Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Dansk Folkeparti vil bruge fodlænke til coronasmittede

Recommended Posts

dewey

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-08-14-dansk-folkeparti-vil-bruge-fodlaenke-til-coronasmittede?fbclid=IwAR2Z6VMUr_EyuhHbt_aMuu1Q7UsXmUh6H7_uQVvmT732sueT7--FBOEzrmE

Stop den politiske korrekthed og lad politiet anvende fodlænke, hvis corona-karantæne brydes, foreslår DF.

Fredag ventes Folketingets partier at indgå en aftale om fase 4 af genåbningen.

Men aftalen skal gerne bakkes op af en kontant indsats over for smittede personer, der ikke vil gå i coronakarantæne. Det mener Dansk Folkeparti.

Partiets gruppeformand, Peter Skaarup, siger på vej ind til forhandlingerne i Landstingssalen på Christiansborg:

- Vi skal stoppe med den politiske korrekthed, hvor vi ikke tør tale om tingene. I Dansk Folkeparti tør vi godt sige, at uanset om det er en dansker, en polak eller en somalier, så skal man blive hjemme, hvis man er smittet.

- Hvis ikke man kan finde ud af det, så skal man have fodlænke på, så politiet sikrer, at man kan finde ud af det, siger Peter Skaarup.

I foråret vedtog et flertal epidemiloven, som giver myndighederne vidtgående beføjelser til at bremse smitte.

Loven giver blandt andet myndighederne mulighed for at give påbud om selvisolation. Efterkommes det ikke, kan den pågældende i yderste konsekvens tvangsindlæggelses med hjælp fra politiet.

Den bestemmelse har dog ikke været brugt, selvom borgere i Ringsted har klaget over, at smittede fra det lokale slagteri ikke overholdt karantænen. Det har ud over DF også fået Venstre til at foreslå brug af tvangsindlæggelser.

Flere partier afviser dog forslagene fra de to blå partier, fordi man mener, at langt de fleste i Danmark gør deres bedste for at overholde myndighedernes anbefalinger. Derfor indeholder udkastet til aftale heller ikke så stærk en udmelding, som DF ønsker.

Hvad mener du om at bruge fodlænker/tvangsindlæggelser til Corona-smittede, der ikke overholder påskrevet karantæne?

Som sidste udvej for at forhindre udbredelse af smitten fra mig et ok, hvis de smittede ignorerer myndighedernes forbud.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

At det er helt hul i hovedet.

Så længe den smittede ikke unødigt går ud, bruger mundbind, og holder afstand til andre, bruger sprit osv.

Der er jo visse ting, hvor man ikke kan undgå at skulle ud. Fx købe mad, eller til lægen/hospitalet.

Især når disse personer godt VED de er smittede, så er de nok ekstra EKSTRA forsigtige.

Man kunne fx fastsætte et tidsrum hvor de gerne må gå ud, fx mellem kl 18 og 20 hvor de fleste alligevel alligevel er hjemme og lave / spise mad. 

Så kan "alm" mennesker jo holde sig selv væk fra offentligheden i netop dette tidsrum.

Det er nok et langt større problem med alle dem som render rundt med smitte uden at vide det, og derfor ikke rigtigt tager de store forholdsregler.

Det andet der er noget der minder mig om fængsel. Folk er syge, ikke kriminelle !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 35 minutter siden, dewey skrev:

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-08-14-dansk-folkeparti-vil-bruge-fodlaenke-til-coronasmittede?fbclid=IwAR2Z6VMUr_EyuhHbt_aMuu1Q7UsXmUh6H7_uQVvmT732sueT7--FBOEzrmE

Stop den politiske korrekthed og lad politiet anvende fodlænke, hvis corona-karantæne brydes, foreslår DF.

Fredag ventes Folketingets partier at indgå en aftale om fase 4 af genåbningen.

Men aftalen skal gerne bakkes op af en kontant indsats over for smittede personer, der ikke vil gå i coronakarantæne. Det mener Dansk Folkeparti.

Partiets gruppeformand, Peter Skaarup, siger på vej ind til forhandlingerne i Landstingssalen på Christiansborg:

- Vi skal stoppe med den politiske korrekthed, hvor vi ikke tør tale om tingene. I Dansk Folkeparti tør vi godt sige, at uanset om det er en dansker, en polak eller en somalier, så skal man blive hjemme, hvis man er smittet.

- Hvis ikke man kan finde ud af det, så skal man have fodlænke på, så politiet sikrer, at man kan finde ud af det, siger Peter Skaarup.

I foråret vedtog et flertal epidemiloven, som giver myndighederne vidtgående beføjelser til at bremse smitte.

Loven giver blandt andet myndighederne mulighed for at give påbud om selvisolation. Efterkommes det ikke, kan den pågældende i yderste konsekvens tvangsindlæggelses med hjælp fra politiet.

Den bestemmelse har dog ikke været brugt, selvom borgere i Ringsted har klaget over, at smittede fra det lokale slagteri ikke overholdt karantænen. Det har ud over DF også fået Venstre til at foreslå brug af tvangsindlæggelser.

Flere partier afviser dog forslagene fra de to blå partier, fordi man mener, at langt de fleste i Danmark gør deres bedste for at overholde myndighedernes anbefalinger. Derfor indeholder udkastet til aftale heller ikke så stærk en udmelding, som DF ønsker.

Hvad mener du om at bruge fodlænker/tvangsindlæggelser til Corona-smittede, der ikke overholder påskrevet karantæne?

Som sidste udvej for at forhindre udbredelse af smitten fra mig et ok, hvis de smittede ignorerer myndighedernes forbud.

Meget kan man sige om Dansk folke parti, men kedeligt er de ikke. når det er sagt er deres motiv ikke altid stueren og alene at de nævner udlændinge i flæng med covid19 lugter langt væk af en klapjagt på nyhederne at flere Somalier blev smittede i Aarhus. 

God weekend til dig. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt
Skrevet (redigeret)

Jeg er sådan set enig. Kan man f.eks ikke finde ud af at isolere sig eller følge de danske sundhedsmyndigheders vejledninger, så må man få en fodlænke på. Og det gælder uanset hvad religion du tilhører eller ikke tilhører.

At problemet så i høj grad vedrører en bestemt indvandrergruppe igen igen, er jo bare en evig bekræftelse på de mange sandheder, jeg har skrevet bl.a herinde gennem årene.

Redigeret af Ubeskriveligt
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sysselskriveren
For 24 minutter siden, Jojojo skrev:

Meget kan man sige om Dansk folke parti, men kedeligt er de ikke. når det er sagt er deres motiv ikke altid stueren og alene at de nævner udlændinge i flæng med covid19 lugter langt væk af en klapjagt på nyhederne at flere Somalier blev smittede i Aarhus. 

God weekend til dig. 

Hvordan kan man drive "klapjagt på nyhederne (om) at flere somaliere blev smittet i Aarhus" ? Jeg mener snarere, at forslaget tager udgangspunkt i virkeligheden, da 70 % af de nye smittede i sidste uge var somaliere, som bor i Aarhus. Altså fakta anvendt i politikken - ikke pladderradikalisme, hvor partier og personer opdeles i "rene" og "urene".

Vi skulle gerne holde alt det med "rene" og "urene" langt væk fra dansk politik. Er du uenig, Jojojo?

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 minut siden, Sysselskriveren skrev:

Hvordan kan man drive "klapjagt på nyhederne (om) at flere somaliere blev smittet i Aarhus" ? Jeg mener snarere, at forslaget tager udgangspunkt i virkeligheden, da 70 % af de nye smittede i sidste uge var somaliere, som bor i Aarhus. Altså fakta anvendt i politikken - ikke pladderradikalisme, hvor partier og personer opdeles i "rene" og "urene".

Vi skulle gerne holde alt det med "rene" og "urene" langt væk fra dansk politik. Er du uenig, Jojojo?

Fuldstændigt uenig.

Klaphætte partiet DF skal holde fingere væk fra Covid19 som undskyldning for at nedgøre, jagte eller profilere sig på udlændinge fordi de var bedøvende lige glad med de mange smitte tilfælde efter ride stævnen i Herning hvor der var 100% hvid deltagelse.

Er vi enig Sysseleren?   Hvis ikke ønsker jeg dig en god weekend. 🤪

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det er stadig kun kriminelle, som skal opsøges af politiet, bankrøvere, voldsmænd og den slags. Ikke blot for at se om man er hjemme.

Hvis jeg var smittet, ville jeg slet ikke åbne min dør hvis nogen bankede på, hvis jeg ikke forventede at nogen kom. Alene af den grund at jeg ikke vil smitte X person hvem end det så var. Politi der tjekker.

Hvis man skulle "fængsle" folk for at have en smitsom sygdom (og dem er der jo ret så mange af), så får politiet satme travlt med at besøge folk, blot for at konstatere om de er hjemme, og HVIS de så ikke er, finde ud af hvor de så er! Troede der var mangel på betjente i forvejen pga grænsekontrol, Rasmus Paludan, og en masse andet ;) få folk til ikke at samles for mange/for tæt, osv osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja jeg tror også at det mere eller mindre er et tilfælde, at der lige netop er tale om en stor andel Somaliere. Altså vi alle sammen har det med at have samvær med nogen vi har noget tilfælles med, ens venner osv. Derfor er det kun naturligt at hvis først en Somalier er smittet, så bliver andre i hans omgangskreds også.

Kunne lige så godt være en Japaner, englænder, eller Etnisk dansker. Men det nævnes jo ikke i alle andre tal. Så er det bare "personer" eller "slagteriarbejdere".

Men lige det at det er Somaliere DET skal fremhæves. Det er lige guf for NB og DF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sysselskriveren
For 11 minutter siden, Jojojo skrev:

Fuldstændigt uenig.

Klaphætte partiet DF skal holde fingere væk fra Covid19 som undskyldning for at nedgøre, jagte eller profilere sig på udlændinge fordi de var bedøvende lige glad med de mange smitte tilfælde efter ride stævnen i Herning hvor der var 100% hvid deltagelse.

Er vi enig Sysseleren?   Hvis ikke ønsker jeg dig en god weekend. 🤪

Nej, og det bliver vi næppe heller nogensinde.

Et godt råd: Når man vil føre sig frem på en offentlig debatside, er det en fordel at prøve med gode argumenter for synspunkterne i stedet for at slå om sig med øgenavne om de politikere, man ikke kan lide/evt. tror man ikke kan lide, f.eks. ved at kalde dem klaphatte.

Som sagt, der er ingen der "jagter" nogen, hvis de - som Dansk Folkeparti - vil begrænse coronasmitten ved at tage udgangspunkt i, hvem der er store smittespredere, eksempelvis i Aarhus i sidste uge. Det kunne du ikke svare på med argumenter, Jojojo 😜 - og jeg har bemærket, at når du ikke kan det, trækker du dig som regel fra debattrådene, ikke sandt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 13 minutter siden, Sysselskriveren skrev:

Nej, og det bliver vi næppe heller nogensinde.

Et godt råd: Når man vil føre sig frem på en offentlig debatside, er det en fordel at prøve med gode argumenter for synspunkterne i stedet for at slå om sig med øgenavne om de politikere, man ikke kan lide/evt. tror man ikke kan lide, f.eks. ved at kalde dem klaphatte.

Som sagt, der er ingen der "jagter" nogen, hvis de - som Dansk Folkeparti - vil begrænse coronasmitten ved at tage udgangspunkt i, hvem der er store smittespredere, eksempelvis i Aarhus i sidste uge. Det kunne du ikke svare på med argumenter, Jojojo 😜 - og jeg har bemærket, at når du ikke kan det, trækker du dig som regel fra debattrådene, ikke sandt?

Jeg har min egen mening, jeg er en letvægt i debatten og når man bliver overstrålet af professionelle debat krigere fra streg debatten i den klasse du befinder dig ind kryber jeg til korset og erklærer en victory til modstanderen.

Andre debattører får min ærlige mening.

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...