Jump to content
Velkommen til DinDebat
dewey

Dansk Folkeparti vil bruge fodlænke til coronasmittede

Recommended Posts

Inger Hansen
On 14.8.2020 at 17:30, dewey skrev:

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-08-14-dansk-folkeparti-vil-bruge-fodlaenke-til-coronasmittede?fbclid=IwAR2Z6VMUr_EyuhHbt_aMuu1Q7UsXmUh6H7_uQVvmT732sueT7--FBOEzrmE

Stop den politiske korrekthed og lad politiet anvende fodlænke, hvis corona-karantæne brydes, foreslår DF.

Fredag ventes Folketingets partier at indgå en aftale om fase 4 af genåbningen.

Men aftalen skal gerne bakkes op af en kontant indsats over for smittede personer, der ikke vil gå i coronakarantæne. Det mener Dansk Folkeparti.

Partiets gruppeformand, Peter Skaarup, siger på vej ind til forhandlingerne i Landstingssalen på Christiansborg:

- Vi skal stoppe med den politiske korrekthed, hvor vi ikke tør tale om tingene. I Dansk Folkeparti tør vi godt sige, at uanset om det er en dansker, en polak eller en somalier, så skal man blive hjemme, hvis man er smittet.

- Hvis ikke man kan finde ud af det, så skal man have fodlænke på, så politiet sikrer, at man kan finde ud af det, siger Peter Skaarup.

I foråret vedtog et flertal epidemiloven, som giver myndighederne vidtgående beføjelser til at bremse smitte.

Loven giver blandt andet myndighederne mulighed for at give påbud om selvisolation. Efterkommes det ikke, kan den pågældende i yderste konsekvens tvangsindlæggelses med hjælp fra politiet.

Den bestemmelse har dog ikke været brugt, selvom borgere i Ringsted har klaget over, at smittede fra det lokale slagteri ikke overholdt karantænen. Det har ud over DF også fået Venstre til at foreslå brug af tvangsindlæggelser.

Flere partier afviser dog forslagene fra de to blå partier, fordi man mener, at langt de fleste i Danmark gør deres bedste for at overholde myndighedernes anbefalinger. Derfor indeholder udkastet til aftale heller ikke så stærk en udmelding, som DF ønsker.

Hvad mener du om at bruge fodlænker/tvangsindlæggelser til Corona-smittede, der ikke overholder påskrevet karantæne?

Som sidste udvej for at forhindre udbredelse af smitten fra mig et ok, hvis de smittede ignorerer myndighedernes forbud.

Hasteloven gav beføjelser til at tvangsundersøge, tvangsisolere.

Det må sættes i værk overfor den del der tydeligvis ikke sørge for at ikke smitte. 

Sæt igang.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
On 14.8.2020 at 18:22, Ubeskriveligt skrev:

Jeg er sådan set enig. Kan man f.eks ikke finde ud af at isolere sig eller følge de danske sundhedsmyndigheders vejledninger, så må man få en fodlænke på. Og det gælder uanset hvad religion du tilhører eller ikke tilhører.

At problemet så i høj grad vedrører en bestemt indvandrergruppe igen igen, er jo bare en evig bekræftelse på de mange sandheder, jeg har skrevet bl.a herinde gennem årene.

I maj påpegede lægerne på Hvidovre at flertallet af smittede var af anden etnisk oprindelse.

Men Mette Frederiksen gjorde intet, kun kollektive foranstaltninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 31 minutter siden, Lucianone skrev:

Selvom antallet af smittede er stigende og folk har været MEGA sociale hele sommeren, har vi lige nu NUL indlagte på intensiv her i Danmark. Jeg kan ikke forstå, at folk som du mener, at det er nødvendigt med yderligere stramninger set i lyset af disse trods alt opløftende tal....

Sådan noget som mundbind er noget, jeg mener vi kan OVERVEJE, hvis vi igen får mange indlagte, som overbelaster hospitalerne. Ikke før. Da jeg mener, at det er et stort indgreb i folks personlige frihed. 

Men der er nok nogle fundamentale ideologiske forskelle på din og min måde at se verden på. Jeg er liberal og mener, at staten så lidt som muligt skal agere Big Brother. Du er socialdemokrat, hvis jeg ikke husker galt (ret mig i så fald...). Og socialdemokrater kan godt lide en stor altomfavnende moderstat, der dikterer, hvad der er rigtigt og forkert og som gerne vil tænke for folk. ;)

Så fred være med det. Vi har lov til at være forskellige. Men netop disse ideologiske forskelle i vor verdensanskuelse gør nok, at vi har svært ved at forstå hinandens argumenter i denne sag.

Det har intet at gøre med politisk overbevisning, men om logik og alm. sund fornuft. DK har været forskånet og har en fin økonomisk balance, og det er netop grundet vores tidlige forbehold. Det tyder alt på...

Det runger hult i mine øre når man så misbruger de sunde resultater, og forsøger at tegne et billede af magtmisbrug, eller forsøger at underspille pandemiens alvor. 

Hvis man så bare nøjedes med at sige " jeg TROR at.." Men nej.. man råber "magtmisbrug", "skræmmekampagne" og hvad ved jeg. 

Det skærer i mine øre. Og at man ikke engang vil anderkende resultaterne af vores hurtige indsats...jamen...det er jo helt håbløst. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 22 minutter siden, Inger Hansen skrev:

Hasteloven gav beføjelser til at tvangsundersøge, tvangsisolere.

Det må sættes i værk overfor den del der tydeligvis ikke sørge for at ikke smitte. 

Sæt igang.

Vores varme hænder.

Folk fra skirejser og charterrejser.

Vores unge festende mennesker fra parkerne - og studerende.

Hvad skal vi med dem..siger du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 21 minutter siden, Inger Hansen skrev:

I maj påpegede lægerne på Hvidovre at flertallet af smittede var af anden etnisk oprindelse.

Men Mette Frederiksen gjorde intet, kun kollektive foranstaltninger.

Det viser sig at tråden er "af en anden social klasse" etnisitet har intet at sige.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, dewey skrev:

Nej den smule virus er altså heller ikke noget at bekymre sig om.Jeg synes vi bare skal lade som om, virussen slet ikke eksisterer: https://ni.dk/ni-news/id/3fd7b87e-f7d7-42c4-8164-37ae3d296d9a/WHO-registrerer-det-højeste-antal-smittede-i-løbet-af-et-døgn

Antallet af nye smittetilfælde med coronavirus har lørdag ramt en hidtil uset højde på verdensplan. Det oplyser Verdenssundhedsorganisationen, WHO, ifølge nyhedsbureauet dpa.

Lørdag blev der registreret 294.237 nye smittetilfælde i løbet af 24 timer, hvilket er det hidtil højeste antal på et døgn siden pandemiens begyndelse.

Den tidligere rekord lød på 292.000 bekræftede smittede i løbet af et døgn, hvilket blev registreret 31. juli.

Det samlede antal bekræftede virustilfælde på verdensplan er knap 21,4 millioner, mens over 769.000 coronapatienter har mistet livet. Det viser tal fra Johns Hopkins University natten til søndag dansk tid.

Hvert 12. sekund dør et barn af sult, og hvert år dør mange af malaria og andre sygdomme der kommer af samme årsag, det bekymre ingen sig om, hvorfor? Fordi den slags kun rammer de fattige lande og kommer aldrig fordi vores dør. Malaria har været kendt i årevis og ingen er kommet op med en vaccine, fordi de fattige ikke har noget at købe for. Nu er de rige lande pludselig ramt af noget og der går få måneder før en vaccine er klar.

Jeg køber ikke jeres ubegrundede frygt og jeg er fuldstændig ligeglad med deres manipulerede ævl... Jeg går i fængsel, for at slippe for en vaccine, det kommer på intet tidspunkt i min krop!

Redigeret af Mie Jensen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen
Skrevet (redigeret)
1 time siden, ThomasSneum skrev:

I kan simpelthen ikke mene i ramme alvor, at I ikke kan se årsagerne til at intensiv er nul. Hvis I af den årsag kommer frem til at så covid jo ikke farligt, eller alvorlig...så er målløs. Så VIL man ikke forstår...og så er debat vel overflødig.

Hvor er jeg dog glad for langt de fleste er fornuftige og anderkender udfordringerne.

Ja da... Der er stort set ingen der spritter hænder længere og afstanden er også forbi. Så ja, de fleste er heldigvis fornuftige og ligger ikke under for ubegrundet frygt.

Redigeret af Mie Jensen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 18 minutter siden, Mie Jensen skrev:

Hvert 12. sekund dør et barn af sult, og hvert år dør mange af malaria og andre sygdomme der kommer af samme årsag, det bekymre ingen sig om, hvorfor? Fordi den slags kun rammer de fattige lande og kommer aldrig fordi vores dør. Malaria har været kendt i årevis og ingen er kommet op med en vaccine, fordi de fattige ikke har noget at købe for. Nu er de rige lande pludselig ramt af noget og der går få måneder før en vaccine er klar.

Jeg køber ikke jeres ubegrundede frygt og jeg er fuldstændig ligeglad med deres manipulerede ævl... Jeg går i fængsel, for at slippe for en vaccine, det kommer på intet tidspunkt i min krop!

Jamen dog sikken 'saglige' argumenter, du kommer med:sarkasme: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 12 minutter siden, Mie Jensen skrev:

Ja da... Der er stort set ingen der spritter hænder længere og afstanden er også forbi. Så ja, de fleste er heldigvis fornuftige og ligger ikke under for ubegrundet frygt.

Jeg ved ikke hvor du bevæger dig henne, men de forbehold tages alle de steder jeg kommer.

Jeg håber du kommer helskindet igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 20 minutter siden, Mie Jensen skrev:

Ja da... Der er stort set ingen der spritter hænder længere og afstanden er også forbi.

Så ja, de fleste er heldigvis fornuftige og ligger ikke under for ubegrundet frygt.

Så kan jeg kun bifalde DF's ønske om brug af fodlænker til jer Corona-ignoranter, så ved vi andre i det mindste, hvem vi skal holde afstand til.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...