man ikke være under sigtelse for en lovovertrædelse.

Økonomi. Man skal være selvforsørgende (modtagere af SU, dagpenge og folkepension er dog undtaget), og man må ikke have gæld til det offentlige.

Sprog. Man skal som hovedregel have bestået danskuddannelsernes Prøve i Dansk 3 eller en af de prøver, som er oplistet i bilag 3.a til Cirkulæreskrivelse om naturalisation.

Kilder: Udlændinge- og Integrationsministeriet.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt

Uanset kildens lødighed er betinget statsborgerskab en rigtig god ide, da vi ved at kriminaliteten blandt ikke vestlige indvandrere er alt for høj sammenlignet med danskere og indvandrere fra vestlige lande.

At blive dansker bør være en ære og noget man giver til mennesker, der giver værdi i Danmark - ikke kriminelle samfundstabere. De kan flytte til et andet land og bedrive deres kedelige gerninger.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 12 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Du kan ikke regne med hvad bloggen DKA oplyser, da de igen og igen er taget i at fordreje og misbruge statistik og fakta. 

Jeg kan nu ikke tro eller forestille mig, at hverken DKA eller andre medier forfalsker stastitikbankens oplysninger.

For 14 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Derfor er det omsonst at debatterer ud fra deres præmis. 

Ja, ja jeg kender din mening om DKA, men selv en blind høne kan også finde korn.🐓 Og hvad nu hvis DKA har ret? eller vil du påstå og opretholde den påstand, at mediet lyver og selv opdigter løgnehistorier?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 minutter siden, dewey skrev:

Jeg kan nu ikke tro eller forestille mig, at hverken DKA eller andre medier forfalsker stastitikbankens oplysninger.

Ja, ja jeg kender din mening om DKA, men selv en blind høne kan også finde korn.🐓 Og hvad nu hvis DKA har ret? eller vil du påstå og opretholde den påstand, at mediet lyver og selv opdigter løgnehistorier?

Der er ikke noget "hvis" over det. Det er dokumenteret igen og igen...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt
Skrevet (redigeret)

Og det er rigtigt, at vi nu har en del krav man skal opfylde for at blive dansker. Det er egentligt helt naturlige krav der ikke engang burde være krav, da det bare er almindelig logik at man selvfølgelig skal tale sproget for at kunne blive dansk, man skal være i arbejde for at blive dansk og man må ikke være kriminel for at blive dansk.

Alle sammen helt naturlige krav, og det sørgelige er at standarden af vores indvandrere overhovedet gør det nødvendigt at have sådanne krav.

Disse krav beviser om ikke andet, at vores flygtninge/indvandringspolitik har været en katastrofe i årtier.

Man kan sammenfatte det på følgende måde: Jo sværere man har det med at leve op til Danmarks krav til nye statsborgere, jo mere uegnet er man til at opholde sig i det her land. Og statsborger er nok det sidste, man skal blive.

Den kan man så tænke over og tage med sig ud i weekenden :)

Redigeret af Ubeskriveligt
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Der er ikke noget "hvis" over det. Det er dokumenteret igen og igen...

Jo der er endda et STORT HVIS, for HVIS DKA havde skrevet, at alle nydanskere opfører sig eksemplarisk uden at blive kriminelle, ville du så også komme med din påstand om DKA's useriøs journalistik? Jeg tvivler på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, dewey skrev:

Jo der er endda et STORT HVIS, for HVIS DKA havde skrevet, at alle nydanskere opfører sig eksemplarisk uden at blive kriminelle, ville du så også komme med din påstand om DKA's useriøs journalistik? Jeg tvivler på det.

Hvis artiklen var vinklet og useriøs, så vil jeg reagerer på samme måde. 

Den blog er alt for bias og useriøs.

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Og det er stadig værd at holde fast i at 97% af vores nydanskere, ikke kommer i den kriminelle gruppe. 

https://altandetlige.dk/blog/6644/godt-nok-97-pct-nydanskerne-kriminelle-732

Myten om de 97 pct.: Özlem Cekic bør undskylde offentligt

Urigtige påstande bliver ikke rigtigere af at blive gentaget, heller ikke i DR. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...