Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Tigermanden

Den danske dobbeltmoral

Recommended Posts

Tigermanden

Vi kom til at snakke om noget spændende herhjemme, som jeg egentlig bare ville dele med jer. Har I nogensinde tænkt på, hvor dobbeltmoralsk det er, når vi danskere er åh-så stolte af vikingerne, der drog ud og erobrede nye områder og underlagde sig fremmede folkeslag, mens mange af danskerne samtidig er så store modstandere af, at der kommer nogle få Nydanskere til landet i disse år? Jeg mener: Hvis vi bare synes, det var så fantastisk, det vikingerne gjorde, hvorfor gælder det så ikke for nutiden for et andet folk? Hvis man har sagt A må man også sige B, og her synes jeg ærlig talt, det er en noget dobbeltmoralsk, vattet holdning at synes vikingerne var helt fantastiske og så samtidig være modstander af indvandringen herhjemme i vore dage. 

Hvad mener I?

images?q=tbn:ANd9GcRPkPpha9AnTQXmiobz5Ld

• Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 6 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

Ja, det var da vist nogle værre spradebasser, de vikinger... 👺

De kom fra fremmede kyster og væltede i store horder ind over grænserne - de opførte sig som vilde sjakaler, de plyndrede og myrdede og de voldtog stakkels uskyldige fruentimmere... 

- du ved, næsten som at læse nutidens daglige avisforsider...🤣

Eneste forskel er vel, at disse langskæggede banditter stort set allesammen fes tilbage hvor de kom fra, da der ikke var mere guld, ædelsten eller fisse at hente...:banan:

Det passer da ikke. Vikingerne grundlagde kongeriger i blandt andet England, Normandiet i Frankrig og på Sicilien - så man slog sig altså ofte ned - hvor man kom frem, og det er ikke det samme som at "fise tilbage, hvor man kom fra" :)

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 3 timer siden, Tigermanden skrev:

Hvad mener I?

Hej Tiger,

Jeg mener at du troller.

Men... der er en væsentlig forskel på at være stolte af at have en fortid som mægtige krigere.
... og på at have en nutid hvor flygtninge kommer med frygt og beder om beskyttelse.

Specielt når 15% af de flygtninge så ikke opfører sig ordenligt.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 minut siden, Ieet skrev:

Hej Tiger,

Jeg mener at du troller.

Men... der er en væsentlig forskel på at være stolte af at have en fortid som mægtige krigere.
... og på at have en nutid hvor flygtninge kommer med frygt og beder om beskyttelse.

Specielt når 15% af de flygtninge så ikke opfører sig ordenligt.

Med venlig hilsen

Ieet

Det ville jo svare til - at jeg også mener, du troller. Kom nu med noget substans - 15% hvor har du det tal fra?

• Vred 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

TS der er noget du har misforstået vikingerne drak mjød forgænger til øl danskerne tænker ikke længere end til den næste øl det burde du have været længe nok i DK til at opdage

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 minut siden, stig6499 skrev:

TS der er noget du har misforstået vikingerne drak mjød forgænger til øl danskerne tænker ikke længere end til den næste øl det burde du have været længe nok i DK til at opdage

Jeg ved godt, at der er en kultur for dyb alkoholisme i danmark, men derfor mener jeg stadig, det er dobbelt moralsk at glorificere vikingerne, når man er modstander af - at nogle få Nydanskere kommer til landet i disse år. Det må være enten eller.

• Vred 5
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 14 minutter siden, Tigermanden skrev:

Det ville jo svare til - at jeg også mener, du troller. Kom nu med noget substans - 15% hvor har du det tal fra?

Hej Tiger,

Kriminalforsorgen.

Ca 8% af etnisk danskere bliver dømt.

Opjusterer vi det med kriminalindexet for at finde indvandere rammer vi ca 15% af alle indvandere og efterkommere som bliver dømt efter straffeloven (for forbrydelser af en alvorlig grad).

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
Skrevet (redigeret)
For 9 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Tiger,

Kriminalforsorgen.

Ca 8% af etnisk danskere bliver dømt.

Opjusterer vi det med kriminalindexet for at finde indvandere rammer vi ca 15% af alle indvandere og efterkommere som bliver dømt efter straffeloven (for forbrydelser af en alvorlig grad).

Med venlig hilsen

Ieet

Der er IN-TET i kriminalindekset eller i data fra kriminalforsorgen, der understøtter den påstand!

Redigeret af Tigermanden
  • Vred 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 4 timer siden, Tigermanden skrev:

Vi kom til at snakke om noget spændende herhjemme, som jeg egentlig bare ville dele med jer. Har I nogensinde tænkt på, hvor dobbeltmoralsk det er, når vi danskere er åh-så stolte af vikingerne, der drog ud og erobrede nye områder og underlagde sig fremmede folkeslag, mens mange af danskerne samtidig er så store modstandere af, at der kommer nogle få Nydanskere til landet i disse år? Jeg mener: Hvis vi bare synes, det var så fantastisk, det vikingerne gjorde, hvorfor gælder det så ikke for nutiden for et andet folk? Hvis man har sagt A må man også sige B, og her synes jeg ærlig talt, det er en noget dobbeltmoralsk, vattet holdning at synes vikingerne var helt fantastiske og så samtidig være modstander af indvandringen herhjemme i vore dage. 

Hvad mener I?

images?q=tbn:ANd9GcRPkPpha9AnTQXmiobz5Ld

Jeg er overbevist om at de lokale ikke var særlig tilfredse med når vikingerne kom frem og plyndrede, voldtog og dræbte ligeså vel som vi ikke er tilfredse med når andre kommer hertil landet og gør det samme.

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...