Jump to content
Velkommen til DinDebat
damnsexy

MA - hvad så nu? :(

Recommended Posts

damnsexy

Kære alle jer. 
Fy for en skefuld. Jeg skulle være gravid 10+3 i dag, men har hele tiden haft en fornemmelse af, at der ville gå noget galt. I mandags tog jeg derfor til en scanning alene, hvor hun så desværre konstaterede at der ikke længere var noget hjerteblink 😢 
Vi var for blot to uger siden til en scanning hvor alt var normalt. 

Dog har de hele tiden sat mig en uge tilbage. Og set i bagklogskabens lys, så kan jeg nu selv konstatere at fostret ikke er vokset normalt helt fra starten. Jeg ved hvornår jeg er blevet gravid, og det har ikke på noget tidspunkt stemt overens med deres beregninger. 

Jeg tilbragte derfor i går hele dagen på Skejby Sygehus, hvor jeg fik lavet en kirurgisk abort 😔 Og skulle have været til NF på tirsdag. 
Det er selvfølgelig en mega hård tid for både min kæreste og jeg. Jeg var bare lidt forberedt og det var min kære kæreste ikke. Jeg kunne simpelthen mærke, at de meget få symptomer jeg havde pludselig bare forsvandt ud i den blå luft.

Generelt har 2020 for mig været et helvedes år. Min bedstefar døde i januar efter et træls forløb på sygehuset hvor jeg var hver dag. Og så blev jeg selv ramt af covid-19 og indlagt. Jeg kæmper stadig med senfølger og går til både ergoterapeut for hjernetræthed og også psykolog. 
Oveni hatten er jeg også lige blevet sygemeldt fra mit arbejde. Mage til dårligt arbejdsmiljø skal man lede længe efter. 

De af jer, som har haft en MA eller andet, hvor hurtigt gik det før I blev gravide igen? 
Denne oplevelse har for mig blot gjort mig endnu mere klar til at blive gravid igen 🍀🌸💕

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg har ikke haft en MA. (:)

Jeg vil dog bare lige sige, av!.. sikke et dumt år indtil videre. øv!. 
Du lyder dog stærk - så håber du får lidt medvind nu, og får rettet op på året. 

Held og lykke med projekt graviditet. ❤️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Er det kun mig der ikke ved hvad en MA er?

Jeg har prøvet noget lign engang, dog ikke med så mange "ulykker" på så kort tid.

Da jeg var 16 år, og min kæreste 15 år blev hun gravid. Og hun stod fast på at ville have barnet. Der kom vi også til scanning (jeg var med, også ca der 10-12 uger. Så var der intet liv at spore. Noget der hed "Mola" vist nok, uden jeg har nogen anelse om hvad det er.

Men i 2015, tilbragte jeg næsten 4 mdr i træk på 5 forskellige sygehuse. Det er bare et røvsygt sted at opholde sig, altså lige udover ens sygdom ;/

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Jeg tror hurtigt at vi kan blive enige om, at 2020 bare er et rigtigt møg-år for langt de fleste af os..

- men DU lyder desværre til at være ekstra forfulgt af sygdom, sorger og spekulationer..! 😟

Min viden udi graviditeter er stærkt begrænset, så der har jeg ikke noget begavet at byde ind med...

- men jeg ønsker dig virkelig at det hele meget snart vender sig til det allerbedste - både for dig og kæresten... 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 7 timer siden, damnsexy skrev:

Kære alle jer. 
Fy for en skefuld. Jeg skulle være gravid 10+3 i dag, men har hele tiden haft en fornemmelse af, at der ville gå noget galt. I mandags tog jeg derfor til en scanning alene, hvor hun så desværre konstaterede at der ikke længere var noget hjerteblink 😢 
Vi var for blot to uger siden til en scanning hvor alt var normalt. 

Dog har de hele tiden sat mig en uge tilbage. Og set i bagklogskabens lys, så kan jeg nu selv konstatere at fostret ikke er vokset normalt helt fra starten. Jeg ved hvornår jeg er blevet gravid, og det har ikke på noget tidspunkt stemt overens med deres beregninger. 

Jeg tilbragte derfor i går hele dagen på Skejby Sygehus, hvor jeg fik lavet en kirurgisk abort 😔 Og skulle have været til NF på tirsdag. 
Det er selvfølgelig en mega hård tid for både min kæreste og jeg. Jeg var bare lidt forberedt og det var min kære kæreste ikke. Jeg kunne simpelthen mærke, at de meget få symptomer jeg havde pludselig bare forsvandt ud i den blå luft.

Generelt har 2020 for mig været et helvedes år. Min bedstefar døde i januar efter et træls forløb på sygehuset hvor jeg var hver dag. Og så blev jeg selv ramt af covid-19 og indlagt. Jeg kæmper stadig med senfølger og går til både ergoterapeut for hjernetræthed og også psykolog. 
Oveni hatten er jeg også lige blevet sygemeldt fra mit arbejde. Mage til dårligt arbejdsmiljø skal man lede længe efter. 

De af jer, som har haft en MA eller andet, hvor hurtigt gik det før I blev gravide igen? 
Denne oplevelse har for mig blot gjort mig endnu mere klar til at blive gravid igen 🍀🌸💕

Jeg håber også det bedste for dig og kæresten og at det nok skal lykkes for jer. :) Jeg har heller ingen erfaringer på området.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

PS, du vil men al sandsynlighed relativt nemt blive gravid igen.

Mener min kæreste nåede 3 udskrabninger - af dem jeg ved af. Og hun har stadig ikke problemer med at blive gravid, heller ikke selvom hun så småt nærmer sig de 40 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
damnsexy

Tak alle sammen 💕 
Jeg tror det ramte mig lidt i går. Jeg stirrede ud i luften det meste af dagen og tårerne trillede on/off ned af mine kinder. 

Jeg kan ikke helt forstå jeg ikke er gravid mere. Sådan fra den ene dag til den anden. Vupti - så er det væk. 
Det eneste jeg kan trøste mig med er, at det ikke er vokset normalt fra starten. Ville dog bare ønske, at jeg havde fundet ud af det tidligere. Mærkeligt at tænke på at jeg skulle have været til nakkefold på tirsdag 😔 

Men jeg bløder allerede ikke mere. De havde sagt, at jeg kunne forvente at bløde i 14 dage. Jeg har ondt i maven, men det forventer jeg snart stopper. 
Og så er der vel bare tilbage at håbe på at jeg får min mens lynhurtigt så min cyklus hurtigt er på sporet igen. Jordemoderen som scannede mig i tirsdags sagde at de fleste med MA (missed abortion) er tilbage ved hende max 2 mdr. efter 🙏🍀 

I dag står den på begravelse af min kærestes mormor. Den her uge vil bare ingen ende tage. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Du kunne jo også lige tage en "pause". Der er vel ingen der siger at du absolut skal være gravid og mor inden for 1 år vel?

Ok MA er "missed abortion". Vidste slet ikke at det havde et "navn" udover mislykket graviditet."

Men du skal nok blive gravid igen - altså så længe du har en kæreste/mand at blive det med. Min eks var gravid 5-6 gange inden der faktisk kom et barn ud af det, så ingen grund til at græde snot ;)

Og hun blev gravid bare nærmest af at man kiggede på hende. Så det skal nok ske, også for dig , hvis altså det er det du gerne vil have !.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...