Jump to content
Velkommen til DinDebat
dewey

Regeringen vil stoppe private fester klokken 22 i hovedstaden

Recommended Posts

welupe
On 16.9.2020 at 14:50, dewey skrev:

Hvem siger at ALLE mennesker i nattelivet drikker? - Jeg gør ikke, jeg afskyr al form for alkohol.

Jeg drikker kun (mindst muligt) ved festlige lejligheder.  Og man er heldigvis ikke på højskole mere, hvor de fester igennem hver weekend...  😀

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
welupe

Jeg håber VIRKELIGT at denne regel virker, så smitte-spredning ikke eksploderer, som det ellers ser ud til lige nu, for ellers ender de vel snart med at påbyde mundbind alle vide vegne…  Ligesom i Frankrig!

Jeg vil gerne undgå mundbind på biblioteket, i netto oma… ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)
For 24 minutter siden, welupe skrev:

Jeg håber VIRKELIGT at denne regel virker, så smitte-spredning ikke eksploderer, som det ellers ser ud til lige nu, for ellers ender de vel snart med at påbyde mundbind alle vide vegne…  Ligesom i Frankrig!

Jeg er mere spændt på, om vi bliver nødt til at lukke en masse skoler ligesom i Frankrig?

https://www.thelocal.fr/20200910/covid-19-more-schools-close-as-government-acts-to-protect-parents-wages

Eller om vi vil gøre alt for at holde dem åbne ligesom i Spanien?

https://www.aa.com.tr/en/europe/spain-53-schools-report-virus-cases-after-reopening/1969604

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
welupe
For 8 minutter siden, Erpe skrev:

Jeg er mere spændt på, om vi bliver nødt til at lukke en masse skoler ligesom i Frankrig?

https://www.thelocal.fr/20200910/covid-19-more-schools-close-as-government-acts-to-protect-parents-wages

Ja, hvis de også må lukke skoler i Frankrig, så er de mundbund åbenbart ikke særligt effektive... 

Ellers burde alle nationer nøjes med at lukke de mindste klassetrin ned, som vi diskuterede i foråret..?  For de har jo "tiden for sig"...  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 20 timer siden, welupe skrev:

Ja, hvis de også må lukke skoler i Frankrig, så er de mundbund åbenbart ikke særligt effektive... 

Det er for mig åbenlyst, at mundbind ikke er meget værd. Faktisk en falsk tryghed.

Efter, at der blev indført mundbindstvang i den offentlige transport, er antallet af smittede stedet eksplosivt. Pudsigt, at det er sket lige efter, at mundbind blev et krav. Det tyder jo ikke just på, at mundbind hjælper. Tværtimod tror jeg, at mundbind gør, at folk får en falsk tryghed og dermed glemmer det mest effektive: at holde afstand!

Desuden tror jeg, at mundbind bare gør én mere modtagelig for sygdomme, da kvaliteten af den luft, man indånder, forringes. Jeg bliver jo nødt til at skrive TROR, fordi hvis jeg skriver at jeg er sikker, så kan indlægget blive slettet for "misinformation", fordi jeg så er uenig med myndighedernes anbefalinger. Men det er min holdning, jeg giver udtryk for: Jeg synes mundbindskrav er noget pjat og i værste fald gør det mere skade end gavn.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...