Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Rasende flygtning på Lesbos: Hvad pokker foregår der i Europa?

Recommended Posts

Tigermanden
Skrevet (redigeret)

Vi skal have så mange som muligt til Europa og også gerne så mange som muligt til danmark! Det er den eneste måde at redde de stakkels mennesker på, og det er faktisk også - den eneste måde at beholde vores rige velfærdssamfund. Se nu blot på de store indvandringsnationer som USA, Canada og Australien - de er blandt verdens rigeste nationer - og det er et bevis på, at indvandringen sætter gang i økonomien og skaber velstand og rigdom. Og danskerne er heldigvis enige - og det er fordi de ikke stemmer på indvandrekritiske partier. Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med, hvilken statsreligion, der kommer til at herske i danmark - om det er det ene eller det andet er ikke vigtigt. Det der betyder noget - er at vi hjælper nogle stakkels, stakkels mennesker.

Redigeret af Tigermanden
  • Synes godt om 2
  • Vred 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 33 minutter siden, Erpe skrev:

Desværre kan vi ikke løse problemet med at få afskaffet al sult, krig og fattigdom i verden,

Det problem kan flertallet kun selv løse ved ikke at sætte flere børn i verden, end de kan ernære.

For 34 minutter siden, Erpe skrev:

Og så bare for at spare et par kroner, så vi kan få råd til en endnu dyrere luksusbil næste gang?

Og ved du hvad Erpe, det har jeg ingen gang dårlig samvittighed over, for de penge, vi bruger på luksusbiler, har vi arbejdet for og sparet op, så vi har råd til det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 24 minutter siden, Tigermanden skrev:

Vi skal have så mange som muligt til Europa og også gerne så mange som muligt til danmark! Det er den eneste måde at redde de stakkels mennesker på, og det er faktisk også - den eneste måde at beholde vores rige velfærdssamfund. Se nu blot på de store indvandringsnationer som USA, Canada og Australien - de er blandt verdens rigeste nationer - og det er et bevis på, at indvandringen sætter gang i økonomien og skaber velskand og rigdom. Og danskerne er heldigvis enige - og det er fordi de ikke stemmer på indvandrekritiske partier. Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med, hvilken statsreligion, der kommer til at herske i danmark - om det er det ene eller det andet er ikke vigtigt. Det der betyder noget - er at vi hjælper nogle stakkels, stakkels mennesker.

Det er svært at tage det alvorligt :)

11547.jpg

11548.jpg

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
Skrevet (redigeret)
For 1 minut siden, Arend skrev:

Det er svært at tage det alvorligt :)

Jamen, de indvandrekritiske partier får samlet under 10% af stemmerne, så resultatet er i hvert fald - at Masseindvandringen bare kan fortsætte. Det skal vi da være glade for. :)

Og heldigvis - er det da også de unge, der tegner fremtiden.

Redigeret af Tigermanden
  • Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 4 minutter siden, Tigermanden skrev:

Jamen, de indvandrekritiske partier får samlet under 10% af stemmerne, så resultatet er i hvert fald - at Masseindvandringen bare kan fortsætte. Det skal vi da være glade for. :)

Og heldigvis - er det da også de unge, der tegner fremtiden.

Der er næppe nogen danskere, som tager det du skriver der alvorligt

11546.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 minutter siden, Arend skrev:

Der er næppe nogen danskere, som tager det du skriver der alvorligt

100% enig med dig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
On 14.9.2020 at 10:51, Tigermanden skrev:

danmark kan godt tage alle 12.000 - og det ville være en fin gestus.

Hvilken statistik angående hvem de 12000 er, hvilke behov de har, kapacitet i alt fra husly til undervisning, medicin reserver, hospitals pladser, psykiatriske behandlings pladser o.s.v. baserer du den konklusion på?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
For 46 minutter siden, Tigermanden skrev:

Vi skal have så mange som muligt til Europa og også gerne så mange som muligt til danmark! Det er den eneste måde at redde de stakkels mennesker på, og det er faktisk også - den eneste måde at beholde vores rige velfærdssamfund. Se nu blot på de store indvandringsnationer som USA, Canada og Australien - de er blandt verdens rigeste nationer - og det er et bevis på, at indvandringen sætter gang i økonomien og skaber velskand og rigdom. Og danskerne er heldigvis enige - og det er fordi de ikke stemmer på indvandrekritiske partier. Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med, hvilken statsreligion, der kommer til at herske i danmark - om det er det ene eller det andet er ikke vigtigt. Det der betyder noget - er at vi hjælper nogle stakkels, stakkels mennesker.

Det er da lidt vigtigt, hvis det konsekvent er den ene stats religion man flygter fra og den anden stats religion man flygter til. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
1 time siden, Erpe skrev:

Dette er ikke problemet. For ifølge FN er der kun omkring 60 mio flygtninge i verden. Inviterede vi alle disse flygtninge til Europa, så ville Europas befolkning være stort set uændret i år 2100 i stedet for at komme til at falde med lige så mange millioner.

Problemet er derimod, at flygtningene kun er toppen af isbjerget. Samt, at det ikke er de svageste eller dem, der har det værst, der flygter. For det har de ikke kræfter til. De bliver bare, hvor de er og håber at overleve alligevel, selvom forholdene er forfærdelige.

I et land som Somalia, tjener folk i gennemsnit kun omkring 15 kr. om dagen. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan nogen kan overleve for dette beløb? 10% af de levendefødte børn dør da også, inden de bliver voksne, og gennemsnitslevealderen er kun omkring 50 år. En stor del af befolkningen har ikke adgang til rent vand. Så sygdomme florerer, og der er kun 0,3 læger til hver 1.000 indbyggere.

Det er nemt nok at håne dem for at have været så uheldige at blive født i sådant et land. Men at kalde de, der i desperation forsøger sig med en livsfarlig flugt, for bekvemmelighedsflygtninge er både ondt og afstumpet. 

Desværre kan vi ikke løse problemet med at få afskaffet al sult, krig og fattigdom i verden, og det er kun en dråbe i havet at hjælpe de få, der overlever en flugt mod Europa. Men at sende dem tilbage eller at lade dem ende på bunden af Middelhavet er dog næsten for ondt. Og så bare for at spare et par kroner, så vi kan få råd til en endnu dyrere luksusbil næste gang?

Alt inc koster 6 kr dagligt i følge tiggerne.

Så for 15 kr kan de holde en 2 3 unger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble

Generelt til emnet: 

Er de flygtninge, er de emigranter eller er de et mix?

Der er forskellige love og regler, rettigheder og pligter forbundet med hver. 

Hvis jeg backpacker til australien og sidder fast halv vejs fordi jeg er løbet tør for penge, så kan jeg vel ikke få asyl der og det er vel ikke australiens ansvar at redde mig til australien og gøre mig til australsk statsborger? 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...