Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Jezebel  אִיזֶבֶל
For 8 timer siden, Arend skrev:

Jeg er i grunden imod rituel omskæring, fordi jeg synes, der er noget forkert ved skære i børn

... men det er ikke uden problemer at have den holdning.

Afhængig af hvordan et forbud ville blive administreret, ville det kunne medføre, at jøderne forlader Danmark (hvis det også blev forbudt at tage til udlandet og omskære børnene).

Jøderne anser modstand imod omskærelse af børn for at være antisemitisme. Det ville også være et stort problem for mange muslimer.

Det har blandt andet splittet Dansk Folkeparti, hvor Morten Messerschmidt, Søren Espersen og Marie Krarup forsat mener, at omskæring af børn skal være tilladt. Resten af ledelsen går nu imod omskæring af børn.

Bør omskærelse af børn alligevel forbydes?

De store partier holder kortene tæt til kroppen, men de bliver nok snart tvunget til at tage stilling.

Omskæring af børn bør forbydes. Det er legemsbeskadigelse. 

Jeg tror ikke at mange jøder vil forlade landet af den grund. Selvom man har en religion, må man indordne sig under landets love.  

Jeg er selv jøde.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 34 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Og så nærmer vi os argumentet for hvorfor man ikke skal have lov til at skære i sunde børn. 

:)

At loven ikke kan håndhæves. Skal den håndhæves, skal vi have Gestapo-lignende patruljer til de små jødiske hjem for at kontrollere at der ikke er blevet noget snittet. Og så bevise hvem der har snittet. Holder ikke i retten hvis de siger at det er onkel i Malmö eller Flensborg der har gjort det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

At loven ikke kan håndhæves. Skal den håndhæves, skal vi have Gestapo-lignende patruljer til de små jødiske hjem for at kontrollere at der ikke er blevet noget snittet. Og så bevise hvem der har snittet. Holder ikke i retten hvis de siger at det er onkel i Malmö eller Flensborg der har gjort det.

Loven bør, uagtet, stadig være der. 

Desuden kan man komme langt efter, ved at gøre forældrene ansvarlige over hvad som ser ved deres børn. Men det kan være en svær bevisbyrde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Loven bør, uagtet, stadig være der. 

Ikke specielt uenig her, men loven vil nærmest kun have signalværdi. Hvilket undertiden kan være ret vigtigt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 26 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det er ikke mit argument at den gør det. 

Jeg har lavet en anden tråd om samtykkeloven.

Jeg håber at staten arbejder på en NemID app, som folk kan gå ind på og registrere sig på inden de går igang så det ikke bliver ord mod ord når personerne vågner op efter en hård nat med druk og ser hvem som ligger ved siden af.

Jeg beklager at jeg har været med til at afspore denne tråd som handlede om det kirurgiske indgreb hos børn.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Selvfølgelig skal det ikke være tilladt at lave unødvendige snit i små drenge- eller pigebørn..!

Man skal dog være opmærksom på, at et decideret forbud vil betyde, at flere omskæringer vil blive udført i det skjulte - med alle de kedelige følger man kan tænke sig til..

- og så er vi jo næsten tilbage til dengang, hvor unge piger i afmagt fik 'en adresse' - måske til en en gammel kogekone i en snusket baggårdslejlighed, hvor de stakkels kvinder så lå på køkkenbordet og fik strikkepinde stukket i underlivet...😬

Men lidt grotesk er det sgu da - det har jo LÆNGE været forbudt ved lov at skære halen af hundehvalpe - men STADIG ganske legalt at skære spidsen af små drenges tissemænd....🙄

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 9 timer siden, Arend skrev:

Jeg er i grunden imod rituel omskæring, fordi jeg synes, der er noget forkert ved skære i børn

... men det er ikke uden problemer at have den holdning.

Afhængig af hvordan et forbud ville blive administreret, ville det kunne medføre, at jøderne forlader Danmark (hvis det også blev forbudt at tage til udlandet og omskære børnene).

Jøderne anser modstand imod omskærelse af børn for at være antisemitisme. Det ville også være et stort problem for mange muslimer.

Det har blandt andet splittet Dansk Folkeparti, hvor Morten Messerschmidt, Søren Espersen og Marie Krarup forsat mener, at omskæring af børn skal være tilladt. Resten af ledelsen går nu imod omskæring af børn.

Bør omskærelse af børn alligevel forbydes?

De store partier holder kortene tæt til kroppen, men de bliver nok snart tvunget til at tage stilling.

Socialdemokraterne tør ikke.

Kan i øvrigt ikke se det problem har dansk interesse.

Lad dem skæmme kroppen for deres latterlige overtro.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Der er noget skævhed i loven, når det er tilladt at skære i en lille drengs tissemand og dermed reelt voldtage ham - samtidig med at en 14 årig liderlig knægt ikke må få et blowjob af en 18 årig pige, hvis han selv har lyst. Jeg synes jo klart, at det første eksempel er LANGT værre end det andet. Men det første er lovligt og det andet ulovligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Det er ikke mit argument at den gør det. 

Nej, det er en påstand. Argumentet mangler. Det er svært at se ud fra det du skriver at det ikke er i din påstand, men hvem er det som kommer med påstanden og har de argumenter for at det vil hjælpe?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...