Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Dansk Folkeparti vil bruge fodlænke til coronasmittede

Recommended Posts

Cementdebil
For 4 minutter siden, dewey skrev:

Nej den smule virus er altså heller ikke noget at bekymre sig om.Jeg synes vi bare skal lade som om, virussen slet ikke eksisterer: https://ni.dk/ni-news/id/3fd7b87e-f7d7-42c4-8164-37ae3d296d9a/WHO-registrerer-det-højeste-antal-smittede-i-løbet-af-et-døgn

Antallet af nye smittetilfælde med coronavirus har lørdag ramt en hidtil uset højde på verdensplan. Det oplyser Verdenssundhedsorganisationen, WHO, ifølge nyhedsbureauet dpa.

Lørdag blev der registreret 294.237 nye smittetilfælde i løbet af 24 timer, hvilket er det hidtil højeste antal på et døgn siden pandemiens begyndelse.

Den tidligere rekord lød på 292.000 bekræftede smittede i løbet af et døgn, hvilket blev registreret 31. juli.

Det samlede antal bekræftede virustilfælde på verdensplan er knap 21,4 millioner, mens over 769.000 coronapatienter har mistet livet. Det viser tal fra Johns Hopkins University natten til søndag dansk tid.

Interessante tal.

Hvor mange af de 769.000 regner du med ville være 'døde alligevel' pga. andre sygdomme? Vi er enige om, at det ofte er i forvejen svækkede mennesker der rammes hårdest ikke sandt?

.

Har du tænkt på at risikoen for at dø af Covid-19 på verdensplan således er 0,015% ved en lineær fremskrivning for hele året? Et totalt diminutivt ligegyldigt tal - risikoen for at dø af kræft, hjerte/kar sygdomme mm. er 10-100 gange højere. Og risikoen for at dø af Covid-19 er endnu mindre, hvis man tager højde for at mange sandsynligvis var døde alligevel og at smitten faktisk startede i 2019 - hvilket er en fejlkilde i den lineære fremskrivning.

.

Frygt er politikernes tørreste brød - men spises åbenbart af alle uden evne/vilje til selv at reflektere.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Antallet af Covid-19 smittede indlagt på intensiv er 0 - altså et kæmpe stort rungende NUL

Alligevel skal vi høre politikerne hælder frygt, demagogi og belæringer ud over befolkningen.

Trist virkelig trist.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 time siden, Cementdebil skrev:

Hvor mange af de 769.000 regner du med ville være 'døde alligevel' pga. andre sygdomme?

Vi er enige om, at det ofte er i forvejen svækkede mennesker der rammes hårdest ikke sandt?

Til dit første spørgsmål - det regnestykke ville være ren utopi, så det regner jeg slet ikke på - men jeg håber da, at du i det mindste har opstillet et regnestykke og kommet til et resultat?

Til dit andet spørgsmål, det er vi slet ikke enige om, da pandemien brød ud, var det mange ældre, der blev ramt af virussen, i dag er gennemsnitsalderen 49 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 7 minutter siden, dewey skrev:

1. Til dit første spørgsmål - det regnestykke ville være ren utopi, så det regner jeg slet ikke på - men jeg håber da, at du i det mindste har opstillet et regnestykke og kommet til et resultat?

2. Til dit andet spørgsmål, det er vi slet ikke enige om, da pandemien brød ud, var det mange ældre, der blev ramt af virussen, i dag er gennemsnitsalderen 49 år.

1. Det er altså en utopi at mennesker dør og svækkede mennesker dør hurtigere 😂 Good one Dewey - eskapisme og bekvem ignorering. 

2. Det var jo ikke pointen.

Desuden sprang du da let og elefant hen over resten i min kommentar - var det også ubekvemme sandheder der ikke passede i dit bias og verdensbillede?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 minut siden, Cementdebil skrev:

Desuden sprang du da let og elefant hen over resten i min kommentar - var det også ubekvemme sandheder der ikke passede i dit bias og verdensbillede?

Jeps jeg springer let og elefant hen over dit forskruede syn på Corona-virussen. starky-jongliert.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)
For 32 minutter siden, dewey skrev:

Jeps jeg springer let og elefant hen over dit forskruede syn på Corona-virussen. starky-jongliert.png

Det kan jeg godt forstå - det er langt det letteste at lukke øjne og øren når noget ikke passer i ens bias og verdensbillede.

Argumentresistens synes at være en særlig kompetence som mange på debatten besidder 🤔

20200816_121300.thumb.jpg.2a176b8485cefdefceb742b5f85519ba.jpg

Redigeret af Cementdebil
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Det taler for sig selv :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 3 timer siden, Cementdebil skrev:

Antallet af Covid-19 smittede indlagt på intensiv er 0 - altså et kæmpe stort rungende NUL

Alligevel skal vi høre politikerne hælder frygt, demagogi og belæringer ud over befolkningen.

Trist virkelig trist.

Ja, jeg studsede også, da jeg læste de tal i går...

De kører skræmmekampagne og siger, at vi alle risikerer at dø af Corona og bla bla bla. Og derfor skal vi gå med mundbind og smittede skal tvinges i karantæne - og ifølge DF måske endda tvinges i fodlænke.

Men det eneste tal, der reelt betyder noget, er jo antallet af indlagte på intensiv. Så længe det tal er så ekstremt lavt. Ja, lige NUL, så er det totalt tosset at hive alle de nye stramninger ned over befolkningen.

Sagen er den, at COVID-19 bruges som påskud til at fratage os borger- og frihedsrettighederne. PUNKTUM!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

I kan simpelthen ikke mene i ramme alvor, at I ikke kan se årsagerne til at intensiv er nul. Hvis I af den årsag kommer frem til at så covid jo ikke farligt, eller alvorlig...så er jeg målløs. Så VIL man ikke forstå...og så er debat vel overflødig.

Hvor er jeg dog glad for langt de fleste er fornuftige og anderkender udfordringerne.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 12 minutter siden, ThomasSneum skrev:

I kan simpelthen ikke mene i ramme alvor, at I ikke kan se årsagerne til at intensiv er nul. Hvis I af den årsag kommer frem til at så covid jo ikke farligt, eller alvorlig...så er målløs. Så VIL man ikke forstår...og så er debat vel overflødig.

Hvor er jeg dog glad for langt de fleste er fornuftige og anderkender udfordringerne.

Selvom antallet af smittede er stigende og folk har været MEGA sociale hele sommeren, har vi lige nu NUL indlagte på intensiv her i Danmark. Jeg kan ikke forstå, at folk som du mener, at det er nødvendigt med yderligere stramninger set i lyset af disse trods alt opløftende tal....

Sådan noget som mundbind er noget, jeg mener vi kan OVERVEJE, hvis vi igen får mange indlagte, som overbelaster hospitalerne. Ikke før. Da jeg mener, at det er et stort indgreb i folks personlige frihed. 

Men der er nok nogle fundamentale ideologiske forskelle på din og min måde at se verden på. Jeg er liberal og mener, at staten så lidt som muligt skal agere Big Brother. Du er socialdemokrat, hvis jeg ikke husker galt (ret mig i så fald...). Og socialdemokrater kan godt lide en stor altomfavnende moderstat, der dikterer, hvad der er rigtigt og forkert og som gerne vil tænke for folk. ;)

Så fred være med det. Vi har lov til at være forskellige. Men netop disse ideologiske forskelle i vor verdensanskuelse gør nok, at vi har svært ved at forstå hinandens argumenter i denne sag.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...