Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Erpe
For 8 minutter siden, 78stonewobble skrev:

Men det koster nogengange at gøre det rigtige og vi kunne jo passende tage kampen nu, for vi tog den jo ikke rigtigt under anden verdenskrig, så der har vi vel sparet noget. 

For dig er tilfredsstillelse af had åbenbart vigtigere end penge, hvad det til gengæld ikke er for regeringen. Danmark eksporterer årligt varer for ikke mindre end 100.000 kr. pr. indbygger, og den eksport er du jo i modsætning til regeringen villig til at spille hazard med bare for at få jøder og muslimer ned med nakken.

For 11 minutter siden, 78stonewobble skrev:

Selvfølgeligt har penge en betydning, men det skal da ikke afholde mig fra at gøre det rigtige... Er det ikke manges argument i forhold til flygtninge og migranter? Vi kan tage gu ved hvor mange ind, uden nogen som helst spekulation udi økonomien i det. 

Det er hykleri og dobbeltmoral at koncentrere sig om det lille beløb, som det koster i starten at modtage flygtninge og så være ligeglad med det gigantiske beløb, som vi eksporterer varer for og risikere at lægge os ud med selv USA og NATO. Alt drejer sig ikke om bare at få tilfredsstillet sit had mod muslimer, jøder mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 5 timer siden, 78stonewobble skrev:

Det gjorde du nu da du sagde:

Her udlagde du det jo som om man ville forbyde hhv. omskæring eller pik sutning... Og det var der ingen der ville (i den her debat), men forbyde at gøre det imod andre imod deres vilje (hvilket det allerede er). 

Og igen her, hvor du igen udlægger det som om man vil forbyde folk at vælge at få en tattovering, når det igen handler om at forbyde at gøre det imod andre imod deres vilje (hvilket det allerede er). 

Tilbage til din seneste post: 

Omskæring imod folks vilje ER allerede en ulovlighed, hvis man gør det imod en voksen og du ikke er forælder. 

Det passer desuden heller ikke, at det udelukkende er kosmetisk, sålænge det også er et religiøst ritual, så er det per definition et indgriben i folks religiøse frihed, da de ikke længere, som voksne, kan vælge at sige: "jeg skal fandeme ikke omskæres pga. den der falske gud / ikke eksisterende gud". 

Og hvis man skal have lov til religiøse ritualer, der "bare" er kosmetiske, så må du jo også til at kæmpe for at jeg kan fjerne f.eks. din brystvorte, uden din vilje, fordi jeg mener det er i din interesse, for det siger min religion. 

Angående din sammenligning med værnepligt, så er forskellene følgende: 

Nu har der faktisk længe været militær nægter mulighed i forbindelse med værnepligten. 
Det er noget vi er blevet enige om som samfund. 
Der er åbenbare verdslige håndgribelige argumenter for, hvorfor det skulle være nødvendigt at dø i krig (evt. for at forsvare retten til omskæring) og der er jo også værnepligt i israel f.eks. 

Du er stadigt ikke kommet med et godt argument for omskæring udover at du synes det er mere ok, at krænke X's religionsfrihed og ret til at vælge selv end det er at krænke Y's religionsfrihed og ret til at vælge for andre. 

Men hey... hvis du ikke synes retten til at vælge selv rigtigt gælder for noget og det er fantastisk når andre vælger for dig, så synes jeg du skal fjerne højre brystvorte med en saks nu her... Bare et snip på min foranledning.

Practice what you preach... 

Det er fordi vi skrifter mellem fokus mellem forælders rettigheder over deres børn og børenes.

Børn har ikke samme rettigheder som voksende, derfor er din sammenblanding et problem for kommunikationen.

Hvis børn anses som suveræne individer (hvilket de ikke gør i dag) så krænkes de daglig overalt i både DK og resten af verden. De bestemmer ikke hvornår de skal i seng, stå op, lave lektier, hvad de skal spise osv..

Børn er slaver af deres forælder og andre voksende med autoritet, i et afgrænset omfang.

Derfor er børn og voksende ikke sammenlignelige som det er i dag, hvis du er fortalere for det, så er det en holdning som pt. ikke har juridiske eller politisk opbakning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...