Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Regler for netbutikker?

Recommended Posts

snoozz

Findes der mon nogen regler i loven i denne situation:

Du shopper på X butiks webshop, der står intet om lagerbeholdning, men man antager det er lagervare, eller i al fald skaffes hurtigt.

Dette er så ikke tilfældet.

Kan butikken så blot udsætte leveringen, altså ikke bare nogle dage, men i uge måneder og år (og stadig have taget ens penge?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, snoozz skrev:

Findes der mon nogen regler i loven i denne situation:

Du shopper på X butiks webshop, der står intet om lagerbeholdning, men man antager det er lagervare, eller i al fald skaffes hurtigt.

Dette er så ikke tilfældet.

Kan butikken så blot udsætte leveringen, altså ikke bare nogle dage, men i uge måneder og år (og stadig have taget ens penge?)

Så vidt jeg husker må de først trække pengene når varen afsendes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja men afsendes fra hvem? dem selv - eller deres leverandør i Kina som har sendt med et skib som er sejlet på grund?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Ja men afsendes fra hvem? dem selv - eller deres leverandør i Kina som har sendt med et skib som er sejlet på grund?

Hvis den sendes fra en leverandør i Kina, så er det jo ikke dem selv, der sender den. Den kan jo kun sendes fra ét sted.:cool:

Om skibet går på grund, eller flyet falder ned, kan man jo ikke vide ved afsendelsen.

Redigeret af Entrelac

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hehe, Det blev jeg så ikke meget klogere af.

Grunden til at jeg er bekymret er at jeg efterfølgende har fundet ud af at der er noget bøvl med det firma jeg har bestilt af.

Jeg har bestilt der før uden problemer.

Noget med en mulig konkurs - salg til en bror - og alt mulig pladder.

Nu vil jeg *Host* BJ sige navnet *host* Trading* her ;) for det kan jo være mine varer dukker op - men det blev heller ikke i dag ;/

Har sendt dem en mail om hvornår de forventer at levere - men ingen svarer ;/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Altså de kan jo ikke levere en vare, som de endnu ikke har, så svaret giver jo sig selv.
Hvis du har betalt over nettet, vil de tilbageføre beløbet, hvis ikke de kan levere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Jovist.

Men hvor lang tid skal de så have til at finde ud af om de "kan levere", eller jeg skal bestille et andet sted?

Der er 2 scenarier jo:

1 jeg afventer, og enten dukker min vare op, eller butikken lukker ned.

2. JEg køber en tilsvarende vare et andet sted, og står pludselig med 2 af samme produkt som jeg ikke har brug for.

3. Jeg har endda forslået dem - da det kun er 1 af 3 prudukter jeg bestilte som viste sig ikke at være på lager. Om de så kunne sende de ting de havde på lager, fremfor at vente på det sidste produkt? Intet svar. - 48 timer senere.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...