Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Mette Frederiksen viser endnu engang, at jøder er klassens dukse,

Recommended Posts

dewey
Skrevet (redigeret)

MENS MUSLIMER ER DE UØNSKEDE

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art7924060/Mette-Frederiksen-viser-endnu-engang-at-jøder-er-klassens-dukse-mens-muslimer-er-de-uønskede

Statsminister Mette Frederiksens forklaring om, hvorfor hun ikke ønsker et omskæringsforbud, vidner om en åbenlys forskelsbehandling mellem jøder og muslimer. Det, at der bliver udvist særhensyn til nogle gruppers rettigheder, skaber et hierarki med første- og andenrangsborgere.

Vi skal ikke indføre et omskæringsforbud, fordi vi skal sikre jødernes tilværelse i Danmark. Dette er statsministerens argument for ikke at indføre et omskæringsforbud.

Danske muslimers tilværelse indgår altså ikke som et argument imod et forbud. Kulminationen på en længerevarende omskæringsdebat er foreløbig afsluttet ved, at de to store partier Venstre og Socialdemokratiet har afvist at indføre et omskæringsforbud.

Men statsminister Mette Frederiksens begrundelse er bekymrende for alle os, som ønsker, at alle danskeres tilværelse skal vægtes lige højt. Uanset om de er jøder, muslimer eller noget tredje. For vi er vidne til et klokkeklart eksempel på, at landets statsminister udelukkende vægter én gruppes hensyn frem for at fokusere på alle grupper, som benytter sig af drengeomskæring.

DENNE TRÅD HANDLER IKKE OM OMSKÆRING, men om statsministerens forklaring......

Hvad mener du om, statsministerens forklaring?

Den er helt ude i hampen for mig, man skal ikke kun sikre jødernes tilværelse i Danmark men ALLE menneskers tilværelse i landet og det uden undtagelse.

Redigeret af dewey

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Mon ikke hun ville uddybe at det naturligvis også omhandler muslimer, hvis man nu spurgte uddybende. :)

Der har bare længe været et fokus på "jøde-problematikken". Og danmark har en anden og længere historie med jøderne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Forskelsbehandlingen er jo bare en konsekvens af det danske røvslikkeri over for det meget religiøse USA, der stadig betragter jøderne som Guds eget folk og derfor helligt. At vi fortsætter med dette på trods af, at danskerne jo efterhånden nærmest hader religion er jo ikke så lidt af et paradoks. For ellers er vi jo USA’s modsætning, hvad religion og religiøsitet angår.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bannerføreren
For 3 timer siden, Erpe skrev:

.... "at danskerne jo efterhånden nærmest hader religion er jo ikke så lidt af et paradoks."

"Danskerne!" Tal du for dig selv og dine. Ikke "danskerne."

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Der er for mig ingen tvivl om, at jøderne er over muslimerne i hierarkiet og derfor får flere indrømmelser og at der stilles færre krav til jøder end til muslimer. Og det mener jeg er en problematisk forskelsbehandling.

Hvor langt bør vi gå for at tækkes religiøse mínoriteter? Hvis en religiøs minoritet med en vis indflydelse indførte et ritual om, at små piger skal have sex med voksne mænd for at blive optaget i religionen, ville det også være en undskyldning for at den slags ikke skulle forbydes? Hvor går grænsen?

Jeg synes slet ikke, at man skal ind på den her glidebane, hvor man lader religiøse traditioner gå forud for verdslig lovgivning.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Jøder omskærer af religiøse årsager - mens muslimer omskærer af kulturelle årsager

Der står i toraen, at jøderne skal omskære drengebørnene som en pagt med Gud - men der står ikke noget om omskæring i koranen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 5 minutter siden, Lucianone skrev:

Men i praksis er så ikke alle muslimske drenge og mænd omskåret? Jeg har aldrig set en araberpik, der ikke var omskåret he he

Det er meget muligt - men det må være lettere at holde op, når man ikke behøver at frygte Guds straf.

Det er under alle omstændigheder ikke helt sammenlignelig - og derfor skriver jeg det :)

Redigeret af Arend
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 21 minutter siden, Lucianone skrev:

Der er for mig ingen tvivl om, at jøderne er over muslimerne i hierarkiet og derfor får flere indrømmelser og at der stilles færre krav til jøder end til muslimer. Og det mener jeg er en problematisk forskelsbehandling.

Hvor langt bør vi gå for at tækkes religiøse mínoriteter? Hvis en religiøs minoritet med en vis indflydelse indførte et ritual om, at små piger skal have sex med voksne mænd for at blive optaget i religionen, ville det også være en undskyldning for at den slags ikke skulle forbydes? Hvor går grænsen?

Jeg synes slet ikke, at man skal ind på den her glidebane, hvor man lader religiøse traditioner gå forud for verdslig lovgivning.

Det er masser af ting man ikke forbyder, selvom man ikke ville tillade det hvis det skulle indføres i dag.

Eksempelvis tobak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...