Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Hvilke af disse 20 konspirationsteorier, tror du på?

Hvilke konspirationer/konspirationsteorier tror du evt. kunne have noget på sig?  

16 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Torsten Bonfils skrev:

Dem der kender mig fra den anden debat ved godt at jeg ikke tror på holocaust. Det er efter min overbevisning krigspropaganda opfundet af De Allierede umiddelbart efter krigen for at dække over deres egne uhyrlige krigsforbrydelser.

For det første kan man sammenligne befolkningsopgørelser før og efter krigen og se at der ikke er forsvundet 6 mio. jøder men at verdens samlede jødiske befolkning var stort set uændret.

Jeg har da skam altid syntes, at du er en fin debattør, Torsten, fordi du er totalt politisk ukorrekt og bare siger din mening, som regel med et glimt i øjet og et strejf af humor. Du taler lige ud af munden og det synes jeg er fint og forfriskende. Også selvom det da skam sker, at jeg er uenig med dig. Men det skal der være plads til. 

Holocaust er ikke en sag, jeg har brugt vildt meget energi på, måske fordi så mange andre har taget sig af den sag. Men min umiddelbare intuitive fornemmelse er, at der nok er noget om snakken, i den forstand at jøderne BLEV forfulgt og var udsatte for hadpropaganda før og under krigen. 

Men samtidig tror jeg også på, at der har fundet en propaganda sted, som har overdrevet omfanget af jødeforfølgelsen og hvis formål har været at give jøderne en martyrrolle, som de den dag i dag profiterer af. F.eks. når politikerne skal vedtage, om man bør forbyde omskæring af drengebørn. Der er det belejligt for dem at have den martyrrolle, så de kan gå i offerrollen, hver gang der kommer et politisk forslag, som kan ramme dem.

Jeg har nu intet imod jøder og tager afstand fra forfølgelse af jøder. Men derfor kan man godt være kritisk overfor, at jøderne tager offerrollen på sig og vil have særbehandling. Det er to forskellige ting, mener jeg. 

Derudover mener jeg, at det er er stort demokratisk problem, at man i f.eks. Tyskland ikke må stille spørgsmål ved Holocaust. Man bør ALTID kunne stille spørgsmål ved historien, fordi historien skrives af vinderne. Og derfor vil der givetvis altid være nuancer i historiefortællingen, som der pyntes på eller som der manipuleres med. 

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Den berygtede skorsten som slet ikke er forbundet med bygningen.:

image.png.1486ba4fb919d0ef781ee6cf5756d4c1.png

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
On 17.9.2020 at 14:00, Torsten Bonfils skrev:

Dem der kender mig fra den anden debat ved godt at jeg ikke tror på holocaust. Det er efter min overbevisning krigspropaganda opfundet af De Allierede umiddelbart efter krigen for at dække over deres egne uhyrlige krigsforbrydelser.

For det første kan man sammenligne befolkningsopgørelser før og efter krigen og se at der ikke er forsvundet 6 mio. jøder men at verdens samlede jødiske befolkning var stort set uændret.

For det andet har I sikkert hørt alle argumenterne med at krematorieovnene ikke ville have kunnet brænde de mange tusinde døde i døgnet, at de påståede gaskamre ikke har nogen som helst spor efter Zyklon B-gas (som normalt farver væggene blå), at den store ikoniske krematorieskorsten først blev bygget efter krigen og desuden ikke er forbundet til noget som helst. At Røde Kors besøgte lejrene flere gange og godkendte forholdene. Osv.

For det tredje virker det som en helt absurd måde at udrydde et folk på: At man sætter dem på et tog der kører til Polen. At man indkvarterer dem i en lejr med sovebarakker, vaskeri, hospital, tandlæge, fodboldbaner, swimmingpool osv., klipper dem skaldet og tatoverer et nummer på deres arm, lukker dem ind i hvad de tror er et brusebad, hvorefter man gasser dem med et middel der normalt blev brugt til aflusning af tøj. Til sidst besværer man sig med at kremere de mange millioner døde.

Andre gange i historien når man har forsøgt at udrydde en del af en befolkning, så har man normalt bare kørt dem ud til et stort hul og skudt dem.

Pladder for ende til anden, det korrekt at Tyskerne dræbte omkring 5 millioner og d. 1 million er dræbe jøder som USSR gjorde kål på men tilskrev Tyskerne. Derfor finder du også begge tal i forskellige referencer.

Der er omfattende dokumentation i form af billeder, film, dokumenter, vidne udsagn fra både ofre og gerningsmænd og tilskuere. Det er en af de meste videnskabelige dokumenterede ting i det 20 århundrede.

At benægte det, er lige så fake som at sige at jorden er flad.

Og enhver logik og samtal er håbløst hvis det er niveauet.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
On 16.9.2020 at 20:14, Lucianone skrev:

De kongelige nedstammer alle fra aliens, som kom til jorden for tusinder af år siden

Nogle af dem kunne ihvertfald godt minde om aliens😁 så helt afvise, vil jeg det nu ikke.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 21 timer siden, Torsten Bonfils skrev:

Den udtalelse giver fængselstraf i Tyskland .

• Synes godt om 1
  • Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 15.9.2020 at 23:01, Lucianone skrev:

Jeg tror mere eller mindre på dem alle, minus disse tre:

Rumfærgen Challenger´s uheld i 1981 var et fake uheld og ingen døde

- jeg har bare ikke set klare beviser på det. Nogle har postet nogle billeder af besætningen, som de skulle se ud i dag. Ja, et par af dem ligner dem fra 1981. Men det kan sagtens være look a likes.

Jorden er flad som en pandekage

- nej, det tror jeg ikke den er. Det er i modstrid med sund fornuft og logik, da vi med vore blotte øjne kan iagttage, at alle andre planeter og stjerner er kuglerunde. 

Månen er i virkeligheden en kunstig satellit

- teorien er interessant og jeg kan ikke afvise den totalt. Men jeg mangler at se klarere beviser på det. 

Med hensyn til Challenger så har jeg faktisk et førstehåndsvidne da jeg kender jeg én som arbejdede på rumfærgeprogrammet i 30 år fra 1980 til 2010 inkl dagen, hvor Challenger eksploderede og hun har fortalt spændende fortællinger fra den dag og hende tror jeg absolut mere på end konspirationsteorier.

Jeg har 4 af teorierne som jeg har stemt på. Det betyder ikke at jeg nødvendigvis er overbevist om det, men jeg ser det som en mulighed.

- 911 var et Inside Job

Der er ting som ikke stemmer, blandt andet med måden WTC 7 (hed den tredje bygning ikke det?) faldt.

- Der findes masser af elitære pædofilringe verden over

Det vil på ingen måde undre mig. Folk med penge og magt kan næsten gøre som de vil. Om der er mange ved jeg ikke, men jeg er ret overbevist om der nok skal være nogle.

- Covid-19 blev skabt i et laboratorium og sluppet løst bevidst eller ved et uheld

Dette vil ikke undre mig hvis det er sandt. Der er en kinesisk kvinde (mener hun er professor på et universitet) som netop har været i flere medier med denne historie.

- 5G er skadeligt

Jeg tænker at stråling altid er skadeligt og historisk set er der ofte kommet produkter på markedet som senere har vist sig at være skadeligt. Det kan være det sker med 5G om 5, 10 eller 20 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
Skrevet (redigeret)
1 time siden, dewey skrev:

Nogle af dem kunne ihvertfald godt minde om aliens😁 så helt afvise, vil jeg det nu ikke.

Jeps, den er go' nok 👍

- flere af de royale stammer oprindeligt ude fra planeten med det mundrette navn - 'Dentalis Gigantes 61Y'

Ingen vidste i begyndelsen hvordan de endte på planeten Jorden, men i forbindelse med et tandlægebesøg i 1972, der fandt man usædvanligt mange sorte huller i både Elisabets og Ingolfs bisser... 🤓😬

- og efter indgående studier af tandkort, så kunne den kendte videnskabsmand, Dr. Charles Overbite fra Stanford University senere samme år fremlægge bevis for, at det NETOP var disse sorte huller der havde muliggjort de sære væseners intergalaktiske rejse mod vor planet... 👑

image.png.9b482aa8b12ee41c5e227f5ef8fcb8f1.png

Redigeret af Ethanol-Erik
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils
For 23 timer siden, Lucianone skrev:

Men samtidig tror jeg også på, at der har fundet en propaganda sted, som har overdrevet omfanget af jødeforfølgelsen og hvis formål har været at give jøderne en martyrrolle, som de den dag i dag profiterer af. F.eks. når politikerne skal vedtage, om man bør forbyde omskæring af drengebørn. Der er det belejligt for dem at have den martyrrolle, så de kan gå i offerrollen, hver gang der kommer et politisk forslag, som kan ramme dem.

Det er nemmerlig da skam rigtigt.

image.png.4d390078b6c4c35e12e2f9093b9de53c.png

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 4 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Jeps, den er go' nok 👍

- flere af de royale stammer oprindeligt ude fra planeten med det mundrette navn - 'Dentalis Gigantes 61Y'

Ingen vidste i begyndelsen hvordan de endte på planeten Jorden, men i forbindelse med et tandlægebesøg i 1972, der fandt man usædvanligt mange sorte huller i både Elisabets og Ingolfs bisser... 🤓😬

- og efter indgående studier af tandkort, så kunne den kendte videnskabsmand, Dr. Charles Overbite fra Stanford University senere samme år fremlægge bevis for, at det NETOP var disse sorte huller der havde muliggjort de sære væseners intergalaktiske rejse mod vor planet... 👑

image.png.9b482aa8b12ee41c5e227f5ef8fcb8f1.png

Jeg mener, at det er de reptile gener, der giver de tænder og det underlige aflange ansigt, som mange kongelige har...

Her en reptilian statue fra ældgammel tid. Bemærk at tænderne er identiske med de kongeliges tænder...

703px-Reptilian_statue.jpg

• Wow 1
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 3 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg mener, at det er de reptile gener, der giver de tænder og det underlige aflange ansigt, som mange kongelige har...

Her en reptilian statue fra ældgammel tid. Bemærk at tænderne er identiske med de kongeliges tænder...

Jeg fik sgu et mindre chok da jeg så de to figurer..!! :ad!:

- jeg glemte alt om tænder, jeg begyndte at koldsvede, min mund blev tør og det sortnede for mine øjne.....😬

Jeg tænkte kun:

'Figuren til venstre - det ligner sgu da Grev Ingolfs dillermand på en prik!'

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...