Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

DF vil gøre klar til fire meter højt pigtrådshegn på grænsen til

Recommended Posts

dewey

https://www.berlingske.dk/politik/df-vil-goere-klar-til-fire-meter-hoejt-pigtraadshegn-paa-graensen-til

Materialerne har i flere år mestendels ligget ubrugt og opmagasineret hen på Flyvestation Skrydstrup i Sønderjylland.

Pigtråd, pløkker og pæle. Bindetråde og enkelttråde. Indkøbt af den tidligere Venstre-regering »i al stilfærdighed«, uden offentlighedens kendskab, da flygtninge- migrantkrisen i 2015-16 var på sit højeste, og man frygtede det værste.

Nu foreslår Dansk Folkeparti, at Danmark aktivt forbereder sig til at tage genstandene i brug – og indkøbe endnu flere materialer om nødvendigt. Partiet vil således have Forsvaret til at lave et beredskab for etableringen af et fire meter meter højt pigtrådshegn på grænsen til Tyskland, så man kan stå klar med både materialer og mennesker til i al hast at kunne rulle hegnet ud i tilfælde af, at »presset på Europas grænser stiger«.

Aktuelt er tilstrømningen til Danmark og Europa dog decimeret sammenlignet med i 2015.

Det hegn tror jeg ikke på nogensinde vil blive opført, men noget skal DF jo sige for dagligt at få opmærksomhed i medierne.

Tror du på hegnet vil blive opført?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 1 time siden, dewey skrev:

https://www.berlingske.dk/politik/df-vil-goere-klar-til-fire-meter-hoejt-pigtraadshegn-paa-graensen-til

Materialerne har i flere år mestendels ligget ubrugt og opmagasineret hen på Flyvestation Skrydstrup i Sønderjylland.

Pigtråd, pløkker og pæle. Bindetråde og enkelttråde. Indkøbt af den tidligere Venstre-regering »i al stilfærdighed«, uden offentlighedens kendskab, da flygtninge- migrantkrisen i 2015-16 var på sit højeste, og man frygtede det værste.

Nu foreslår Dansk Folkeparti, at Danmark aktivt forbereder sig til at tage genstandene i brug – og indkøbe endnu flere materialer om nødvendigt. Partiet vil således have Forsvaret til at lave et beredskab for etableringen af et fire meter meter højt pigtrådshegn på grænsen til Tyskland, så man kan stå klar med både materialer og mennesker til i al hast at kunne rulle hegnet ud i tilfælde af, at »presset på Europas grænser stiger«.

Aktuelt er tilstrømningen til Danmark og Europa dog decimeret sammenlignet med i 2015.

Det hegn tror jeg ikke på nogensinde vil blive opført, men noget skal DF jo sige for dagligt at få opmærksomhed i medierne.

Det er pisse lige meget hvad hitlerjungerne fra DF "Dansk falliterklæring" mener og vil.

De lever på lånt tid, og hjælp nu os andre med at tige resterne ihjel.

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 timer siden, dewey skrev:

Næppe og det er heller ikke nødvendigt, stopning af asyl til flygtning fra sikre lande er tilstrækkeligt, så er problemet med tilstrømning løst. Så tilbagestår bare de problem elementer vi allerede har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 6 timer siden, dewey skrev:

Den ideelle gave til en DF'er. kan eventuelt suppleres med en rulle pigtråd nede fra Jem & Fix.

12466221_409464775916243_618382036292324

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 7 timer siden, dewey skrev:

Det tror jeg faktisk at det er muligt, jeg tror også at det kan blive nødvendigt hvis vi ønsker at leve som vi gør og vil glemme resten af den verden som skal finde steder hvor de kan leve og være. 

Vi er godt på vej, og er om muligt egoistisk nok. 🐀

https://edition.cnn.com/2020/09/15/middleeast/yemen-funding-crisis-intl/index.html

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Det bliver aldrig til noget :)

• Synes godt om 3
  • Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 25 minutter siden, Jojojo skrev:

Det tror jeg faktisk at det er muligt, jeg tror også at det kan blive nødvendigt hvis vi ønsker at leve som vi gør og vil glemme resten af den verden som skal finde steder hvor de kan leve og være. 

Vi er godt på vej, og er om muligt egoistisk nok. 🐀

https://edition.cnn.com/2020/09/15/middleeast/yemen-funding-crisis-intl/index.html

En sund egoisme har vist aldrig været forkert, enhver er sig selv nærmest.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 minut siden, dewey skrev:

En sund egoisme har vist aldrig været forkert, enhver er sig selv nærmest.

Rigtigt.

Spørgsmål er så om vi kan gennemskue konsekvenser af vores umiddelbare fremtidige verdens politik mht. klimaet og menneskerettigheder kombinerede med vores territoriale beskyttelses angst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 5 minutter siden, Jojojo skrev:

Rigtigt.

Spørgsmål er så om vi kan gennemskue konsekvenser af vores umiddelbare fremtidige verdens politik mht. klimaet og menneskerettigheder kombinerede med vores territoriale beskyttelses angst.

Det tror jeg ikke, det er og forbliver et uoverskueligt problem ihvertfald i din og min tid, hvad der derefter sker, behøver vi ikke bekymre os om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 15 minutter siden, dewey skrev:

Det tror jeg ikke, det er og forbliver et uoverskueligt problem ihvertfald i din og min tid, hvad der derefter sker, behøver vi ikke bekymre os om.

Kære Dewey, jeg vil så gerne ha at mine børn, børnebørn og den snart kommende næste generation (ved ikke hvad de hedder) også får et godt liv som jeg har været med til at præge 🙏

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...