Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Mændenes MeToo: Hvad har man(d) oplevet af krænkende adfærd?

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg synes også, at vi bør have en mændenes (og drengenes) MeToo. 

Så mænd og drenge, kom frit frem her og beret om krænkende og grænseoverskridende adfærd, I har været udsatte for fra kvinder og piger. I må også tage episoder med, hvor det er mænd, der har været lumre overfor jer, for alt skal vel frem. Men primært er jeg interesseret i at høre om lumre og grænseoverskridende piger og kvinder, fordi jeg tror ikke selv på, at kvinder og piger er så meget bedre end mænd og drenge. De slipper bare bedre afsted med deres lummerhed, fordi de får længere snor....

Det er underordnet, om episoden/episoderne har fundet sted som mand eller da du var dreng. Så du kan fortælle om ting der er sket, uanset om du var 8, 16, 27, 46 eller 68, da det hændte...

Måske har du ikke følt dig krænket i situationen, men du er stadig velkommen til at tage en episode med, selvom du ikke som sådan følte dig krænket, hvis bare det er en episode, hvor en kvinde eller pige har opført sig på en måde, som næppe ville godtages, hvis det var en mand eller dreng, der opførte sig tilsvarende. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Episode 1: Jeg er 7-8 år og leger med en pige, som er et år yngre end mig. Hun vil konstant lege far-mor-og-børn og jeg føler det lidt krænkende hele tiden at skulle spille hendes mand, når jeg faktisk ikke er forelsket i hende. I virkeligheden udsætter hun mig for et følelsesmæssigt overgreb ved at lege, at vi er kærester, når jeg ikke er interesseret i hende. I 2-3 år bilder hun hele vejen ind, at vi er kærester, hvad vi aldrig er/var!

Episode 2: Jeg er i 9-10 års-alderen og er på camping med min barnepige, som er en meget sød pige på 16 år (som jeg kender den dag i dag og stadig møder engang imellem) - samt hendes forældre, som er oppe i 40´erne. Jeg husker en episode, jeg opfatter som lettere grænseoverskridende. Pludselig siger hendes mor, som er i 40´erne, at jeg skal skifte underbukser og stikker mig underbukserne. Jeg insisterer på, at jeg ikke vil skifte dem, mens hun står og glor. Men så siger hun bestemt, at det er noget pjat og at jeg bare har at tage bukserne af og skifte dem nu. Og det gør jeg så. Men jeg føler det flovt, at der står en ca. 45 årig kvinder og glor på mig. På hendes blik fornemmer jeg, at hun er erotisk interesseret i mig. Jeg vil tro, at mange kvinder har pædofile tendenser, men slipper afsted med det, fordi en adfærd som denne accepteres fra kvinder. Men ikke fra mænd.

Episode 3: Jeg er 13 år gammel og er på et fritidshjem, hvor jeg har en kvindelig pædagog som "kontaktperson". D.v.s. at hun er min primære kontakt, som jeg skal gå til, hvis der er problemer o.s.v. Jeg kan mærke at hun er glad for mig. Måske lidt for glad. Hun virker fysisk omklamrende og krammer konstant. Jeg kan ikke lide at kramme fremmede mennesker, så synes det er lidt ubehageligt. Hun aer mig også på kinden af og til og en dag kysser hun mig på kinden! Jeg er den dag i dag ikke i tvivl om, at kvinden havde pædofile tendenser. Men det er nok meget typisk, at kvinder slipper afsted med at være meget fysisk pågående overfor drenge, mens mænd ikke tilsvarende slipper afsted med at opføre sig på samme måde overfor piger. En dag er jeg ude og køre i tog med hende og sidder alene med hende i en kupe, da hun begynder at opføre sig lidt underligt. Hun fortæller mig en historie, jeg i dag er overbevist om var fake, men som jeg tror, at hun fortalte for at prøve mig af. Hendes historie er, at hun fortæller meget detaljeret om, at hun en dag blev "forulempet" af en 18 årig dreng, som klaskede hans store pik op i ansigtet på hende. Så siger hun " men det kunne du ikke finde på, vel?". Jeg tror, hun prøvede mig af og faktisk ønskede, at jeg ville klaske dilleren op i ansigtet på hende. Fordi jeg kunne godt mærker, at hun tændte på mig. Selvom jeg var 13 og hun 32-33 år gammel. Jeg gennemskuede hende og gled dog af på hendes lumre historie, hvilket nok skuffede hende....

Episode 4: Jeg er 18 år og går i gymnasiet. Vi har en meget drengeglad blondine af en dansklærerinde i 40´erne. Hun laver tit trutmund til drengene og kommer med seksuelle komplimenter til os. Bl.a. komplimenterer hun af og til drengenes røve og søde ansigter. Hun tilbyder også én dag mig hjemmelig lektiehjælp, mens hun sender mig den sædvanlige trutmund. Jeg bed ikke på, men jeg er ikke i tvivl om, at hun gerne ville have scoret mig. Jeg var 18, hun var 43-44 år gammel.

- Der har været flere episoder. Men jeg stopper her i første omgang. ;)

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Ha ha den får du ikke mændene med på , kvinder er så sex forskrækket i dag , så mænd de tager hvad de kan få af sex , når men de dage hvor jeg får den fornøjelse af krænkende adfærd fra kvinders side er nok talte , men i mine unge dage i 80erne det var en af anden løssluppen tid , der har jeg godt nok oplevet en del krænkende adfærd fra kvinders side , på vej hjem med bussen var der en eller anden bimbo der havde fået den idé at hun vil side på mig , der var ellers sidepladser nok i bussen , så har jeg fået klap i røven , blevet taget i skridtet , jeg kunne blive ved men det var i 80erne det var en anden tid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Tv 2 go i dag en ud af 20 mænd mellem 18-24 år bliver sexuelt krænket på arbejdspladsen af kvinder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, stig6499 skrev:

Ha ha den får du ikke mændene med på , kvinder er så sex forskrækket i dag , så mænd de tager hvad de kan få af sex , når men de dage hvor jeg får den fornøjelse af krænkende adfærd fra kvinders side er nok talte , men i mine unge dage i 80erne det var en af anden løssluppen tid , der har jeg godt nok oplevet en del krænkende adfærd fra kvinders side , på vej hjem med bussen var der en eller anden bimbo der havde fået den idé at hun vil side på mig , der var ellers sidepladser nok i bussen , så har jeg fået klap i røven , blevet taget i skridtet , jeg kunne blive ved men det var i 80erne det var en anden tid

Ja, de episoder, jeg refererer til, er jo også fra 80´erne nogle af dem. Andre og mere løsslupne tider, hvor seksualmoralen var mere frigjort. Og det gjaldt begge veje. Mænd kunne også tillade sig mere overfor kvinder. Og voksne kunne være mere fysiske overfor børn. F.eks. husker jeg, at efter gymnastik badede gymnastiklæreren sammen med drengene. Det sker jo ikke i dag f.eks. 

Men pointen er, at kvinder og piger kan gå længere overfor mænd og drenge end omvendt, fordi det af samfundet regnes som et privilegium, hvis en kvinde lægger an på et hankønsvæsen. 

Jeg har skam oplevet flere end de fire episoder, jeg nævnte ovenover. Jeg kunne nok nævne mindst ti. Så det var bare et lille udpluk. Men lad mig tage fire mere:

Episode 5: Jeg er 15 år gammel og på skoleudflugt i Norditalien. Jeg sidder på en bænk midt i Vipiteno, grænsebyen, da en ca. 35-40 årig italiensk kvinde kommer hen til mig og taler og smiler indsmigrende til mig - dengang forstår jeg en smule italiensk, dog ikke så meget som i dag, hvor jeg taler italiensk flydende. Hun tager mig på låret og er ret flirtende. Da hun opdager, at jeg er med en skoleklasse, får hun dog kolde fødder og går igen. Men hun forsøger helt klart at score mig! Jeg oplevede i minedrengeår 4-5 kvinder, som lagde an på mig / flirtede åbenlyst med mig. Så når folk tror, at der ikke findes kvindelige pædofile, tager de meget fejl. Faktisk husker jeg ikke at være blevet forsøgt scoret af nogen mandlig pædofil som dreng, men til gengæld husker jeg som sagt 4-5 kvindelige af slagsen. Men ifølge samfundet, er det jo kun mænd, der er pædofile og kvinder kan ikke krænke... ;) Min oplevelse er, at der er lige så mange kvindelige pædofile som mandlige - men at de slipper afsted med deres adfærd og derfor afsløres og stoppes de aldrig. Derfor tror jeg, at der findes masser af kvindelige seriepædofile ude i samfundet, som i årevis slipper afsted med deres tilnærmelser overfor 10-15 årige drenge, fordi ingen ser på dem som krænkere. Og drengene/mændene anmelder dem sjældent, af frygt for at blive stemplet som tudeprinser, hvis de ikke kan lide tilnærmelser fra en kvinde, som jo bare gør dem en "tjeneste" ved at lægge an på dem. 

Episode 6: Jeg er 21 år gammel og studerer i Århus. Jeg er én ud af kun tre fyre ud af 33 studerende, så der er 30 piger og kun 3 fyre. Jeg er den mest populære af dem og mærker tydeligt pigernes interesse. De fleste er diskrete nok, men der er én pige, jeg synes er noget nærgående. En jævnaldrende langhåret og lyshåret pige, som, når vi er til forelæsning, konstant sætter sig lige foran mig og så begynder hun at pille ved sit lange lyse hår og hun placerer håret på disken lige foran mig, som om hun vil have mig til at røre ved hendes hår LOL. Hun virker småliderlig og lummer, synes jeg. Jeg er dog ikke lige interesseret i hende, så da hun efterhånden finder ud af dette, stopper hun med at flirte så åbenlyst....

Episode 7: Jeg har, under mine år i København, flere gange gået gennem Istedgade og er blevet antastet af kvindelige gadeprostituerede. Mange af dem var totalt indiskrete og ragede mig helt uopfordret på røven. Det skulle da lige have været omvendt, så havde der lydt et ramaskrig! Men kvinder må godt. ;) - Jeg synes det er lidt grænseoverskridende at gå gennem Istedgade og der så kommer 3-4 prostituerede og rager én på røven helt uopfordret og kalder én BABY!

Episode 8: Jeg har også haft en kvindelig stalker. Hun var midt i 30´erne og boede i mit nabolag. Hun havde et crush på mig, selvom hun var gift og havde en søn på ca. 5 år! Hun opsøgte mig flere gange uopfordret på min adresse og bankede på døren. Lukkede jeg ikke op, gav hun sig typisk til at hyle og jamre åbenlyst foran alle naboerne. Totalt stalker!!  Jeg flyttede bl.a. for at slippe for hende. Jeg har siden erfaret, at der var flere fyre i kvarteret, hun udsatte for det samme. Hun var vist sin mand utro med masser af mænd og drenge fra 15-50 år LOL. Ja, der var også 15-17 årige skoledrenge, hun stalkede....hun fik vist et polititilhold af en fyr, fandt jeg ud af. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 33 minutter siden, stig6499 skrev:

Tv 2 go i dag en ud af 20 mænd mellem 18-24 år bliver sexuelt krænket på arbejdspladsen af kvinder

Ikke overraskende. Og under 18 tror jeg tallet er endnu højere, da der findes mange skabspædofile kvinder. Det oplevede jeg i hvert fald som dreng. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, stig6499 skrev:

Ha ha den får du ikke mændene med på , kvinder er så sex forskrækket i dag

Hej Stig,

Seksuelle tilråb, uopfordrede tilbud på en arbejdsplads eller det med at tro man må "klaske bagi" eller på anden måde berøre en anden uden tilladelse er som udgangspunkt aldrig ok.

Det er virkelig ikke så svært. Man må ikke lige "tage en anden på røven" uden at fået lov - aldrig. Kvinder oplever det oftere en mænd. Det er ikke et "kompliment" - du gør det ikke for at sige noget pænt. Du tager på dem fordi du selv har lyst til at røre - det er ikke noget pænt til dem eller giver dem noget.

Det er heller ikke et pænt kompliment at råbe "GOD RØV" efter folk. Det er mere dig der udtrykker din egen seksuelle frustration.

Mænd kan også blive krænket - det sker bare langt sjældnere. Mest fordi det oftest er mænd der syns de kan tillade sig lige at tage på en kvinde uden at have fået lov inden.

Så hvis du ikke forstår hvorfor det ikke er et kompliment at brøle ud om hvor meget man gerne vil "boinke" en anden, eller det ikke "smigrende" at dine hænder lige rør ved en anden - må du bare acceptere at det vil INGEN have og så lade værre med at gøre det uden du fatter hvorfor.

Med venlig hilsen

Ieet

Ps. Selvom indlægget er svaret til Stig og "du" er brugt regner jeg ikke med at Stig gør de her ting! Det er ikke en anklage om at Stig rent faktisk gør eller mener de her ting - som mere er generaliserede eksempler! Hvis det opfattes som anklager overfor Stig undskylder jeg mange gange og retter ordlyden!

Redigeret af Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 15 timer siden, Lucianone skrev:

I et andet oplæg var du nærmest ked af du ikke bare måtte sende dick-pics til kvinder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 18 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

I et andet oplæg var du nærmest ked af du ikke bare måtte sende dick-pics til kvinder.

Hva så med dig, Carlo. En høj flot mand som dig med store fødder må da have været udsat for adskillige tilnærmelser fra fruentimmere gennem årene?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 17 timer siden, Lucianone skrev:

Så mænd og drenge, kom frit frem her og beret om krænkende og grænseoverskridende adfærd, I har været udsatte for fra kvinder og piger. I må også tage episoder med, hvor det er mænd, der har været lumre overfor jer, for alt skal vel frem. Men primært er jeg interesseret i at høre om lumre og grænseoverskridende piger og kvinder, fordi jeg tror ikke selv på, at kvinder og piger er så meget bedre end mænd og drenge. De slipper bare bedre afsted med deres lummerhed, fordi de får længere snor....

Det er underordnet, om episoden/episoderne har fundet sted som mand eller da du var dreng. Så du kan fortælle om ting der er sket, uanset om du var 8, 16, 27, 46 eller 68, da det hændte...

Måske har du ikke følt dig krænket i situationen, men du er stadig velkommen til at tage en episode med, selvom du ikke som sådan følte dig krænket, hvis bare det er en episode, hvor en kvinde eller pige har opført sig på en måde, som næppe ville godtages, hvis det var en mand eller dreng, der opførte sig tilsvarende. 

Jeg føler mig krænke når feminister påstår alt muligt usandt og siger mænd, som i mænd al almindelighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...