Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
stig6499

Kvinder ?

Recommended Posts

stig6499
For 6 minutter siden, snoozz skrev:

Det er da ellers ret simpelt - det jo fordi hun er blondine !

Ha ha 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lampefeber
On 14.9.2020 at 11:17, modpol skrev:

1. Der er ligeløn for lige arbejde efter loven og når ingen staffes så er det fordi at der er lige løn for lige arbejde.

Så er du en række jobs (primært i det private erhvervsliv) hvor der er individuelt forhandlet løn, men det er jo individuelt forhandlet og derfor ikke omfatte at ligelønsbegrebet pr. definition da løn som er individuelt forhandlet  ikke er lige.

3. Det kan det være mange årsager til, men at have kvindelige lederer er ikke i sig selv en kvalitet. Køn er ikke en leder kvalitet eller kontenance, derfor brude den helle ikke italesættes. Ligesom vi heller ikke taler om hvor mange rødhåret leder der er, eller folk med brune øjne.

4. Det er bare statistisk forkert, hvad du personlig kender til er uden betydning. De fleste mænd har ikke børnene i en 50/50 ordning, og det er det eneste som tæller.

1. det må man så håbe det er tilfældet, det er bare ikke det jeg har hørt. men måske er det forældede nyheder.

3 det har jeg aldrig sagt det er, men jeg synes det er godt at flere kvinder gider gå efter de jobs, så det er bedre fordelt med kønnene. og det er kun fordi jeg ikke synes der kommer noget godt ud af hvis der kun er mænd på en arbejdsplads, og heller ikke kun kvinder. det er bedre det er blandet og også når det gælder lederstillinger.

4. jeg vil ikke give dig ret i at det er det eneste der tæller. for mange gange er det jo også mændende selv der vælger mindre end 50/50 fordi de arbejder for meget eller synes det er kvinden der skal have børnene eller whatever det kan være. man kan ikke give kvinderne hele skylden. f.eks har jeg selv en søn og vi kører 50/50 og jeg giver faren halvdelen af børnepengene, men det er også fordi han rent faktisk gider sin søn og gør en indsats. 
Og så kender jeg en hvor han fik 50/50 ordning, men datteren havde bopæl hos ham. men han var også en der gjorde en stor indsats.
Så det er for unuanceret at sige at det bare er kvindernes skyld. Men som tidligere sagt så er der kvinder som bare er helt skudt i roen og gør det så svært som muligt for manden. jeg tror bare ikke rigtig de er i overtal. jeg tror det er en skrøne. for personligt har jeg aldrig selv mødt en eneste af dem. til gengæld har jeg set alle mulige andre konstellationer. det er lidt ligesom de få idioter ødelægger det for alle andre.
Og så er det så nemt for en mand at sige det er hans ekskone der er sindssyg, bevares nogen har måske ret, men jeg er ret sikker på det er langt fra alle der har ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 1 time siden, lampefeber skrev:

1. det må man så håbe det er tilfældet, det er bare ikke det jeg har hørt. men måske er det forældede nyheder.

3 det har jeg aldrig sagt det er, men jeg synes det er godt at flere kvinder gider gå efter de jobs, så det er bedre fordelt med kønnene. og det er kun fordi jeg ikke synes der kommer noget godt ud af hvis der kun er mænd på en arbejdsplads, og heller ikke kun kvinder. det er bedre det er blandet og også når det gælder lederstillinger.

4. jeg vil ikke give dig ret i at det er det eneste der tæller. for mange gange er det jo også mændende selv der vælger mindre end 50/50 fordi de arbejder for meget eller synes det er kvinden der skal have børnene eller whatever det kan være. man kan ikke give kvinderne hele skylden. f.eks har jeg selv en søn og vi kører 50/50 og jeg giver faren halvdelen af børnepengene, men det er også fordi han rent faktisk gider sin søn og gør en indsats. 
Og så kender jeg en hvor han fik 50/50 ordning, men datteren havde bopæl hos ham. men han var også en der gjorde en stor indsats.
Så det er for unuanceret at sige at det bare er kvindernes skyld. Men som tidligere sagt så er der kvinder som bare er helt skudt i roen og gør det så svært som muligt for manden. jeg tror bare ikke rigtig de er i overtal. jeg tror det er en skrøne. for personligt har jeg aldrig selv mødt en eneste af dem. til gengæld har jeg set alle mulige andre konstellationer. det er lidt ligesom de få idioter ødelægger det for alle andre.
Og så er det så nemt for en mand at sige det er hans ekskone der er sindssyg, bevares nogen har måske ret, men jeg er ret sikker på det er langt fra alle der har ret.

1. Det er bare politiske påstande som er udokumenterbare. Det er med andre ord, fortolkninger som primært feminister påstår af politiske årsager.

3. Alle kan i dag gå efter de job, så ingen grundt til at italesætte det hvis det ikke er et problem.

Du siger "så det er bedre fordelt med kønnene", hvorfor er det bedre når køn ikke er afgørende eller en kvalifikation?

4. Det er ikke kvindernes skyld, det er systemet dvs. i sidste ende politikkernes skyld.

50/50 ordning er afgørende for begge forældres rettigheder.

Hvis man ikke har en 50/50 betyder det:

1. Man kan ikke forhindre af den forældre som har mere end 50% flytter til andre lands dele, eller grønland/færøerne

2. Betyder at man skal betaler børnepenge til den som har mere end 50%

3. Hvis personer som har barnet mere end 50% begår kriminalitet, så får de en mildere dom. Den som har minder end 50% får ikke nogen strafferetlig rabat.

Derfor er 50/50 afgørende for en forældres rettigheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lampefeber
For 2 timer siden, modpol skrev:

4. Det er ikke kvindernes skyld, det er systemet dvs. i sidste ende politikkernes skyld.

50/50 ordning er afgørende for begge forældres rettigheder.

Hvis man ikke har en 50/50 betyder det:

1. Man kan ikke forhindre af den forældre som har mere end 50% flytter til andre lands dele, eller grønland/færøerne

2. Betyder at man skal betaler børnepenge til den som har mere end 50%

3. Hvis personer som har barnet mere end 50% begår kriminalitet, så får de en mildere dom. Den som har minder end 50% får ikke nogen strafferetlig rabat.

Derfor er 50/50 afgørende for en forældres rettigheder.

4 jeg vil næsten give dig ret i at det er politikernes skyld. der burde nemlig være nogle bedre love omkring det med børn.
men jeg er altid på børnenes side, aldrig på forældrenes. og loven tager mest udgangspunkt i forældrene desværre. 

og der bør helt klart være ligestilling. jeg synes f.eks også det er mega irriterende at skulle sende halvdelen af børnefamilieydelsen til knægtens far hele tiden. hvorfor kan han ikke bare få dem automatisk? og hvis man har 50/50 skal man ikke betale børnepenge til hinanden generelt.

Men der er jo også nogen gange hvor en 50/50 ordning ikke er hensigtsmæssig for barnet ifølge psykologer, og der er det så at politikerne kommer ind når mor og far ikke kan blive enige.

Og generelt burde man ikke kunne flytte alt for langt væk når man har børn sammen, og hvis man gør det burde man miste sin rettighed til 50/50 ordning. her kan man så diskutere hvor langt er for langt.

hvis man laver noget kriminelt bør man ikke få mildere straf fordi du har børn. det er fandme da en mærkelig regel. men jeg er så heller ikke fortaler for rabat på straf. jeg synes straffesystemet i DK er til grin og straffene burde være meget hårdere. og jeg synes også det helt 100 % er folks egen skyld hvis de gør noget strafbart. så kan de sku bare lade være. og tænke på deres børn istedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 6 minutter siden, lampefeber skrev:

4 jeg vil næsten give dig ret i at det er politikernes skyld. der burde nemlig være nogle bedre love omkring det med børn.
men jeg er altid på børnenes side, aldrig på forældrenes. og loven tager mest udgangspunkt i forældrene desværre. 

og der bør helt klart være ligestilling. jeg synes f.eks også det er mega irriterende at skulle sende halvdelen af børnefamilieydelsen til knægtens far hele tiden. hvorfor kan han ikke bare få dem automatisk? og hvis man har 50/50 skal man ikke betale børnepenge til hinanden generelt.

Men der er jo også nogen gange hvor en 50/50 ordning ikke er hensigtsmæssig for barnet ifølge psykologer, og der er det så at politikerne kommer ind når mor og far ikke kan blive enige.

Og generelt burde man ikke kunne flytte alt for langt væk når man har børn sammen, og hvis man gør det burde man miste sin rettighed til 50/50 ordning. her kan man så diskutere hvor langt er for langt.

hvis man laver noget kriminelt bør man ikke få mildere straf fordi du har børn. det er fandme da en mærkelig regel. men jeg er så heller ikke fortaler for rabat på straf. jeg synes straffesystemet i DK er til grin og straffene burde være meget hårdere. og jeg synes også det helt 100 % er folks egen skyld hvis de gør noget strafbart. så kan de sku bare lade være. og tænke på deres børn istedet.

Netop børnenes side, er nok årsagen til at mange fædre går med til minder end 50/50. De ved så bare ikke hvad de giver afkald på, det finder de først ud af bagefter. Og ja, det loven som forkert.

Det kan sikker rent psykologisk være hensigtsmæssigt med andre end 50/50, men som fædre må bare ikke for deres egen skyld gå med til det.

Du får også kun rabat hvis man er primær forældre, dvs. hvis du har barnet 50% af tiden eller mere, elles ikke. Det er derfor kvinder i gennemsnit får lavere straffe i Danmark for de samme forbrydelser i forhold til mænd, ikke fordi system kønsdiskriminer men fordi retsplejeloven siger at man skal tage familiemæssige hensyn med i strafudmålingen. Og da kvinder i højere grand end mænd har primær forældre, jamen så bliver de i snit straffet med lavere straffe.

Men ligesom med ligeløn, så kan man ikke sige at det er kønnet som gør forskellen. Det er i dette tilfælde det at have børn og være primær forældre som gør det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...