Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Kender du nogen, der har eller har haft Coronavirus?

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg har bemærket, at der er et misforhold mellem den massive dækning af Coronavirus i medierne og min dagligdag. Jeg kan kun tale for mig selv. Men for mig har Coronavirus indtil nu primært været en mediebegivenhed. Jeg har ikke kendskab til nogen eller nogle, der har eller har haft Coronavirus i min omgangskreds. Det nærmeste, jeg kommer, er at min fætter´s svigermor, som er svensker og bor i Göteborg, har haft Coronavirus. Men selvom hun er højt oppe i alderen, overlevede hun. Så ikke et skræmmende tilfælde. Og hun har det godt i dag, har jeg hørt. 

Nogle gange er jeg i tvivl om, hvor vidt medierne og myndighederne bevidst overdriver omfanget af Coronavirus. Hvis der er så mange tilfælde, hvorfor kender jeg så ikke nogen, der har haft Corona eller kender nogen, der kender nogen - bortset fra hende min fætters svenske svigermor?! Kunne det tænkes, at medierne skaber fake cases for at sælge historien? Er det ikke påfaldende, at 70% af de nysmittede i Århus er indvandrere? Kunne det tænkes, at myndigheder og medier bare opdigter disse tilfælde, fordi deres agenda er at puste til Coronaflammen, så der kan holdes liv i bålet? Jeg mener: intet ville være nemmere end at sige, at der er en masse Coronasmittede i Århus - og at de så næsten alle er indvandrere. Fordi især somaliere taler sjældent ordentligt dansk og følger stort set ikke med i medierne. Så det ville være ret nemt at opdigte nogle fake somaliske og arabiske Coronatilfælde - uden at nogen ville kunne modbevise det!

Well, nu bor jeg i Nordjylland, som bortset fra enkeltstående tilfælde i Hjørring og omegn, ikke har været specielt hårdt ramt. Nå jo, jeg har også lidt familie i Hjørring og derigennem har jeg hørt om en lærerinde og hendes datter, der har haft Corona. Men de var vist heller ikke specielt syge. Men igen er der tale om tredjehåndsinformation, så ikke noget jeg personligt behøver forholde mig til.

Men måske er der nogle af I andre, som bor i mere udsatte områder, som har kendskab til nogle, der har eller har haft Corona?

Kom de over det? Døde de? Hvor syge var de?

Hvis omfanget af Corona´en er så slemt, som de gør det til i medierne, burde der være flere herinde, der kender til folk med Corona....også folk, som enten er døde eller har været indlagt....

Det er også påfaldende, at der har været enormt mange kendisser, der har været Coronasmittede. Men jeg kender ingen almindelige mennesker omkring dem, jeg kender (nært eller perifært), der har haft Corona (med én undtagelse, som sagt). Men der er masser af kendte skuespillere, fodboldspillere, politikere o.s.v., der har haft Corona. Opdigtes nogle af disse tilfælde bare for at føre skræmmekampagne? Var Boris Johnson overhovedet syg? Jeg studsede over, at dagen efter, at han blev udskrevet, var han allerede på skærmen og så frisk ud. Mens andre, der har været indlagt med Corona, tilsyneladende er sløje i flere dage eller uger efter. Jeg er ikke sikker på, at Boris Johnson overhovedet havde Corona. Måske fakede han...

Det er også underligt, at i Italien har der været mindst 30-40 kendte fodboldspillere, der har haft Corona. Paulo Dybala fra Juventus sprang ud som Coronasmittede kun et par dage efter, at han havde spillet en fantastisk kamp og var banens bedste spiller. Mystisk at han var så frisk, hvis han havde Corona. Sig mig, opdigter de bare disse tilfælde? Hvorfor har man ikke hørt om en eneste af de 30-40 Coronaramte fodboldspillere i Italien, som har følt sig syg? De har alle sagt, at de følte sig friske, da de havde Corona....

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Min søster har haft Covid-19.

Tro mig...det er ingen joke eller et mediestunt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 7 timer siden, Lucianone skrev:

Kunne det tænkes, at medierne skaber fake cases for at sælge historien?

For 7 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg er ikke sikker på, at Boris Johnson overhovedet havde Corona. Måske fakede han...

Det er vist mere dig, der skaber fake cases, hvad angår Corona-virussen, for at få opmærksomhed. Jeg forstår heller ikke, hvorfor du opretter flere tråde om samme tema, det er jo det samme og det samme, du påstår i alle trådene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Jeg kender flere mennesker, der i 'Covid-19 perioden' er kommet til skade i trafikken, har fået konstateret kræft og hjerte/kar sygdomme end jeg kender ofre for Covid-19. Faktisk kender jeg kun til 2 tilfælde - min nabo og en vens ven.

Red.: Ved eftertanke kender jeg også flere, der har haft influenza (eller i hvert fald influenza lignende sygdomsperiode) - og ja alle 4 blev testet for Covid-19

Redigeret af Cementdebil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg begriber ikke at man vil underspille pandemiens alvor. Hele verden anderkender den, og hvor farlig den er....og så ønsker nogen at kritiserer dem som tager forbehold, eller prøver at male et billede af magtmisbrug...ovenikøbet sætter spørgsmålstegn ved dens eksistens og hvad det koster menneskeligt, at blive ramt.

Det går simpelthen over min forstand - og jeg synes det er småt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 10 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg begriber ikke at man vil underspille pandemiens alvor.

Jamen det begriber jeg da udmærket, enhver kan kun forstå så meget, som vedkommendes hjerne har kapacitet til at forstå:D, så vi kan kun have ondt af de stakler:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 38 minutter siden, Cementdebil skrev:

Jeg kender flere mennesker, der i 'Covid-19 perioden' er kommet til skade i trafikken, har fået konstateret kræft og hjerte/kar sygdomme end jeg kender ofre for Covid-19. Faktisk kender jeg kun til 2 tilfælde - min nabo og en vens ven.

Red.: Ved eftertanke kender jeg også flere, der har haft influenza (eller i hvert fald influenza lignende sygdomsperiode) - og ja alle 4 blev testet for Covid-19

Jeg er næsten altid fascineret af dine geniale svar✌️

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

JA, men jeg har kun været i indirekte kontakt med hans familien og på afstand, han kom tilbage fra østrig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 43 minutter siden, Cementdebil skrev:

POP pop cementbil, den er vist nok lidt tyndt, faktisk meget tyndt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 1 time siden, dewey skrev:

Det er vist mere dig, der skaber fake cases, hvad angår Corona-virussen, for at få opmærksomhed. Jeg forstår heller ikke, hvorfor du opretter flere tråde om samme tema, det er jo det samme og det samme, du påstår i alle trådene.

Det er samme emne, men en ny vinkling. Denne tråd handler om folks personlige erfaringer med Coronavirus. Sådan en tråd er der da ikke herinde i forvejen. ;)

Og nu der er 50 muslimtråde, kan vi vel også have 3-4 Coronatråde.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...