Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

I dag er skæbnens time for el-løbehjul i København: »Det betyder

Recommended Posts

dewey

https://www.berlingske.dk/samfund/i-dag-er-skaebnens-time-for-el-loebehjul-i-koebenhavn-det-betyder-reelt-et

Politikerne i Københavns Borgerrepræsentation vil i dag stemme om en model til parkering af de omdiskuterede el-løbehjul. Med al sandsynlighed vil modellen blive stemt igennem, og med al sandsynlighed vil det blive »et forbud i forklædning«, mener direktør i løbehjuls-firma.

Senere i dag mødes borgerrepræsentationen i København for at stemme om en model, der får drastisk indflydelse for de stærkt omdiskuterede el-løbehjul i København.

I godt halvandet år har løbehjulene skabt debat, blandt andet fordi flere brugere parkerer deres løbehjul på veje, fortove eller foran cykelstativer.

I eftermiddag bliver det formentlig slut med løbehjul i langt størstedelen af København. Det har Kristian Agerbo, der er global direktør for politik og udvikling i løbehjulsfirmaet Voi, indstillet sig på.

»Det betyder reelt et forbud. Det betyder, at hverken vores virksomhed eller de andre virksomheder, som er repræsenteret i København, kan operere i byen længere på nogen måde,« siger han.

Hvad mener du om el-løbehjul (i byerne og ikke kun i København)?

Jeg er træt af at se dem 'ligge' og flyde snart overalt, så for min skyld kan de godt forbydes og det ikke kun i størstedelen af København.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg synes de tilbyder byen noget. Det er et super smart transportmiddel i en tætpakket by. 

Et forbud er en svag løsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 8 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg synes de tilbyder byen noget. Det er et super smart transportmiddel i en tætpakket by. 

Et meget grimt tilbud:)images?q=tbn:ANd9GcTBslFzIQutKr-a-13FJ0s

images?q=tbn:ANd9GcSvCs3IPhxI5jeG3lRze3i

23525314-.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 24 minutter siden, dewey skrev:

Et meget grimt tilbud:)images?q=tbn:ANd9GcTBslFzIQutKr-a-13FJ0s

images?q=tbn:ANd9GcSvCs3IPhxI5jeG3lRze3i

23525314-.jpg

Ikke meget grimmere end alle cyklerne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Ikke meget grimmere end alle cyklerne...

JO! men det kommer selvfølgelig an på, hvordan hver enkelt betragter det:angry: selv her hos os i skoven ligger el-løbehjul og flyder modsat til cykler, der parkerer ordentlig der hvor de skal parkere. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 59 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Nu har jeg ikke sat mine flade fusser i Hovedstaden, eller andre betrufne byer, siden de er blevet introduceret.. Men har læst og hørt lidt om pestilensen med dem.

Smart løsning, ja! Det vil jeg istemme angående de løbehjul folk selv ejer. Ikke udlejningsløbehjul som er blevet en pestilens i alle verdens byer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 26 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

Nu har jeg ikke sat mine flade fusser i Hovedstaden, eller andre betrufne byer, siden de er blevet introduceret.. Men har læst og hørt lidt om pestilensen med dem.

Smart løsning, ja! Det vil jeg istemme angående de løbehjul folk selv ejer. Ikke udlejningsløbehjul som er blevet en pestilens i alle verdens byer.

Så bør forbuddet måske omhandle udlejning alene? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Det behøver det ikke, el-løbehjul burde være udstyret med gps så dem, der udllejer de uhyrer kan tage ud og samle dem ind.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 5 timer siden, ThomasSneum skrev:

Ja, og det er også kun det der er på tale. Udlejningstingesterne. Der har ikke været tale om at forbyde private løbehjul. Fint for mig, selv om jeg ikke skal have et. De er for farlige. Heldigvis mest farlige for den der bruger det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Havde de opført Sø-ringen, så folk kunne komme ordentlig rundt havde det ikke været et problem, men nu hvor trafiksituationen er håbløs, så må de accepteres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...