Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Dansk Folkeparti vil bruge fodlænke til coronasmittede

Recommended Posts

Lucianone

Det er den slags forslag, der gør, at jeg aldrig kunne finde på at stemme på DF. For de er ganske enkelt for populistiske. 

Jeg synes, at DF alt for ofte går på kompromis med retssikkerhed og demokratiske frihedsrettigheder, når bare det handler om at lefle for de vælgere, der går ind for stramning på stramning på atter stramning. Stod det til DF skulle vi vel have amerikanske tilstande, hvor selv marginale forbrydelser takseres til minimum 10-20 års fængsel!

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sysselskriveren
Skrevet (redigeret)
For 35 minutter siden, snoozz skrev:

Ja jeg tror også at det mere eller mindre er et tilfælde, at der lige netop er tale om en stor andel Somaliere. Altså vi alle sammen har det med at have samvær med nogen vi har noget tilfælles med, ens venner osv. Derfor er det kun naturligt at hvis først en Somalier er smittet, så bliver andre i hans omgangskreds også.

Kunne lige så godt være en Japaner, englænder, eller Etnisk dansker. Men det nævnes jo ikke i alle andre tal. Så er det bare "personer" eller "slagteriarbejdere".

Men lige det at det er Somaliere DET skal fremhæves. Det er lige guf for NB og DF.

Nej, det er ikke "guf" for nogen. Det er derimod altid en fordel, at man ved, hvem vi taler om, når en farlig smitte som corona skal forsøges bekæmpet. At der så er nogen, der ikke kan tåle at høre, at der kun var 30 % af de smittede i sidste uge (Aarhus), der ikke var somaliere, har noget med den politiske korrektheds trang til at feje ting ind under gulvtæppet at gøre.

Det, f.eks. Nye Borgerlige har påpeget, er at somalierne - heller ikke i det givne tilfælde - udviste det samfundssind, som statsministeren og andre har opfordret til lige fra begyndelsen af marts. For mit vedkommende havde jeg heller ikke ventet andet. Somaliere har som hovedregel deres loyalitet andetsteds end hos Danmark og danske myndigheder.

Redigeret af Sysselskriveren
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja men så kan du jo gå videre med at tolke på disse tal:

70 % Somaliere, og 30 % ikke-somaliere.

Nu ved jeg ikke helt hvad de andre 30% helt er...

Men så er der vel grobund for noget helt andet:

Nemlig afsløre utroskab! Går ud fra at kysseri er forbudt, men nogle har så gjort det alligevel.

Så potentielt er 30% af århusiandske mænd i forhold, utro med somaliske kvinder.

Det tror jeg ikke er tilfældet.

Men statistik kan man altid dreje derhen hvor man vil ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

DF kan også foreslå at sende Coronasmittede i KZ-lejr og gasse dem. De kan lige så godt gå linen ud, nu de én gang for alle har bekræftet, at de er parat til at tage totalitære midler i brug i deres hellige kamp imod virus...

Jeg synes det er en skændsel, at de seriøst vil behandle syge mennesker som kriminelle. Jeg har lige sendt en mail til dem og skrevet, at de har ubehagelige fascistoide tendenser. Men de svarer vel ikke. ;)

Tag ikke fejl, jeg er nok også selv en del til højre. Men jeg har dog visse principper, jeg ikke giver afkald på, dersom jeg anser mig som liberal (og liberale giver ikke afkald på frihedsrettigheder). Modsat DF. DF er tydeligvis desperate, fordi de har mistet stemmer til bl.a. Nye Borgerlige og S. Så nu er de på stemmefiskeri ved at prøve at råbe højere og højere og mere skingert.

Nu betragter jeg så heller ikke just DF som liberale. Ja, ej heller som sande højreorienterede. De er nok højreorienterede angående indvandrer- og flygtningepolitiken. Men på mange områder er de jo mere røde end socialdemokraterne. Så derfor er der en del områder, hvor jeg bare slet ikke kan følge dem. De har lidt de samme tendenser til at ville tyranisere og bestemme, som de har ude på den yderste venstrefløj... 😛

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Hvordan kan man ellers håndhæve påbuddet om selvisolation ? Det er meget godt at være imod, men kom med nogle forslag, hvordan man ellers kan håndhæve det.
Fodlænke lyder ok i mine ører. Altså hvis man ikke kan finde ud af det.

• Synes godt om 2
  • Vred 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, Zorglup skrev:

Hvordan kan man ellers håndhæve påbuddet om selvisolation ? Det er meget godt at være imod, men kom med nogle forslag, hvordan man ellers kan håndhæve det.
Fodlænke lyder ok i mine ører. Altså hvis man ikke kan finde ud af det.

Man behøver slet ikke tvinge folk i karantæne. Tvang er ubehageligt og minder om totalitære fascistiske og kommunistiske samfund!

Staten skal ikke behandle syge mennesker som kriminelle. Denne her jagt på Coronasmittede minder lidt om en skolegård, hvor børnene leger "den-der-har-fnat-må-man-ikke-røre-ved". Det er en ren heksejagt.

Coronasmittede bør behandles præcist som influenzasmittede, hverken mere eller mindre. De bør blive hjemme og tage hensyn til andre, når de er syge. Men de skal ikke tvinges til det.

Hvis alle ellers sørger for at holde afstand og opretholde god higiejne, har vi slet ikke brug for alle de påbud og love. Det er jo i øvrigt gået fint nok indtil nu med bare at holde afstand og opretholde god hygiejne. 

Der er så nogle snævre miljøer, som det somaliske miljø, hvor budskabet ikke er slået igennem. Derfor tror jeg, at dette bør løses med bedre dialog og kommunikation. Ikke med tvang og politistat, som DF er fortaler for. 

Det med tvang, var noget man kunne bruge, hvis vi havde en VIRKELIG killer-virus, som f.eks. havde en dødelighed på 75% og var ekstrem smitsom (luftbåren). Ja, i sådan et tilfælde kunne jeg godt gå ind for tvang og isolation, for så havde man en virus, som VIRKELIGT ville kunne slå alle ihjel. Men ikke for en virus, hvis dødelighed af de fleste eksperter anslås til at være under 1% (jeg ved godt, at statistikkerne siger 3-5%, men husk at der er et stort mørketal for smittede, der aldrig registreres....).

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 2 minutter siden, Lucianone skrev:

De bør blive hjemme og tage hensyn til andre, når de er syge. Men de skal ikke tvinges til det.

Og hvis de nægter ?

• Vred 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Gentager lige, at forbyder folk at gå uden dørs, fx via Ankelkæde )det lyder pænere),  så begrænser du du folks frihed i henhold til grundloven. Såeee... jamen så skal der jo en folkeafstemning til, og SÅ stimeler folksammen,... ! PEst eller kolera?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Zorlup hvis nogen går ud/nøgter at blive inde. så enten fængsles de eller blive tvangsindlagt.-

Sådan er det. (ikke udtryk formin holdning men bare ud fra hvad jeg kan se ud fra fakrta)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 1 minut siden, Zorglup skrev:

Og hvis de nægter ?

Jeg synes selv, det er pisseirriterende og usolidarisk, når syge folk spiller helte og går på arbejde. Jeg har selv prøvet at blive smittet og få forkølelse eller influenza af kollegaer eller klassekammerater, der troede de var helte ved at gå på arbejde/i skole, selvom de var syge.

Men jeg synes stadig ikke, at folk skal have fodlænke og i fængsel, som var de kriminelle. Men folk skal opdrages til at være bedre til at blive hjemme, når de er syge. 

Vi har en forkert kultur her i Danmark, hvor folk er så pligtopfyldende og besatte af arbejde, at de tror, at de er helte, når de går på arbejde eller i skole, når de er sløje. Det er de ikke! Folk bør altid blive hjemme, hvis de hoster eller har feber. Og det gælder hele året rundt - uanset om der er Corona eller ej!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...