Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Rasende flygtning på Lesbos: Hvad pokker foregår der i Europa?

Recommended Posts

stig6499
For 8 minutter siden, Erpe skrev:

Nej, jeg tror på BBC, når de fortæller, at 70% af disse flygtninge kommer fra Afghanistan:

According to InfoMigrants, about 70% of people in the camp are from Afghanistan but migrants from more than 70 different countries live there.”

https://www.bbc.com/news/world-europe-54082201

Så det er altså især alle hjørner af Afghanistan, som du skal til at rejse rundt i for at bevise, at du ikke bare er en naiv overfladisk tåbe, der slynger løsagtige påstande ud efter forgodtbefindende.

Der findes andre veje ind i EU end igennem midelhavet så den køber jeg ikke

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 minutter siden, stig6499 skrev:

Ja vi sidder i lort til halsen EU er åbenbart der alle vil bo 

Hmmm, ikke alle, vi må ikke glemme at der bor en par million Danskere in USA og Canada, Australien og div. andre lande.

Vi skal også være taknemmeligt at vi bor i et smørhul hvor der er mad og plads nok til alle.

Personligt mener jeg at der ville være plads nok til at tage imod de flygtninge fra Lesbos lejren, der kunne være et positivt effekt og et økonomisk gevinst til Denmark. 

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 5 minutter siden, Tigermanden skrev:

Er det ikke dejligt at bo i så populært et område? :)

Ha ha ja men vi kan stadigvæk ikke redde resten af verden selvom vi gerne ville nu står jeg af for der er et par stykker som har set lyset

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

For 2 timer siden, stig6499 skrev:

Som jeg skrev til en anden de debattører hvor har i forstillet jer hvor vi skal huse alle de migranter og  flygtninge det kan ikke lade sig gøre

Man kan godt mene, at mange af migranterne er reelle flygtninge - uden samtidig at mene, at de skal bo i Danmark alle sammen.

Det gør jeg f.eks.

Man kan sagtens både være venligsindet over for flygtninge - og sige nej tak til at de skal bo i Danmark.

Jeg tror, at mange har det sådan, og at debatten derfor ikke afspejler samfundet.

Der er ikke ret mange, som gider debattere flygtninge, fordi den debat er så beskidt - og derfor hører vi ikke deres mening.

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 35 minutter siden, Arend skrev:

Man kan godt mene, at mange af migranterne er reelle flygtninge - uden samtidig at mene, at de skal bo i Danmark alle sammen.

Det gør jeg f.eks.

Man kan sagtens både være venligsindet over for flygtninge - og sige nej tak til at de skal bo i Danmark.

Jeg tror, at mange har det sådan, og at debatten derfor ikke afspejler samfundet.

Der er ikke ret mange, som gider debattere flygtninge, fordi den debat er så beskidt - og derfor hører vi ikke deres mening.

Jamen er det ikke gået op for dig at hele migrant og flygtninge situation er beskidt lige fra de regeringer de flygter fra til menneske smuglere og så tror de at de kan få et bedre liv i EU det er beskidt uanset hvad hvordan du vender og drejer det det er beskidt

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
1 time siden, stig6499 skrev:

Jamen er det ikke gået op for dig at hele migrant og flygtninge situation er beskidt lige fra de regeringer de flygter fra til menneske smuglere og så tror de at de kan få et bedre liv i EU det er beskidt uanset hvad hvordan du vender og drejer det det er beskidt

Jeg er klar over, at der er mange lande i Mellemøsten og Afrika, hvor befolkningen har det af helvede til i et diktatur, som behandler befolkningen som skidt. og desuden er der krige.

Så kan det ikke nytte noget at påstå, at ingen flygter.

Der er endda nogen, der skriver oplæg om at kristne forfølges i de muslimske lande - men dagen efter skriver de samme - at alle migranter er velfærdsflygtninge. 

Det hænger ikke sammen.

Redigeret af Arend
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 9 timer siden, Erpe skrev:

Fra https://jyllands-posten.dk/opinion/breve/article4683325.ece/ :

Bekvemmelighedsflygtninge findes ikke

At flygte for et bedre liv er ikke et spørgsmål om bekvemmelighed, derfor skal ordet ud af det danske sprog. Fordi man ikke får asyl, betyder det ikke, at man ikke er flygtning.

Situationerne i Afghanistan og Syrien har medført, at mennesker flygter fra deres hjem for at finde et bedre liv. Vi kan ikke hjælpe alle disse mennesker, og når de ikke er omfattet af loven, skal vi heller ikke, men vi skal omtale dem respektfuldt.

Det gider du så bare ikke alligevel?

Respekt gør man sig fortjent til i Danmark.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 11 timer siden, Jojojo skrev:

Der findes andre årsager end bomber eller krig, og meget mere alvorligt.

Sikkert men den største katastrofe er bl.a., at mange 'flygter'/tager af sted med helt forkerte håb og forestillinger om et bedre liv i Vesteuropa.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, dewey skrev:

Sikkert men den største katastrofe er bl.a., at mange 'flygter'/tager af sted med helt forkerte håb og forestillinger om et bedre liv i Vesteuropa.

Det har du ret ind, men betragt det som Danskere som køber lotto kuponer selvom chancen for at vinde er en i flere million. Det er håb som driver de mange søgende i de fattige og i nogen tilfælde krigshærgede lande.

Jeg var så privilegeret at kunne snakke med en person som blev udvist af USA tilbage til Guatemala, han sparede sammen så han kunne tage den dyre farlige rejse igen i håb om et liv. 

In Guatemala arbejdede han 12 timer hver dag hele ugen med affald, ok om sommeren men stinkende og ellendigt arbejde meste af året til næsten ingen penge.

Jeg kan godt forstå hvorfor de flygter, det er Håb.

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 14 timer siden, stig6499 skrev:

Som jeg skrev til en anden de debattører hvor har i forstillet jer hvor vi skal huse alle de migranter og  flygtninge det kan ikke lade sig gøre

Dette er ikke problemet. For ifølge FN er der kun omkring 60 mio flygtninge i verden. Inviterede vi alle disse flygtninge til Europa, så ville Europas befolkning være stort set uændret i år 2100 i stedet for at komme til at falde med lige så mange millioner.

Problemet er derimod, at flygtningene kun er toppen af isbjerget. Samt, at det ikke er de svageste eller dem, der har det værst, der flygter. For det har de ikke kræfter til. De bliver bare, hvor de er og håber at overleve alligevel, selvom forholdene er forfærdelige.

I et land som Somalia, tjener folk i gennemsnit kun omkring 15 kr. om dagen. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan nogen kan overleve for dette beløb? 10% af de levendefødte børn dør da også, inden de bliver voksne, og gennemsnitslevealderen er kun omkring 50 år. En stor del af befolkningen har ikke adgang til rent vand. Så sygdomme florerer, og der er kun 0,3 læger til hver 1.000 indbyggere.

Det er nemt nok at håne dem for at have været så uheldige at blive født i sådant et land. Men at kalde de, der i desperation forsøger sig med en livsfarlig flugt, for bekvemmelighedsflygtninge er både ondt og afstumpet. 

Desværre kan vi ikke løse problemet med at få afskaffet al sult, krig og fattigdom i verden, og det er kun en dråbe i havet at hjælpe de få, der overlever en flugt mod Europa. Men at sende dem tilbage eller at lade dem ende på bunden af Middelhavet er dog næsten for ondt. Og så bare for at spare et par kroner, så vi kan få råd til en endnu dyrere luksusbil næste gang?

• Synes godt om 1
  • Haha 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...