Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvad hedder jeres kæledyr?

Recommended Posts

Hitzige Helga
For 19 timer siden, snoozz skrev:

Mine katte har altid haft fri afgang til at gå ind og ud som de lystede via en kattelem ! -

Nej, at overholde loven er vist ikke just din stærke side. Katte må heller ikke strejfe rundt på egen parcel. De skal være under ejerens kontrol.

Katteejeren må selv op drage sit dyr til at holde sig under hans kontrol. Også opdrage det til at holde sig hvor det har lov til at færdes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 7 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Ja, sådan et r@vhul..!

MEN, når det er sagt, så kunne jeg altså godt ønske mig en fornuftig løsning for nedbringe antallet af alle de mange vilde, herreløse, forladte - eller ligefrem kasserede katte.

Jeg FATTER simpelthen ikke hvad der foregår i hovederne på de modbydelige mennesker, som uden hæmninger bare smider nyfødte killinger ud i skraldespande osv. - nærmest som var de rådne æbler... 😠

Hunde og katte er vel forbrugsgoder?
Det er grunden til at jeg ikke skal have kat - eller hund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 time siden, Hitzige Helga skrev:

Nej, at overholde loven er vist ikke just din stærke side. Katte må heller ikke strejfe rundt på egen parcel. De skal være under ejerens kontrol.

Katteejeren må selv op drage sit dyr til at holde sig under hans kontrol. Også opdrage det til at holde sig hvor det har lov til at færdes.

Man kan ikke opdrage en kat modsat til en hund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 51 minutter siden, dewey skrev:

Det er deres problem. De har bare at overholde loven.
Mærkelig tankegang. Hvis jeg bliver nuppet i mine butikstyverier kan jeg så bare sige til dommeren, at mig kan man ikke opdrage, og at han så vil frikende mig. Og jeg så bare kan stjæle videre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, Hitzige Helga skrev:

Hmmmm, mig bekendt må både hunde og katte m.fl. "strejfe" alt det de (og ejeren) vil, så længe det foregår på ejerens egen grund/parcel.

For 6 timer siden, dewey skrev:

Så må man hegne ind, så katten bliver på egen grund. Loven bør vel holdes uanset om man kan opdrage sit dyr eller ej.

Min hund lystrer kun når det passer hende, men det fritager ikke mig fra at overholde loven om, at jeg skal have min hund under kontrol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 8 timer siden, Hitzige Helga skrev:

Hunde og katte er vel forbrugsgoder?
Det er grunden til at jeg ikke skal have kat - eller hund.

Det er da ikke kun forbrugsgoder. Vagthunde, narkohunde, førerhunde, gårdhunde, slædehunde, hyrdehunden osv. Alle sammen hunde opdrættet med et bestemt formål til at assistere mennesker. Hunde er skabt af mennesker og er ikke et resultat af naturen.
Du kan da godt beklage kattens udryddelse af dyrelivet i Australien, men det sker konstant, at arter uddør med eller uden hjælp fra mennesker.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 14 minutter siden, homofaber skrev:

Det er da ikke kun forbrugsgoder. Vagthunde, narkohunde, førerhunde, gårdhunde, slædehunde, hyrdehunden osv. Alle sammen hunde opdrættet med et bestemt formål til at assistere mennesker. Hunde er skabt af mennesker og er ikke et resultat af naturen.
Du kan da godt beklage kattens udryddelse af dyrelivet i Australien, men det sker konstant, at arter uddør med eller uden hjælp fra mennesker.

Man har også altid haft 'gårdkatte' ude omkring på landet - simpelthen for at bekæmpe mus og rotter..🐭🐀😼

- faktisk kan man trække udgiften til neutralisering og foder fra i gårdens regnskaber! 

"Katten som arbejdskraft.

Har du katte på bedriften? Så ved du, hvordan de kan være effektive skadedyrsbekæmpere og bidrage til at holde bestanden af mus og rotter nede. Du kan trække udgifter til neutralisering og foder fra i skat som en erhvervsmæssig udgift, når bedriftens katte dokumenterbart indgår i driften som skadedyrsbekæmpere."

https://www.mynewsdesk.com/dk/kattensvaern/documents/gaardkatte-saadan-faar-du-en-effektiv-bestand-60441

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 16 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

Man har også altid haft 'gårdkatte' ude omkring på landet - simpelthen for at bekæmpe mus og rotter..🐭🐀😼

- faktisk kan man trække udgiften til neutralisering og foder fra i gårdens regnskaber! 

"Katten som arbejdskraft.

Har du katte på bedriften? Så ved du, hvordan de kan være effektive skadedyrsbekæmpere og bidrage til at holde bestanden af mus og rotter nede. Du kan trække udgifter til neutralisering og foder fra i skat som en erhvervsmæssig udgift, når bedriftens katte dokumenterbart indgår i driften som skadedyrsbekæmpere."

https://www.mynewsdesk.com/dk/kattensvaern/documents/gaardkatte-saadan-faar-du-en-effektiv-bestand-60441

Ja, præcis. Men det vil Hitzige Helga ikke forstå. Nu får vi at vide, at katte ikke tager rotter, men det kan katte sagtens under de rette forhold.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, homofaber skrev:

Ja, præcis. Men det vil Hitzige Helga ikke forstå. Nu får vi at vide, at katte ikke tager rotter, men det kan katte sagtens under de rette forhold.

Nå ja nu er  katte utroligt dårlige rottefangere - og ikke særlig motiverede. De jager kun rotter i nødsituationer og har kun succes, hvis de har overraskelsesmomentet på deres side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 3 timer siden, homofaber skrev:

Nu får vi at vide, at katte ikke tager rotter, men det kan katte sagtens under de rette forhold.

Ork ja, jeg bor selv langt ude på landet, og her er åbenbart også rotter - selv om vi ikke har traditionel kloakering herude..

Mus bliver dagligt fanget, leget lidt med - og så ædt! 😼 Vi får skam af og til også 'serveret' en død rotte ude på plænen, han æder ikke rotterne, de bliver bare nakket... 👍 

Hvordan og hvor han finder dem, det aner jeg ikke... 

- dengang vi havde høns, da fik vi problemer med rotter i og omkring hønsegården - de blev heldigvis effektivt udryddet af en kommunal rottemand, meen.. - det tog sgu liiiidt af lysten til at holde høns, så nu nøjes vi med at hente vores dejlige, friske æg ved stalddøren hos den lokale hønsedame nede i byen.. 🐓🐔

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...