Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Hitzige Helga

Et langsomt stykke musik

Recommended Posts

Hitzige Helga

Muligvis verdens langsomste. Første tone blev spillet i 1985. Det spilles nu og vil først være spillet færdigt i år 2640. Den foregående tone har varet syv år, men lige i går skiftedes der tone. Stykket spilles på et orgel i Sankt. Burchardi Kirke i Halberstadt, Tyskland.

https://en.wikipedia.org/wiki/As_Slow_as_Possible

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Jeg havde engang hele nummeret på vinyl.... - kææft, det var en STOR skive!... 😀 

- jeg solgte den faktisk senere til det firma der lagde taget på Cirkelhuset i Hørsholm:

🤣🤣🤣

image.png.5b2238dcc62733bbcb0e9d537b2d5397.png

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Carlo/Hidsige Helga bryder sig normalt ikke om links til Youtube, men her kan man høre musikstykket (eller en meget lille del af det):

Det minder mig lidt om de dersens tjæredrypeksperimenter hvor man har en klat tjære som ganske langsomt løber ned gennem en tragt, og så drypper det en gang hvert 10. år. 😴

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 2 timer siden, Torsten Bonfils skrev:

Det minder mig lidt om de dersens tjæredrypeksperimenter hvor man har en klat tjære som ganske langsomt løber ned gennem en tragt, og så drypper det en gang hvert 10. år. 😴

Der skal nok være nogle, der sidder med lukkede øjne og nyder det skrammel.. 🤣

Nå, men hva' faen - kejseren fik jo heller ikke sin nye klæder for sjov skyld..🤠

- for mig lyder det som en døende blåhval, der har forvirret sig ind i bunden af Kalkbrænderihavnen - nu for at lægge sig til at rådne op til lyden af S-toget mellem Holte og Ballerup... 🐳 :glad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga

Man plejer at bruge udtrykket "spændende som at se maling tørre."

Eller om kroningen af den sidste japanske kejser. Så er kameraet på et forhæng i tre - fire timer. Så udløses spændingen endeligt og der sidder den nye kejser på sin trone i al hans herlighed. Så flyttes kameraet over på et andet forhæng ved siden af hvor kameraet fokuserer i tre fire timer. Endelig hæves forhænget og der sidder sørme kejserinden.

Efter et par timer, hvor de begge sidder helt stive der, kommer endelig premierministeren og foretager kroningen, som tager et par timer.

Eller en thailandsk kongekroning. Den sidste tog en uge. Og så tog kongen til sit slot i Bayern og viser sig yderst sjældent i Thailand. Da corona-krisen kom isolerede han sig på sit slot med 32 ludere. En sand buddhist. I Thailand er der love om majestætsfornærmelse og at overtræde dem kan koste 30 års fængsel. Også turister.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
welupe
Skrevet (redigeret)

Hvordan får de orgelet til at spille non-stop i så lang tid...?

Redigeret af welupe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...