Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

DF vil gøre klar til fire meter højt pigtrådshegn på grænsen til

Recommended Posts

Inger Hansen
For 8 timer siden, dewey skrev:

https://www.berlingske.dk/politik/df-vil-goere-klar-til-fire-meter-hoejt-pigtraadshegn-paa-graensen-til

Materialerne har i flere år mestendels ligget ubrugt og opmagasineret hen på Flyvestation Skrydstrup i Sønderjylland.

Pigtråd, pløkker og pæle. Bindetråde og enkelttråde. Indkøbt af den tidligere Venstre-regering »i al stilfærdighed«, uden offentlighedens kendskab, da flygtninge- migrantkrisen i 2015-16 var på sit højeste, og man frygtede det værste.

Nu foreslår Dansk Folkeparti, at Danmark aktivt forbereder sig til at tage genstandene i brug – og indkøbe endnu flere materialer om nødvendigt. Partiet vil således have Forsvaret til at lave et beredskab for etableringen af et fire meter meter højt pigtrådshegn på grænsen til Tyskland, så man kan stå klar med både materialer og mennesker til i al hast at kunne rulle hegnet ud i tilfælde af, at »presset på Europas grænser stiger«.

Aktuelt er tilstrømningen til Danmark og Europa dog decimeret sammenlignet med i 2015.

Det hegn tror jeg ikke på nogensinde vil blive opført, men noget skal DF jo sige for dagligt at få opmærksomhed i medierne.

Tror du på hegnet vil blive opført?

Ikke med den regering, der har tungen helt oppe i mørket bag på Morten Østergaard.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
Lige nu, Jojojo skrev:

Kære Dewey, jeg vil så gerne ha at mine børn, børnebørn og den snart kommende næste generation (ved ikke hvad de hedder) også får et godt liv som jeg har været med til at præge 🙏

Forståeligt nok jeg har ingen børn.

• Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 6 timer siden, Kajkajdetermig skrev:

Det er pisse lige meget hvad hitlerjungerne fra DF "Dansk falliterklæring" mener og vil.

De lever på lånt tid, og hjælp nu os andre med at tige resterne ihjel.

DF dansk falliterklæring det er så sandt som det er skrevet ha ha du har redet min dag hyle morsomt

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Vi skal have mere kontrol med hvem som kommer over grænsen, mens vi skal også gøre det smart.

Hvad med at ansætte en masse hjemløse til at gå langs grænsen med mobil-telefon og tage billeder af alt som passerer grænsen?

Dels kommer de hjemløse væk fra gaderne, hvor de i dag er ofre for afpresning og vold.

Dels får de et reelt formål i tilværelsen, som sætter dem i stand til at komme videre.

Dels får vi lidt aktivitet i en landsdel som er hårdt ramt af inaktivitet.

Der skal opkøbes nogle huse. De koster ikke meget. De skal sættes i stand og holdes vedlige. Det giver arbejdspladser. Der skal sættes master op langs grænsen, som fungerer som lokalnet for dette nye korps, så billederne hurtigt kan havne på en server, som myndighederne kan disponere over.

De hjemløse skal have en uniform efter årstiden. De skal blot observere - ikke tilbageholde. De skal optræde med venlighed og er folk faret vild så skal de hjælpes med et smil mod at der tages et billede af dem. Politiet følger med i hvilke billeder som kommer fra mobil-telefonen og kan rykke ud og frihedsberøve de personer, som der skal tilbageholdes med baggrund i deres træning på dette område.

De skal gå i grupper af 3 personer for at mindske risikoen for overfald. Der skal nok 3-4 hold til pr. døgn da de skal gå langs grænsen 24/7 året rundt. Der er cirka 60 km grænse. Det vil sige 60 hold af 3 personer gange 4. Dvs. cirka 750 personer. Lønnen kan være den ydelse de får i dag + tillæg for weekend/aften/nætter.

Med andre ord. En bevogtet grænse, men også en grænse hvor vi sender et signal om venlighed. Bonus ved denne løsning er at vi løser to problemer istedet for et.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 2 timer siden, BenniM skrev:

Vi skal have mere kontrol med hvem som kommer over grænsen, mens vi skal også gøre det smart.

Hvad med at ansætte en masse hjemløse til at gå langs grænsen med mobil-telefon og tage billeder af alt som passerer grænsen?

Dels kommer de hjemløse væk fra gaderne, hvor de i dag er ofre for afpresning og vold.

Dels får de et reelt formål i tilværelsen, som sætter dem i stand til at komme videre.

Dels får vi lidt aktivitet i en landsdel som er hårdt ramt af inaktivitet.

Der skal opkøbes nogle huse. De koster ikke meget. De skal sættes i stand og holdes vedlige. Det giver arbejdspladser. Der skal sættes master op langs grænsen, som fungerer som lokalnet for dette nye korps, så billederne hurtigt kan havne på en server, som myndighederne kan disponere over.

De hjemløse skal have en uniform efter årstiden. De skal blot observere - ikke tilbageholde. De skal optræde med venlighed og er folk faret vild så skal de hjælpes med et smil mod at der tages et billede af dem. Politiet følger med i hvilke billeder som kommer fra mobil-telefonen og kan rykke ud og frihedsberøve de personer, som der skal tilbageholdes med baggrund i deres træning på dette område.

De skal gå i grupper af 3 personer for at mindske risikoen for overfald. Der skal nok 3-4 hold til pr. døgn da de skal gå langs grænsen 24/7 året rundt. Der er cirka 60 km grænse. Det vil sige 60 hold af 3 personer gange 4. Dvs. cirka 750 personer. Lønnen kan være den ydelse de får i dag + tillæg for weekend/aften/nætter.

Med andre ord. En bevogtet grænse, men også en grænse hvor vi sender et signal om venlighed. Bonus ved denne løsning er at vi løser to problemer istedet for et.

Du har en stor fremtid i DF jeg ønsker dig held og lykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 24 minutter siden, stig6499 skrev:

Du har en stor fremtid i DF jeg ønsker dig held og lykke

Jeg har nu aldrig hørt DF'ere tale de hjemløses sag i større omfang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 10 minutter siden, BenniM skrev:

Jeg har nu aldrig hørt DF'ere tale de hjemløses sag i større omfang.

Så vidt jeg har forstået trænger DF til fornyelse du kan forny partiet

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Trump har ikke fået opført sin mur, så det tror jeg heller ikke, vi gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 minut siden, Arend skrev:

Trump har ikke fået opført sin mur, så det tror jeg heller ikke, vi gør.

Trump får sikkert 4 år mere tid til at opføre muren:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

For 1 time siden, dewey skrev:

Trump får sikkert 4 år mere tid til at opføre muren:gruble:

Når meningsmålingerne har taget fejl i 2016 - så vil de altid tage fejl - selvom de er meget dårligere i dag.

Trump er nemlig en supermand, der ikke kan tabe, trods de dårlige meningsmålinger ;)

trump-superman-viral-video.jpg

Trump blev usårlig i 2016

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...