Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvad hedder jeres kæledyr?

Recommended Posts

homofaber
For 21 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Ingen tvivl om at det var aliens ude fra bagsiden af 21. galaxe, som i sin tid beamede kattene ned til Jorden...😺

- katte har siden da fungeret som en slags spioner for herboende aliens, som jo af åbenlyse grunde ikke SELV kan blive en del af familierne ude blandt verdens ledere. Men de snu katte kan derimod ubemærket opsnappe hemmelige informationer til stor fare for menneskeheden!

Den lyd vi mennesker kender som 'spinden', det er ganske enkelt den hørbare del af kattens kodede signaler til de ledende aliens på baserne ude i rummet... 

- jeg har faktisk selv set det på YouTube, så kom ikke hér...... do! 🤣 

Sandheden skal frem. Ikke flere fake new... øh, misinformationer.  😂

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Man har også altid haft 'gårdkatte' ude omkring på landet - simpelthen for at bekæmpe mus og rotter..🐭🐀😼

- faktisk kan man trække udgiften til neutralisering og foder fra i gårdens regnskaber! 

"Katten som arbejdskraft.

Har du katte på bedriften? Så ved du, hvordan de kan være effektive skadedyrsbekæmpere og bidrage til at holde bestanden af mus og rotter nede. Du kan trække udgifter til neutralisering og foder fra i skat som en erhvervsmæssig udgift, når bedriftens katte dokumenterbart indgår i driften som skadedyrsbekæmpere."

https://www.mynewsdesk.com/dk/kattensvaern/documents/gaardkatte-saadan-faar-du-en-effektiv-bestand-60441

Off topic.

Er i klar over, at nogle få hunde-racer kan bøje leddet i deres for-ben, så de kan gå på stiger o.l.?

Det kan de fordi de er avlet til, at fange mus og rotter på gårdene.

Jeg ved, at det gælder for dansk-svensk gårdhund og for dværgpinscher, men jeg ved ikke, om det gælder for flere racer. Og jeg ved, at det absolut ikke gælder for schipperke.:lol:

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga

Det nærmeste jeg har været på at tage livet af en kat.

Min mor havde lige taget en stor portion koteletter op af fryseren, men havde glemt dem, så de var blevet tvivlsomme.

Jeg ville smide dem over på marken, så kragerne kunne få noget luksus. Men der fandt min brors kat dem. Jeg fandt katten liggende inden for porten til laden og ordentligt slå mave. Jeg gik over på marken og kiggede og alle koteletter var væk - ædt af katten. Kunne den have ædt sig ihjel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 13 timer siden, homofaber skrev:

Det er da ikke kun forbrugsgoder.

Jo, de er et forbrugsgode - bestemt af mode. Dengang der kom en film om dalimantinere, så skulle alle lige have sig en dalimantiner. Til at stå nede og hyle vildt ved Getto mens ejeren er inde og handle.

Så er det bare med at sende den til aflivning når moden skifter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga

Her i havnebyen er der ophidselse over noget så hyggeligt som mågeskrig. Folk klager til kommunen og vil have dem til at sende nogle folk og udrydde dem. Tænk sig: folk er flyttet til en havneby, hvor måger har udstødt deres kaldelyde i århundreder. Og så bliver de fornærmede. De skulle skamme sig og flytte til Ravsted hvor der er fred.

Og så er der intet der er så sundt for sjælen som at holde høns. Men det kan man ikke mere, fordi haner udviser en så naturlig adfærd som at gale.

Skaberi! Intet er bedre for søvnen end naturlyde. I Thailand sov jeg tre meter fra en hane der galede. Jeg hørte det ikke, men har nok givet tilfredshed i sindet alligevel.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 6 timer siden, Hitzige Helga skrev:

I Thailand sov jeg tre meter fra en hane der galede. Jeg hørte det ikke, men har nok givet tilfredshed i sindet alligevel.

Ja, man sover bare så dejligt under fuld narkose..! 😜

image.png.8db8e10610366110f98e3ae049053b80.png

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 8 timer siden, Hitzige Helga skrev:

Her i havnebyen er der ophidselse over noget så hyggeligt som mågeskrig. Folk klager til kommunen og vil have dem til at sende nogle folk og udrydde dem. Tænk sig: folk er flyttet til en havneby, hvor måger har udstødt deres kaldelyde i århundreder. Og så bliver de fornærmede. De skulle skamme sig og flytte til Ravsted hvor der er fred.

Jeg elsker mågernes skrig, så jeg synes kommunen skulle udrydde dem, der klager og lade mågerne blive, hvor de er:)

Og så er der intet der er så sundt for sjælen som at holde høns. Men det kan man ikke mere, fordi haner udviser en så naturlig adfærd som at gale.

Jeg synes høns er hyggelige, vores nabo har lige anskaffet sig 8 stykker, deres gakken liver rigtig op her i skoven, hvor jeg bor, godt nok har naboen ingen hane, det tror jeg dog ville blive et problem med en galende hane.

Skaberi! Intet er bedre for søvnen end naturlyde

Nemlig - det kan jeg bekræfte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
On 16.9.2020 at 13:54, homofaber skrev:

Nu får vi at vide, at katte ikke tager rotter, men det kan katte sagtens under de rette forhold.

Katte har ingen betydning i dagens rottebekæmpelse. Rotter er et problem i byerne. På gården og på landet er det ret marginalt.

Fagligheden siger at rotter ligger på grænsen af størrelsen på kattes naturlige bytte. Katte er ikke ret stærke og kan selv komme til skade, hvis de giver sig i lag med noget forkert.

Og så er der de katteejere der siger at deres kat har fanget en rotteunge.Som regel er det en halsbåndmus. Akja, den ringe biologiske viden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
On 16.9.2020 at 13:05, homofaber skrev:

Du kan da godt beklage kattens udryddelse af dyrelivet i Australien, men det sker konstant, at arter uddør med eller uden hjælp fra mennesker.

Muligvis, men menneskers med introduktion af katte som invasive arter uddør andre arter millioner af gange hurtigere end under naturens egne processer. Hunde og katte er en langsom version af den meteor der ramte jorden for 65 millioner år siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
On 16.9.2020 at 17:32, Ethanol-Erik skrev:

Mus bliver dagligt fanget, leget lidt med - og så ædt! 😼🐓🐔

Det er derfor katte er så modbydelige dyr.

De fanger mus siger nogle. Underforstået at mus er skadedyr. De biologisk uvidende aner ikke at der er mange arter mus. Nu er Hasselmusen uddød i Jylland, hvilken rolle katte har, ved jeg ikke. Kun at katteejere synes at deres katte ikke gør sådan noget.

Hvis der tænkes på husmus, så er den ikke skadedyr mere. I tidligere tider spredte de tyfus. Og så trængte de ind i spisekamre og gnavede sig ind i skabe og åd og ødelagde fødevarer med deres efterladenskaberne. Jeg kan huske hvilken forfærdelig plade de var for min bedstemor, indtil de fik fryser, køleskab og beholdere af plastik. Og så åd de også af bondemandens korn.

I dag er husmus ikke skadedyr. Hvis de er det, fordi de trænger ind, er det nok snarere tale om et hus der trænger til at blive revet ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...