Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Dansk Folkeparti vil bruge fodlænke til coronasmittede

Recommended Posts

stig6499

der er da ikke nogen med bare lidt omløb i roen der tager DF alvorligt mere 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 1 time siden, Cementdebil skrev:

nedlæggelsen af vores frihedsrettigheder,

Hvilke rettigheder mener du ? Retten til at smitte ?

• Synes godt om 1
  • Vred 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 44 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Fordi smittetrykket stiger. Vores gode resultater kommer af en tidlig indsats...så det giver jo sig selv.

Ifølge din og andres teorier om Covid-19 - hvorfor ser vi så ikke en massiv strøm af indlæggelser? Mig bekendt er smittetallet højere end i marts? (Jeg er ikke stensikker på at dette er korrekt - men har set nogle skrive at smittetrykket er 1,4 mod 1,2 i marts?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 1 minut siden, Zorglup skrev:

Hvilke rettigheder mener du ? Retten til at smitte ?

Hvis du var reelt interesseret ville jeg svare dig fyldestgørende. Men med din slet skjulte ironiseren antager jeg at du bare ønsker at polemisere.

Omvendt kan du bare kaste dig over nogle af mine tidligere kommentarer - der er fyldestgørende redegørelser baseret på fakta, lovgivning og erfaringer fra tidligere - god fornøjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 time siden, Cementdebil skrev:

Jeg har ikke sammenlignet med influenza. Din opgørelse af dødelighed er slet og ret forkert. der er 769.000 døde ud af en verdensbefolkning på ca. 7,6 mia. Hvis du fremskriver antallet af døde lineært rammer du 0,015% døde af verdens befolkning i 2020. Og selvom du renser for 100 forskellige fejlkilder, antagelser og forudsætninger - så vil selv en fordobling eller en tredobling udgøre en total ligegyldig risiko for at dø. DET ER FAKTA ThomasSneum! Smittetallet kan desuden ikke bruges til at vurdere risikoen for at dø af Covid-19, da INGEN ved hvor mange smittede der er og har været.

Fsva. det oprindelige argument om Danmarks hospitalskapacitet (husk at det var forklaringen på HELE nedluknings idiotien) så har vi på intet tidspunkt være i NÆRHEDEN af maxkapacitet - vi har endda næppe været i nærheden af 25% af kapaciteten. DET ER FAKTA.

Jeg vil opfordre til at du ikke offentliggører fake news.

I øvrigt sprang du let og elefant over de øvrige for dig ubekvemme sandheder i kommentaren

Dødeligheden er 4-5 % 

Link: https://www.sst.dk/da/corona/tal-og-overvaagning

Fakta.

Og hvis du ønsker en fortsat debat med mig, så finder du et andet niveau at debatterer på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, Cementdebil skrev:

Ifølge din og andres teorier om Covid-19 - hvorfor ser vi så ikke en massiv strøm af indlæggelser? Mig bekendt er smittetallet højere end i marts? (Jeg er ikke stensikker på at dette er korrekt - men har set nogle skrive at smittetrykket er 1,4 mod 1,2 i marts?)

Smittetrykket er "registreret" højere. En af variablerne er langt flere testede, hvilket gør at tallet ikke kan sammenholdes 1:1. 

Når trykket stiger vil indlæggelser osv komme efter...ikke samtidig. 

Igen..temmelig logisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 5 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Smittetrykket er "registreret" højere. En af variablerne er langt flere testede, hvilket gør at tallet ikke kan sammenholdes 1:1. 

Igen..temmelig logisk.

Fordi de tester flere, bliver nogle af dem med få eller ingen symptomer, der ikke før blev testet, nu registreret som syge. Derfor er det logisk at procentandelen af REGISTREREDE smittede, der indlægges eller dør, bliver lavere.

Jeg synes, at det er et godt tegn, at vi kun har én indlagt på intensiv, når nu smittetrykket alligevel har været stigende i et par uger. Men vi kan da godt vente og se an en uge eller to mere. Hvis nu antallet af indlæggelser og døde ikke stiger betragteligt indenfor 14 dage, vil jeg vove pelsen og hævde, at det tyder på, at Coronaen har muteret til en mildere version.

En anden forklaring er, at det nu primært er yngre, der konstateres smittede. Og som vi ved, er det meget få yngre, der risikerer at dø med Corona. Jeg har hele tiden argumenteret for, at vi skulle tage hensyn til de ældre og svagelige, men lade de unge/yngre og friske leve stort set som de plejer...

De unge lever som de plejer. Skejer ud og fester. Drikker, slås, dyrker sex, råber og skriger o.s.v. Jeg kan i hvert fald iagttage at de unge i mit kvarter er totalt hæmningsløse. Går og krammer og drikker bajere og fester natten lang. I går ved midnatstid hørte jeg endda en ung mand ude på vejen, der tilbød sex til to helt ukendte unge kvinder. Så de unge lader ikke til at gå så meget op i Corona. Og heldigvis for det. De skal have lov at leve videre og nyde ungdommen. Så kan vi nøjes med at beskytte dem, der virkeligt er ældre og svagelige. Lad dog de unge more sig.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 9 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Dødeligheden er 4-5 % 

Link: https://www.sst.dk/da/corona/tal-og-overvaagning

Fakta.

Og hvis du ønsker en fortsat debat med mig, så finder du et andet niveau at debatterer på.

Sygdommens Dødelighed og risiko for at dø af sygdommen er ikke det samme.

Dødeligheden som du hæfter dig ved har jeg ikke skrevet om - så det er en stråmand nu vi taler om debat niveau.

Desuden er der i din antagelse omdødelighed en gigantisk fejlkilde - som jeg allerede har gjort dig opmærksom på.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 11 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Igen..temmelig logisk.

Så hvornår forudser du det store rykind?

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen
For 4 timer siden, ThomasSneum skrev:

Fakta er at Covid er langt mere aggresiv end alm. influenza og uden hurtig og effektiv behandling, langt mere dødelig. 

Fakta er at hvis vi ikke tog de her forbehold, så ville vi ikke kunne følge med og vi vil overskride vores kapasitet og dødeligheden ville eksploderer......fakta.

Covid -19 er naturligvis ikke fx Ebola og har heller ikke set eller hørt nogen på den form for farlighed. Jeg kan oplyse at dødeligheden på de konstaterede tilfælde er 5%... men den vil være lavere hvis man tager alle forbehold med. Dette tal kan man dog kun spå om...fakta.

Den fakta basere du på nogle mennesker, der tydeligvis hele vejen igennem denne såkaldte krise, har gættet sig til alt og igen og igen har vendt 180 grader og pludselig ment det modsatte af hvad de mente dagen før. Fakta er, at stort set hele verden ledere har overdrevet omfanget og taget deres beslutninger baseret på en helt ubegrundet frygt. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...