Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Hvilke af disse 20 konspirationsteorier, tror du på?

Hvilke konspirationer/konspirationsteorier tror du evt. kunne have noget på sig?  

13 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Hitzige Helga
On 17.9.2020 at 14:00, Torsten Bonfils skrev:

For det tredje virker det som en helt absurd måde at udrydde et folk på: At man sætter dem på et tog der kører til Polen.

......................................................................

Andre gange i historien når man har forsøgt at udrydde en del af en befolkning, så har man normalt bare kørt dem ud til et stort hul og skudt dem.

Det virker faktisk også absurd på mig. Hvorfor ikke likvidere dem på stedet? Det gjorde man i stor stil i Ukraine.

Ikke særligt effektivt heller. skal man gøre noget effektivt, så skulle man gøre som russerne gjorde mod ukrainerne i 1931 - 32 i muligvis verdenshistoriens mest koncentrerede folkemord. Man huggede simpelthen maden fra dem og 3 - 8 millioner mennesker døde over nogle måneder.

I 1920 havde den røde hær invaderet Polen, men slået tilbage fra Warszawa. Der havde man omringet en styrke på 90 000 russere som så var krigsfanger. Men hvad stille op med dem? Hvorfor skulle man føde på en fjendtlig hær, når egen befolkning sultede? Og hvis man løslod dem ville de måske snart deltage i en ny invasion. så man jagede dem ud i et øde sumpområde uden forplejning, hvor de kreperede. Uden at skulle bruge ressourcer på dem.

Vedr den falske skorsten og krematorium i Auswitz, så blev det hele revet ned i 1945, i forbindelse med befrielsen. Men genopbygget i 1948. Genopbygget til propagandaformål hvor autenciteten spille den mindre rolle. Men der er masser af autentiske billeder fra Auswitz.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 18.9.2020 at 11:07, dewey skrev:

Den udtalelse giver fængselstraf i Tyskland .

Jeg synes det er en umanerlig dårlig holdning at have, men retfærdigvis vil jeg forsvarer retten til at mener det og sige det.

Det er ikke ytringsfrihed når man ikke må lukke lort ud, fængselsstraf er indbegrebet af censur.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 19.9.2020 at 08:49, Hitzige Helga skrev:

Det virker faktisk også absurd på mig. Hvorfor ikke likvidere dem på stedet? Det gjorde man i stor stil i Ukraine.

Ikke særligt effektivt heller. skal man gøre noget effektivt, så skulle man gøre som russerne gjorde mod ukrainerne i 1931 - 32 i muligvis verdenshistoriens mest koncentrerede folkemord. Man huggede simpelthen maden fra dem og 3 - 8 millioner mennesker døde over nogle måneder.

I 1920 havde den røde hær invaderet Polen, men slået tilbage fra Warszawa. Der havde man omringet en styrke på 90 000 russere som så var krigsfanger. Men hvad stille op med dem? Hvorfor skulle man føde på en fjendtlig hær, når egen befolkning sultede? Og hvis man løslod dem ville de måske snart deltage i en ny invasion. så man jagede dem ud i et øde sumpområde uden forplejning, hvor de kreperede. Uden at skulle bruge ressourcer på dem.

Vedr den falske skorsten og krematorium i Auswitz, så blev det hele revet ned i 1945, i forbindelse med befrielsen. Men genopbygget i 1948. Genopbygget til propagandaformål hvor autenciteten spille den mindre rolle. Men der er masser af autentiske billeder fra Auswitz.

Som du selv siger, så startede men ud med det.

Det SS vagterne fik sammenbrud på stribe at deres blodudgydelser, derfor have man brug for en måde som var billiger, effektivt og som skånede SS folkende.

Derfor lavede man udryddelseslejerne som man gjorde, det kan ses i de efterlade dokumenter og vidne udsagt fra nazisterne selv, at det var årsagen.

Jeg tror mere på nazisterns definition af effektivitet end jeres, derfor var det mere effektivt at gøre som de gjorde.

Husk at det var omkring 1000 KZ lejere når man tager de mange små slave lejer med. Men kun en håndfuld masseudryddelses lejere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 37 minutter siden, modpol skrev:

Det SS vagterne fik sammenbrud på stribe at deres blodudgydelser, derfor have man brug for en måde som var billiger, effektivt og som skånede SS folkende.

Derfor lavede man udryddelseslejerne som man gjorde, det kan ses i de efterlade dokumenter og vidne udsagt fra nazisterne selv, at det var årsagen.

Den forklaring har jeg også hørt. Med gaskamre, så fik de ikke døden så tæt på. Ham der kastede gassen ned gennem skorstenen, så ikke selv hvad der skete efterfølgende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 40 minutter siden, modpol skrev:

Jeg synes det er en umanerlig dårlig holdning at have, men retfærdigvis vil jeg forsvarer retten til at mener det og sige det.

Det er ikke ytringsfrihed når man ikke må lukke lort ud, fængselsstraf er indbegrebet af censur.

Det er med en lov vedtaget, at fornægte Holocausten straffes med fængsel og ikke kun med en bøde.

Denne dame Ursula Haverbeck er 91 år  og har siddet fængslet siden maj 2018 og skal sidde den fulde straf til november i år pga hun påstår Holocausten aldrig har fundet sted. Hun er forøvrigt ikke den eneste, der er blevet dømt, men den sidste.

Hendes ansøgninger om prøveløsladelse, bliver hver gang afvist.

2-format43.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 1 minut siden, Hitzige Helga skrev:

Den forklaring har jeg også hørt. Med gaskamre, så fik de ikke døden så tæt på. Ham der kastede gassen ned gennem skorstenen, så ikke selv hvad der skete efterfølgende.

Når planen er at dræbe millioner, så er det nok godt tænkt trods alt, så man ikke driver alle sine folk til sammenbrudtes rand.

Men det viser også man kan hade og uden skånsel imod nogle og har omsorg og værdsættelse af andre. Man kan derfor ikke vurdere et menneskes karakter alene på hvordan de behandler dem som de godt kan lide, men man kan se det på hvordan de behandler dem som de ikke kan lide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 minutter siden, dewey skrev:

Det er med en lov vedtaget, at fornægte Holocausten straffes med fængsel og ikke kun med en bøde.

Denne dame Ursula Haverbeck er 91 år  og har siddet fængslet siden maj 2018 og skal sidde den fulde straf til november i år pga hun påstår Holocausten aldrig har fundet sted. Hun er forøvrigt ikke den eneste, der er blevet dømt, men den sidste.

Hendes ansøgninger om prøveløsladelse, bliver hver gang afvist.

2-format43.jpg

Man bør vægte ytringsfriheden højere end at skulle signalere at eks. hun er bare en idiot og ikke taler på samfundet vegne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 6 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

Ham der kastede gassen ned gennem skorstenen, så ikke selv hvad der skete efterfølgende.

Sikken noget sludder at komme med, gaskamrene havde slet ikke skorstene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 5 minutter siden, modpol skrev:

Man kan derfor ikke vurdere et menneskes karakter alene på hvordan de behandler dem som de godt kan lide, men man kan se det på hvordan de behandler dem som de ikke kan lide.

Sådan har jeg det også. Det elsker deres hund men er lige ved at spytte på "Hus Forbi"-sælgeren ned ved Føjtex.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...