Jump to content
Velkommen til DinDebat
stig6499

Vitamin piller ?

Recommended Posts

Hitzige Helga
On 27.8.2020 at 16:12, stig6499 skrev:

I de her Corona tider er jeg jo begyndt at tage vitamin piller Livol multi vital 50+ , og jeg aner ikke en dyt om , om vitamin piller overhovedet har nogen effekt , jeg har hørt  rygter om at det er svindel og humbug , og vitamin piller ikke har en bevislig effekt  , jeg er jo en tosse så jeg bliver ved med at tage dem , hvad mener I om vitamin piller ?

At de vitaminpiller der er almindelige er doseret så man lige netop undgår vitaminmangel. Om man så kunne have fordel af meget højere doser.er spørgsmålet, Dr. Google er en dårlig vejleder på sundhedsområdet.

Jeg har, ud fra jeg har læst, valgt at tage nogle vitaminer i meget højere doser. F eks C-vitamin 1000 milligram om dagen. Og jeg er aldrig forkølet. Konsistent med at vitaminet er antiviralt og antibakterielt.

Og så 500 mg vitamin B3 nogle gange hver uge. Bivirkningerne er lige til 112, men harmløse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 20 minutter siden, snoozz skrev:

Grunden til at Indholden af Fytin ikke er defineret er  nok at det er i så en ubetydelige mængde at det knapt er målbart / ubetydeligt.

Muligens, men Arend skriver at det er skadeligt og dokumenterer det med med links, så det holder jeg mig til og vil gerne finde en udvej til at undgå det. Jeg spiser meget havregryn - derfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, Hitzige Helga skrev:

Men med hensyn til fytin, hvad gør os der er nødt til at købe færdigt brød og havregryn? Man kan ikke se på deklarationen, hvordan det forholder sig med fytin.

På varedeklarationen på brød plejer der at stå hvis det er bagt med surdej.

Indholdet af fytin står ikke på varedeklarationen, sandsynligvis fordi det ikke er tilsat, eller ikke kan måles.

Jeg synes Lidl har noget godt bake-off, og på deres hjemmeside kan man finde varedeklarationerne, hvoraf det også fremgår om det er bagt med surdej.

Jeg tror ikke problemet med fytin er stort hvis man kun spiser et enkelt måltid om dagen med det, som f.eks. en portion havregryn. Men for en del år siden begyndte jeg at bage hvad jeg troede var nogle edder-sunde boller (fuldkornshvede, rug, kerner og andre sjove ting), og dem spiste jeg flere gange om dagen (morgenmad, eftermiddag, natmad) og det har godt nok været op ad bakke at rette op på ubalancerne.

For 5 timer siden, Hitzige Helga skrev:

At de vitaminpiller der er almindelige er doseret så man lige netop undgår vitaminmangel. Om man så kunne have fordel af meget højere doser.er spørgsmålet, Dr. Google er en dårlig vejleder på sundhedsområdet.

Jeg har, ud fra jeg har læst, valgt at tage nogle vitaminer i meget højere doser. F eks C-vitamin 1000 milligram om dagen. Og jeg er aldrig forkølet. Konsistent med at vitaminet er antiviralt og antibakterielt.

Og så 500 mg vitamin B3 nogle gange hver uge. Bivirkningerne er lige til 112, men harmløse.

Vedr. doser skriver Henrik Dilling en del om det i sine artikler på sund-forskning.dk og i sine bøger.

1000 mg c-vitamin dagligt er ikke en stor dosis.;)

Alle B-vitaminerne bør tages samlet, da de støtter hinanden på kryds og tværs, ligesom med alle andre mineraler og vitaminer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 7 timer siden, Hitzige Helga skrev:

Men med hensyn til fytin, hvad gør os der er nødt til at købe færdigt brød og havregryn? Man kan ikke se på deklarationen, hvordan det forholder sig med fytin.

Der er et svar her mht. havregryn

https://samvirke.dk/artikler/stjaeler-havregrynene-kalken

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg gir den gas med VitaePro, for VitaePro, det virker jo ? - not.

Har lige fået lavet diverse test på hjertet, blodomløb, blodtryk og lign.

Og der er absolut ingen forskel på før og efter jeg tog Vitaepro. Så i det mindste skader det dog ikke !.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Jeg gir den gas med VitaePro, for VitaePro, det virker jo ? - not.

Har lige fået lavet diverse test på hjertet, blodomløb, blodtryk og lign.

Og der er absolut ingen forskel på før og efter jeg tog Vitaepro. Så i det mindste skader det dog ikke !.

Tager du andre vitaminpiller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
On 27.8.2020 at 16:12, stig6499 skrev:

hvad mener I om vitamin piller ?

Relateret. Alt det der anprises for at være økologisk og jeg ved ikke hvad.

øko.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga

Det svinger med oplysninger om at vitamin D kan være forebyggende mod corona. Det virker logisk at folk med ringe vitamindækning er mere sårbare. Her først fra I Fucking Love Science.

https://www.iflscience.com/health-and-medicine/best-evidence-yet-that-vitamin-d-reduces-covid-19-risk/?fbclid=IwAR3GP6xAbg0ZUL5u6j6D19YpZpg0uSUDDt88TeB7ILI9FnjZU6mNUd8BYdA

Før nogen hidser sig op så læs den sidste sætning, som jeg istemmer: "Nevertheless, experts warn even optimum vitamin levels are no substitute for avoiding exposure to the virus through masks or physical distance"

Men videnskab.dk mener noget andet. Mår jeg læser artiklen, fornemmer jeg dog at der er nogen der snakker forbi hinanden.

https://videnskab.dk/krop-sundhed/forskere-helt-sort-at-paastaa-at-kosttilskud-kan-forebygge-covid-19?fbclid=IwAR0LOrRweriwgwdpmuB3GCzJgJ-CKXa8csrc1_p7qxE4vSFGusxYYIi3Psg

Jeg sørger dog for at holde mig selv rigeligt dækket med vitaminer. De oplysninger om dagligt behov der oplyses om på gængse vitaminpiller er lige netop nok til at undgå vitaminmangel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 36 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

Det svinger med oplysninger om at vitamin D kan være forebyggende mod corona. Det virker logisk at folk med ringe vitamindækning er mere sårbare. Her først fra I Fucking Love Science.

He he, for et par måneder siden blev det kaldt en KONSPIRATIONSTEORI, da jeg hævdede, at man bare skal have D-vitaminbehovet dækket - så er risikoen for at blive alvorligt syg af Corona meget meget marginal.

Men jeg kan se, at tiden igen har givet mig ret. Nu har vi det fra de åh, så kloge eksperters egen mund.

Medicinalindustrien er selvfølgelig ikke så glade for dette. Fordi de vil jo hellere tjene penge på remdisivir og en masse andre drugs - samt tjene milliarder på deres magiske vacciner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entrelac.

JA jeg tager ekstra B og D vitamin.

Men dem kan jeg nu heller ikke mærke nogen forskel af... Og så en del C vitamin via juicer, men mærker ingen forskel fra da jeg tog ingenting og kun drak postevand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...