Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvad hedder jeres kæledyr?

Recommended Posts

Hitzige Helga
On 11.9.2020 at 12:54, Ethanol-Erik skrev:

Du da være midtpunktet ved enhver fest, Helga... 🤣😹

Jeg er ikke til fester. Men drikker gerne et par glas i gode venners selskab.

Jeg er ikke så vranten i det virkelige liv som på internettet. Når der er noget der er for dumt, vender jeg bare ryggen til og går.

Men jeg er med i en FB-gruppe for insekter og smådyr. Her var der et stykke hunkøn inde med et foto og spørge hvad det var hendes kat havde fanget. Ved den lejlighed oplyste hun at hendes kat gik frit rundt og fangede både spidsmus og rødmus.

GOSH! Katte er i forvejen de værste skadedyr mod vor endemiske natur. Og så virkede hun ligefrem stolt af det. Der kom det værste op i mig. Jeg svarede at det er forbudt at lade ens kat strejfe frit rundt og at jeg håbede der snart var en jæger der skød hendes kat. Derefter blev jeg overdænget med det værste.

Sådan noget gør jeg ikke i det virkelige liv. Jeg kender da cat-lovers, men der har jeg et Mona Lisa-agtigt ansigtsudtryk overfor.

Så er jeg med i en gruppe for danskere der bor eller er interesseret i Thailand. Der kom der nogle indlæg om at isolere deres huse i Thailand mod varmen. Drrrrrrrnnnnnnn!!!!!! Du har selv været håndværker og ved, at så bliver huset endnu varmere. Jeg var muligvis ikke alt for diplomatisk i mine svar, om mon de hentede deres viden henne i børnehaven, men moderator smed mig ud i en måned.

Iøvrigt: i Australien står katte for udryddelsen af 22 endemiske arter og flere er på randen af udryddelse på grund af katte. Så der er gode grunde for naturvenner til at hade dem.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvorfor så stort et had imod katte? Ja helt juridisk skal de blive på ejerens matrikel...!

Men hvordan forklarer man mon lige en kat hvor skellet til naboen eller offentlig vej er ?

Mine katte har altid haft fri afgang til at gå ind og ud som de lystede via en kattelem ! - heldigvis ikke med naboer som havde jagtgeværer !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
Skrevet (redigeret)
For 7 timer siden, Hitzige Helga skrev:

Iøvrigt: i Australien står katte for udryddelsen af 22 endemiske arter og flere er på randen af udryddelse på grund af katte. Så der er gode grunde for naturvenner til at hade dem.

Jamen, det skal jo nok være sandt når du skriver det... 🤔

- den største trussel mod såvel fauna som flora, det er nu stadig os mennesker - dér når kattene os ikke engang op til det hvide på poterne...😺

Redigeret af Ethanol-Erik
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, Ethanol-Erik skrev:

- den største trussel mod såvel fauna som flora, det er nu stadig os mennesker - dér når kattene os ikke engang op til det hvide poterne...😺

:gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 9 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Jamen, det skal jo nok være sandt når du skriver det... 🤔

Denne kilde skriver at der er tyve arter. Andre kilder oplyser 22.

https://theconversation.com/feral-feast-cats-kill-hundreds-of-australian-animals-35555

Men det står ikke stille. Man har fundet en gift der kun rammer katte og som kastes rundhåndet ud fra fly. Ministeren som står for programmet får mange hadebreve fra cat-lovers.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

Men det står ikke stille. Man har fundet en gift der kun rammer katte og som kastes rundhåndet ud fra fly. Ministeren som står for programmet får mange hadebreve fra cat-lovers.

Jeg plæderer for, at smide ministeren ud fra et fly.:angry:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja klart ! Smid alle ministre ud fra fly !

Det er nu ikke fordi jeg kun elsker katte. Jeg kan også godt lide hunde. Og australske katte.

Jeg var en gang på ferie på Kreta, og der er de onde mod hunde.  Enten slår de dem eller også er de bare hjemløse, så jeg var lige ved at tage en jeg mødte med hjem.

Men min mor er allergisk over for hunde, så jeg tog kun katte med hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 28 minutter siden, dewey skrev:

Jeg plæderer for, at smide ministeren ud fra et fly.:angry:

Ja, sådan et r@vhul..!

MEN, når det er sagt, så kunne jeg altså godt ønske mig en fornuftig løsning for nedbringe antallet af alle de mange vilde, herreløse, forladte - eller ligefrem kasserede katte.

Jeg FATTER simpelthen ikke hvad der foregår i hovederne på de modbydelige mennesker, som uden hæmninger bare smider nyfødte killinger ud i skraldespande osv. - nærmest som var de rådne æbler... 😠

Enhver anstændig katteejer får selvfølgelig sit dyr neutraliseret, øremærket og/eller chippet..👍

- ønsker man evt. først et hold killinger fra sin hunkat, så er det helt fint - hvis man på forhånd har helt styr på hver enkelt killings fremtid.. 

Skulle vi nogensinde anskaffe os en kat mere, så ville vi med sikkerhed finde den blandt de mange katte som allerede sidder ude på internaterne.

😺

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Det er ret tydeligt, at katte ikke stammer fra jorden, men er sikkert blevet bragt til jorden af aliens. Sikkert de samme aliens, der også byggede pyramiderne. En tilfældighed, at katte var hellige dyr i Egypten? Nej.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 13 minutter siden, homofaber skrev:

Det er ret tydeligt, at katte ikke stammer fra jorden, men er sikkert blevet bragt til jorden af aliens. Sikkert de samme aliens, der også byggede pyramiderne. En tilfældighed, at katte var hellige dyr i Egypten? Nej.

Ingen tvivl om at det var aliens ude fra bagsiden af 21. galaxe, som i sin tid beamede kattene ned til Jorden...😺

- katte har siden da fungeret som en slags spioner for herboende aliens, som jo af åbenlyse grunde ikke SELV kan blive en del af familierne ude blandt verdens ledere. Men de snu katte kan derimod ubemærket opsnappe hemmelige informationer til stor fare for menneskeheden!

Den lyd vi mennesker kender som 'spinden', det er ganske enkelt den hørbare del af kattens kodede signaler til de ledende aliens på baserne ude i rummet... 

- jeg har faktisk selv set det på YouTube, så kom ikke hér...... do! 🤣 

• Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...