Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Dansk Folkeparti vil bruge fodlænke til coronasmittede

Recommended Posts

Mie Jensen
Skrevet (redigeret)
For 20 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg ved ikke hvor du bevæger dig henne, men de forbehold tages alle de steder jeg kommer.

Jeg håber du kommer helskindet igennem.

Nu ser jeg som sagt ikke nyheder, men mener jeg hørte det var næste 80% der ikke sprittede hænder og det er et fakta, at folk ikke længere er hysteriske med at holde afstand og flere butikker igen har åbnet op for flere kan have varer på båndet på samme tid, det lettere indkøbet en hel del, dejligt 👍

Redigeret af Mie Jensen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen
For 17 minutter siden, dewey skrev:

Jamen dog sikken 'saglige' argumenter, du kommer med:sarkasme: 

Du har sikkert set, at dødeligheden er voldsomt overvurderet og det prellede af på dig, du valgte at holde fast i din frygt, så hvorfor skulle jeg spilde tiden med at argumentere? Du har taget dit valg og der bliver du, det kommer jo ikke rigtig mig ved.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 55 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det har intet at gøre med politisk overbevisning, men om logik og alm. sund fornuft. DK har været forskånet og har en fin økonomisk balance, og det er netop grundet vores tidlige forbehold. Det tyder alt på...

Det runger hult i mine øre når man så misbruger de sunde resultater, og forsøger at tegne et billede af magtmisbrug, eller forsøger at underspille pandemiens alvor. 

Hvis man så bare nøjedes med at sige " jeg TROR at.." Men nej.. man råber "magtmisbrug", "skræmmekampagne" og hvad ved jeg. 

Det skærer i mine øre. Og at man ikke engang vil anderkende resultaterne af vores hurtige indsats...jamen...det er jo helt håbløst. 

Jeg fatter til gengæld ikke at man uden videre kan acceptere undermineringen af vores demokrati, nedlæggelsen af vores frihedsrettigheder, manglen på eftertanke ift. demagogisk folkeforførelse gennem brugen af frygt. Det sidste er endda særdeles veldokumenteret videnskabeligt.

Og jeg fatter overhovedet ikke, at man kan være så uendeligt ligeglade med de millioner og atter millioner af mennesker som skubbes ud i den usleste fattigdom som følge af totalt hysteriske politiske beslutninger. Mennesker som ultimativt sikkert vil dø af denne fattigdom. Det er jo en helt ufattelig egoisme du dermed gør dig til fortaler for.

At det overhovedet ikke er gør indtryk på dig og andre at risikoen for at dø af Covid-19 på verdensplan er mindre end 0,015% er mig en gåde. Selv hvis vi siger der er 100 fejlkilder og fordobler den risiko, så bliver den 0,03%. Risikoen for at dø af Covid-19 er tæt på ikke eksisterende. Det er fakta - men det generer åbenbart hverken dig eller andre apologeter til den politiske lemmingeeffekt af sindssyg nedlukningsstrategier.

Ja undskyld mig ThomasSneum - det er for let og for billigt bare at lukke øjne og øren for fakta og råbe det er alle andre der ikke fatter noget! Jeg har præsenteret fakta, tal, videnskab og et utal af eksempler til at understøtte mine påstande. Det er ikke så lidt af en mangelvare fra jer apologetene.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 2 timer siden, dewey skrev:

Så kan jeg kun bifalde DF's ønske om brug af fodlænker til jer Corona-ignoranter, så ved vi andre i det mindste, hvem vi skal holde afstand til.

Holder du da kun afstand til os 'corona ignoranter'?

Og da du endnu ikke har præsenteret et eneste modargument til de ting jeg har skrevet - tillader jeg mig at sætte alvorligt spørgsmålstegn ved om du egentlig ved hvad en 'ignorant' er 😉

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 21 minutter siden, Cementdebil skrev:

Jeg fatter til gengæld ikke at man uden videre kan acceptere undermineringen af vores demokrati, nedlæggelsen af vores frihedsrettigheder, manglen på eftertanke ift. demagogisk folkeforførelse gennem brugen af frygt. Det sidste er endda særdeles veldokumenteret videnskabeligt.

Og jeg fatter overhovedet ikke, at man kan være så uendeligt ligeglade med de millioner og atter millioner af mennesker som skubbes ud i den usleste fattigdom som følge af totalt hysteriske politiske beslutninger. Mennesker som ultimativt sikkert vil dø af denne fattigdom. Det er jo en helt ufattelig egoisme du dermed gør dig til fortaler for.

At det overhovedet ikke er gør indtryk på dig og andre at risikoen for at dø af Covid-19 på verdensplan er mindre end 0,015% er mig en gåde. Selv hvis vi siger der er 100 fejlkilder og fordobler den risiko, så bliver den 0,03%. Risikoen for at dø af Covid-19 er tæt på ikke eksisterende. Det er fakta - men det generer åbenbart hverken dig eller andre apologeter til den politiske lemmingeeffekt af sindssyg nedlukningsstrategier.

Ja undskyld mig ThomasSneum - det er for let og for billigt bare at lukke øjne og øren for fakta og råbe det er alle andre der ikke fatter noget! Jeg har præsenteret fakta, tal, videnskab og et utal af eksempler til at understøtte mine påstande. Det er ikke så lidt af en mangelvare fra jer apologetene.

Fakta er at Covid er langt mere aggresiv end alm. influenza og uden hurtig og effektiv behandling, langt mere dødelig. 

Fakta er at hvis vi ikke tog de her forbehold, så ville vi ikke kunne følge med og vi vil overskride vores kapasitet og dødeligheden ville eksploderer......fakta.

Covid -19 er naturligvis ikke fx Ebola og har heller ikke set eller hørt nogen på den form for farlighed. Jeg kan oplyse at dødeligheden på de konstaterede tilfælde er 5%... men den vil være lavere hvis man tager alle forbehold med. Dette tal kan man dog kun spå om...fakta.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 13 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Fakta er at Covid er langt mere aggresiv end alm. influenza og uden hurtig og effektiv behandling, langt mere dødelig. 

Fakta er at hvis vi ikke tog de her forbehold, så ville vi ikke kunne følge med og vi vil overskride vores kapasitet og dødeligheden ville eksploderer......fakta.

Covid -19 er naturligvis ikke fx Ebola og har heller ikke set eller hørt nogen på den form for farlighed. Jeg kan oplyse at dødeligheden på de konstaterede tilfælde er 5%... men den vil være lavere hvis man tager alle forbehold med. Dette tal kan man dog kun spå om...fakta.

Vi har lige nu én indlagt på intensiv (steget én fra 0 til 1 i dag, ser jeg lige). Hvorfor er det, at du mener, at vi er i en sådan situation, at vi behøver stramme yderligere op netop nu? Jeg forstår det altså ikke, at I kan gå ind for mundbind og alle mulige yderligere tiltag på et tidspunkt, hvor kun ÉN dansker er på intensiv med Corona....

Dødeligheden af konstaterede influenzatilfælde har altså også flere år ligget på 3-5%. Sagen er netop den, at langt de fleste med influenza ikke testes, så derfor er den reelle dødelighed lavere. Det er jeg overbevist om også gælder for Corona. Mange er sikkert småsløje med Corona, men gider ikke testes, af frygt for at blive hængt ud som smittefarlig. Husk at der er en stor social fordømmelse af Coronasmittede. De behandles ligesom folk med aids blev behandlet i 80´erne......

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Synes sgu også det er for overdrevet alt det he Corona-hysteri.

Lige udover de daglige åbenlyse "ubekvemmeligheder" det giver, så er der jo også helt andre konsekvenser som næsten ingen taler om:

Børnene og de unge: Børnene har ikke kunne komme i skole, og dermed heller ikke til eksamener. De er hvad der svarer til et helt skoleår bagud. De snart 18-årige har ikke kunnet komme til køreprøve.

Og så alle deres forældre som har måtte tage fri fra job på egen regning, eller lyve sig selv syg for at passe unger. Eller måske endda helt sige op, hvis man da ikke er fyret (forskellen på fyring og opsigelse er 3 ugers karantæne fra dagpenge.)

Så er der sådan noget som ældre hjemmeboende som normalt får bragt mad ud, har ikke kunnet få dette, da der ingen er til at køre maden ud !

Og der er sikkert mange flere ulemper som jeg slet ikke har tænkt på.

Jo så er der jo også hele det sociale aspekt i at man slet ikke må omgås andre personer end dem i ens husstand. Og for mange er det således kun sig selv. Så kommer der endnu mere ensomhed, end vi allerede havde, da alle nu om stunder kommnikerer via Skype, facebook, og SMS... ;/ fame trist samfund vi snart har.

Man kan knapt nok sige hej til kassepigen i supermarkedet uden man er en klam fyr der ligger an på unge piger ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja jeg skulle egenligt have været til et rutine-tjek på sygehuset i en helt anden forbindelse her i Juli.

Men jeg valgte at droppe det helt, efter det skriv der var vedlagt indkaldelsen...

2 tætskrevne A4 sider alene om "Corona-forholdregler"!

Så nu leger jeg bare min egen læge. Kan nok godt selv mærke hvis noget ikke er som det plejer at være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 25 minutter siden, Lucianone skrev:

Vi har lige nu én indlagt på intensiv (steget én fra 0 til 1 i dag, ser jeg lige). Hvorfor er det, at du mener, at vi er i en sådan situation, at vi behøver stramme yderligere op netop nu? Jeg forstår det altså ikke, at I kan gå ind for mundbind og alle mulige yderligere tiltag på et tidspunkt, hvor kun ÉN dansker er på intensiv med Corona....

Dødeligheden af konstaterede influenzatilfælde har altså også flere år ligget på 3-5%. Sagen er netop den, at langt de fleste med influenza ikke testes, så derfor er den reelle dødelighed lavere. Det er jeg overbevist om også gælder for Corona. Mange er sikkert småsløje med Corona, men gider ikke testes, af frygt for at blive hængt ud som smittefarlig. Husk at der er en stor social fordømmelse af Coronasmittede. De behandles ligesom folk med aids blev behandlet i 80´erne......

Fordi smittetrykket stiger. Vores gode resultater kommer af en tidlig indsats...så det giver jo sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Jeg har ikke sammenlignet med influenza. Din opgørelse af dødelighed er slet og ret forkert. der er 769.000 døde ud af en verdensbefolkning på ca. 7,6 mia. Hvis du fremskriver antallet af døde lineært rammer du 0,015% døde af verdens befolkning i 2020. Og selvom du renser for 100 forskellige fejlkilder, antagelser og forudsætninger - så vil selv en fordobling eller en tredobling udgøre en total ligegyldig risiko for at dø. DET ER FAKTA ThomasSneum! Smittetallet kan desuden ikke bruges til at vurdere risikoen for at dø af Covid-19, da INGEN ved hvor mange smittede der er og har været.

Fsva. det oprindelige argument om Danmarks hospitalskapacitet (husk at det var forklaringen på HELE nedluknings idiotien) så har vi på intet tidspunkt være i NÆRHEDEN af maxkapacitet - vi har endda næppe været i nærheden af 25% af kapaciteten. DET ER FAKTA.

Jeg vil opfordre til at du ikke offentliggører fake news.

I øvrigt sprang du let og elefant over de øvrige for dig ubekvemme sandheder i kommentaren

Redigeret af Cementdebil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...