Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hvorfor skifter min husleje?

Recommended Posts

basle72
On 29.8.2020 at 02:33, snoozz skrev:

Ja hvorfor gør den det?

Jeg har lige kigget 4 mdr tilbage på min konto (med betalings-service). Og min husleje ligger mellem 2500 kr og 3200 kr.

I vore dage får man jo ikke en specificeret regning mere, og alt netbank afslører er blot beløbet, og ikke mere ?

Jeg ved ikke om der kan være tale om tilbagebetaling af aconto varme eller vandregning eller lign, da man intet "regnskab" får opgjort på dette. ? Men mit vand, og varmeforbrug er stort set konstant, så det skulle da være mærkeligt med så store udsving ? El betales særsklit.

Du har altidkrav på en udspecificeret regning, så det er bare at bede om sådan en 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 29.8.2020 at 23:03, Entrelac skrev:

Ergo er det et almennyttigt boligselskab du bor i. I almennyttige boliger har kommunen anvisningsretten til min. 25% af boligerne, denne ret har de ikke i privat udlejning.

Jeg synes du skal kontakte dit boligselskab og bede om, at få udgifterne udspecificeret hver måned, så du kan se hvad der er hvad. Det andet lyder altså meget mærkeligt.

Du har krav på et varmeregnskab én gang årligt. I ejendomme, hvor man har kollektiv varmeforsyningsanlæg (fjernvarme eller naturgas) skal varmeregnskabsåret følge det regnskabsår, varmeforsyningsanlægget har. I ejendomme med centralvarme (oliefyr) skal varmeregnskabsåret være aftalt i lejekontrakten. Er det ikke aftalt i lejekontrakten, er det fastsat i loven, at varmeregnskabsåret begynder den 1. juni.

https://llo.dk/lejeloven-a-z/varmeregnskab/varmeregnskabsår-og-frister

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
On 30.8.2020 at 01:10, snoozz skrev:

Ok så er det vel det man kalder et "almennyttigt boligselskab" ja.

Synes ... nu især i disse tider... med MEtoo og lige stilling og pis og lort....

Situation:

Et forhold går i stykker, man går hvert til sit af X grund.

Moren kan ikke umiddelbart finde en anden bolig "her og nu"., så hun går på kommunen, og da hun jo har barnet med (!!!!!) får hun anvist en bolig, må måske lige sove hos venner og familie til den 1. men ellers er den klar ! Også selvom hun ikke har råd til at bo der, så hun smides ud igen efter få mdr. Ja sagsbehandlerne laver arbejde til sig selv, så skal de jo IGEN finde en nu bolig til hende og barnet.

For mænd er historien helt anderledes:

Konen skrider med volvoen vovhunden, og barnet, og man er tilbage alene i et stort hus. Som man slet ikke har brug for som single. Manden henvender sig så ligesom moren til kommunen og siger at man har et akut behov for at blive genhust et eller andet sted.

Manden bliver i sådan et tilfælde henvist til enten "mændene hjem" i Kbh, eller forsorgshjem rundt om i landet.  Som allerede er fyldt.

Eksempelvis kom jeg selv på forsorgshjem.  De var fyldt i forvejen, men de havde dog det de kalde et "nødrum" i kælderen, som var mindre end en fængselscelle, og der sove jeg så  - i ret lang tid faktisk. Og hvis det var regnvejr var det ikke unormalt med 20 cm vand ved morgentid. Så absolutikke efter lade sko, telefon, computer eller lign på gulvet...!

TLDR: Så der er et stort stykke til ligestilling på mange punkter. Men det er altså ikke kvinderne der mangler mest !

Så du har altså ikke forstået at det ikke er fordi du er mand, men fordi du ikke er primær forældre?

Jeg kendete et ung pige som var studerene på tidspunktet, hun boet også privat og mistede sin bolig fordi ejeren skulle sælge og flytte til udlandet.

Hun gik også til kommunen og fik INTET, måtte bo hos venner og familie i flere måneder. Så det er altså ikke kønnet som er afgørende, men blot det at forældre med børn prioriteres over andre.

Jeg er ikke uenig i at ligestilling mangler og primært til mænds ulempe, men derfor skal man stadig kunne skelne mellem hvorfor.

Kvinder idømmes også laverer straffe end mænd for samme forbrydelser, men det er igen ikke fordi de er kvinder, men fordi loven siger at man skal tage familie hensyn med ind i strafudmålingen. Da kvinder i langt højere grad er primær forældre, så får de dermed laverer strafudmålinger. Altså same problem som med bolig.

Forskelsbehandlingen er derfor at mænd ikke bliver primær forældre i halvdelen af tiden, hvilket man brude hvis der var ligestilling. Eller at man afskaffede primær forældre og kun har forældre myndighed og delingen af børnene altid var 50/50.

Det er her katten ligger begravet.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jo jeg har forstået at det netop er fordi jeg er mand, at kvinden tilgodeses på alle punkter: Det er HENDE som får 1 års barsel, børnepenge, både fra staten og fra mig, fripladser, kommer foran på ventelisten som boligsøgende, kan charmere sig til et kørekort/ud af en trafikbøde, og jeg har sikkert glemt en masse andre fordele som kun kvinder har. Nåeee jo og så kan hun bolle med to mænd samtidig uden mændene "går glip af noget" eller bliver jaloux på hinanden ! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
On 3.9.2020 at 12:11, snoozz skrev:

Jo jeg har forstået at det netop er fordi jeg er mand, at kvinden tilgodeses på alle punkter: Det er HENDE som får 1 års barsel, børnepenge, både fra staten og fra mig, fripladser, kommer foran på ventelisten som boligsøgende, kan charmere sig til et kørekort/ud af en trafikbøde, og jeg har sikkert glemt en masse andre fordele som kun kvinder har. Nåeee jo og så kan hun bolle med to mænd samtidig uden mændene "går glip af noget" eller bliver jaloux på hinanden ! ;)

Man kan også godt have sex med flere kvinder på en gang uden at der er nogen som bliver jaloux, been there dont that.

Koden for at undgå børnepenge osv er 7/7 ordning. Det er væsentligt ikke at lade kvinden bliver primær forældre og der sker hvis der er minder end 50/50. Det meste andet afhænger af det.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Mysteriet om den skiftende husleje er løst !

Da jeg ikke har tømt postkasse under Corona, lå forklaringen der. Det var fordi jeg har betalt 600 kr mere i husleje end jeg reelt har brugt. Og så er de trukket fra min husleje ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...