Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Hvilke af disse 20 konspirationsteorier, tror du på?

Hvilke konspirationer/konspirationsteorier tror du evt. kunne have noget på sig?  

15 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 15 minutter siden, dewey skrev:

Det er med en lov vedtaget, at fornægte Holocausten straffes med fængsel og ikke kun med en bøde.

Denne dame Ursula Haverbeck er 91 år  og har siddet fængslet siden maj 2018 og skal sidde den fulde straf til november i år pga hun påstår Holocausten aldrig har fundet sted. Hun er forøvrigt ikke den eneste, der er blevet dømt, men den sidste.

Hendes ansøgninger om prøveløsladelse, bliver hver gang afvist.

2-format43.jpg

Jeg finder det dybt forkasteligt, at man fængsles i visse lande for at tale imod den officielle version. Det er intet som helst andet end fascisme. Lidt paradoksalt, når man netop foregiver selv at kæmpe imod fascisme/nazisme.

Folk skal have lov at sige, hvad de vil - så længe de holder sig inde for Injurielovgivningen o.s.v.. Hvis jorden er flad, skal de have lov at sige det. Hvis de mener, at 911 var et Inside Job, skal de have lov at sige det. O.s.v.

Der er for mange, der gerne vil censurere bestemte holdninger/ytringer. Og det mener jeg, er et stort demokratisk problem. Herinde er det typisk den yderste venstrefløj, som vil bestemme, hvad andre må have lov at ytre eller ej. Men sådan var det jo også i kommunistiske lande, hvor folk fængsledes eller kom i arbejdslejr, hvis de talte imod regeringen eller den officielle version af sandheden.

Problemet ses også på Facebook, hvor bestemte holdninger censureres. Og det kan bare være en holdning som, at man ikke mener, at det er hensigtsmæssigt at tvinge folk til at gå med mundbind. Eller at man mener, at Coronavirussen er knapt så farlig, som den gøres til. Det er EKSTREMT farligt, at Facebook censurerer den slags ytringer, som jo bare er meningstilkendegivelser. Hermed mener jeg, at Facebook reelt gør sig skyldige i fascisme og jeg mener også, at de burde kunne retsforfølges for at knægte ytringsfriheden.

Og nej, jeg køber ikke argumentet med, at Facebook er et privat firma og kan slette de kommentarer, de vil. Fordi de har en monopolagtig status i verden, som gør, at de ikke bare kan betragtes som et lille privat firma. Der er mange aviser, f.eks., hvor du ikke kan få lov at kommentere deres artikler uden at være på Facebook eller Google.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 3 minutter siden, Lucianone skrev:

Der er for mange, der gerne vil censurere bestemte holdninger/ytringer. Og det mener jeg, er et stort demokratisk problem. Herinde er det typisk den yderste venstrefløj, som vil bestemme, hvad andre må have lov at ytre eller ej. Men sådan var det jo også i kommunistiske lande, hvor folk fængsledes eller kom i arbejdslejr, hvis de talte imod regeringen eller den officielle version af sandheden.

Enig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 5 minutter siden, dewey skrev:

Sikken noget sludder at komme med, gaskamrene havde slet ikke skorstene.

Tror ikke du kan hæge dig en ligegyldig detalje som skorstene, tror vi alle forstår pointen. Og ja skorstene er til krematoriet og ikke gaskammeret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 3 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg finder det dybt forkasteligt, at man fængsles i visse lande for at tale imod den officielle version.

Så tag til de lande der gør det og fortæl dem at du finder det forkasteligt og at de bør holde op med det.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Lige nu, Hitzige Helga skrev:

Så tag til de lande der gør det og fortæl dem at du finder det forkasteligt og at de bør holde op med det.

Tro mig, jeg skriver skam da tit til myndighederne. Jeg har f.eks. skrevet til den italienske ambassade og klaget over deres Coronapolitik. Og lige nu overvejer jeg også at skrive til den engelske ambassade og klager over de tårnhøje bøder, de giver folk for ikke at gå med mundbind.

Jeg er meget aktiv udi aktivisme. I sidste uge skrev jeg både til Statsministeriet, Sundheds- og Ældreministeriet samt til Sundhedstyrrelsen og klagede over Coronarestriktionerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 8 minutter siden, Lucianone skrev:

Tro mig, jeg skriver skam da tit til myndighederne. Jeg har f.eks. skrevet til den italienske ambassade og klaget over deres Coronapolitik. Og lige nu overvejer jeg også at skrive til den engelske ambassade og klager over de tårnhøje bøder, de giver folk for ikke at gå med mundbind.

Jeg er meget aktiv udi aktivisme. I sidste uge skrev jeg både til Statsministeriet, Sundheds- og Ældreministeriet samt til Sundhedstyrrelsen og klagede over Coronarestriktionerne.

Jeg har hørt du skulle være alle verdens ministeriers skræk:sarkasme:

• Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 6 minutter siden, dewey skrev:

Jeg har hørt du skulle være alle verdens ministeriers skræk:sarkasme:

Jeg er da godt klar over, at mine skrivelser næppe flytter noget.

Men det er for mig essentielt, at vi tør bruge vor ytringsfrihed og tør gå ministerierne på klingen, når vi er uenige med dem. 

For mig er det bedre at bombardere magthaverne med mails end at stå og fryse til en demonstration, hvor du alligevel bare bliver sat til at råbe det samme, som de andre råber. Når man skriver, kan man bedre selv formulere sine tanker med egne ord. Derfor foretrækker jeg at skrive til magthaverne fremfor at stå og råbe og skrige til en demonstration. 

Desuden har jeg erfaring for, at det engang imellem godt kan hjælpe at klage. Engang klagede jeg til Københavns Kommune over, at jeg fik en bøde for at køre overfor rødt på cykel i et T-Kryds. 1 måned senere havde de ændret krydset, så man ikke fik bøde for at køre over der på cykel. Så var der kommet et skilt, hvor der stod CYKLISTER UNDTAGET. :D

Jeg er ikke bombesikker, men jeg mener at krydset var Borgergade-Sølvgade. Så hvis der i dag stadig er et skilt der, hvor der står CYKLISTER UNDTAGET, kan I takke mig for det. ;)

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 4 minutter siden, Lucianone skrev:

Desuden har jeg erfaring for, at det engang imellem godt kan hjælpe at klage. Engang klagede jeg til Københavns Kommune over, at jeg fik en bøde for at køre overfor rødt på cykel i et T-Kryds. 1 måned senere havde de ændret krydset, så man ikke fik bøde for at køre over der på cykel. Så var der kommet et skilt, hvor der stod CYKLISTER UNDTAGET. :D

Det giver jeg dig ret i, det ved jeg selv af erfaring, jeg fik gennemtrumfet, at vores vej fik et fortov og senere blev vejen også asfalteret, min mand og jeg havde kæmpet om det i flere år, så jo det kan hjælpe at klage sikkert ikke altid men een gang held er bedre end slet intet held med en klage.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 29 minutter siden, modpol skrev:

Tror ikke du kan hæge dig en ligegyldig detalje som skorstene, tror vi alle forstår pointen. Og ja skorstene er til krematoriet og ikke gaskammeret.

Jeg synes nu ikke den detalje er ligegyldig, at komme med en påstand uden hold i, er for mig ikke ligegyldig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
1 time siden, dewey skrev:

Jeg synes nu ikke den detalje er ligegyldig, at komme med en påstand uden hold i, er for mig ikke ligegyldig.

Det er hold i det, hvis man lige ignorerer at skorstenen høre til på krematoriet og ikke gaskammeret. Det er et tilsvarende rørforløb for Zyklon B blev hældt ned til gaskammeret, at det ikke er en skorsten men lukket lodret luftkanal er en mindre detalje.

Den er så ligegyldig, at det grænser til ordkløveri overhoved at bemærke det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...