Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Hvor meget varme bryder du dig om?

Recommended Posts

Lucianone

Det er tydeligt, at mennesker har det meget forskelligt med varmen. Nogle er ved at kollapse, bare der er over 25 grader. Mens andre tilsyneladende ikke kan få det varmt nok og frivilligt søger mod sydens 40-45 grader.

Hvordan har DU det med varmen? Nyder du disse dage med 30 grader og hedebølge eller foretrækker du mere moderate temperaturer?

Jeg er bestemt ikke vild med varmen. Jeg kan godt lide almindelige danske sommertemperaturer på 20-26 grader ca. Men alt over 25-26 grader synes jeg begynder at blive ubehageligt. I hvert fald hvis man skal være fysisk aktiv eller ikke har adgang til at tage ud til kysten.

Og så er det surt, at det er svært at sove tungt om natten, når der er tropenætter. Jeg kan i øjeblikket ikke få temperaturen under 23-24 grader selv om natten. Og det gør, at jeg bliver nødt til at have vinduerne åbne for at sove. Men da jeg bor i en større by, er problemet så, at jeg skal høre på støjende mennesker og biler. Så jeg sover derfor med ørepropper her om sommeren. Ellers kan jeg ikke sove. Jeg har også en blæser, jeg kan tænde. Men den sænker jo ikke temperaturen, men giver bare lidt brise.

De sidste to nætter har jeg sovet 5-6 timer. Så jeg har ikke det vilde overskud i disse hedebølgedage. Jeg ser frem mod mere behagelige temperaturer midt i næste uge, hvor vi endelig skulle ryge under de 25 grader igen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Jeg STORTRIVES i varme - elsker elsker elsker Spanien også i 40 grader.

Jeg hader hader hader kulde - og er helt åbenlyst født i det forkerte klima med en demagogisk statsminister

Redigeret af Cementdebil
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 23 minutter siden, Cementdebil skrev:

Jeg hader hader hader kulde - og er helt åbenlyst født i det forkerte klima med en demagogisk statsminister

Men dit had kan måske i tidens løb blive mindre og mindre, glem ikke vi befinder os i en global opvarmning, hvor vi får stigende temperaturer, nå ja og det med den demagogiske statsminister det skal du bare tage KOLDT og roligt, hun bliver udskiftet på et tidspunkt måske allerede ved næste valg.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 29 minutter siden, Cementdebil skrev:

Ha ha cementbil, du er født forkert og politisk fanget 😉 men du klarer dig godt synes jeg.

Jeg er så heldigt at trives i begge varme og kulde, god weekend til dig og lad være med at skrive noget i protest 🧐

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 56 minutter siden, dewey skrev:

Men dit had kan måske i tidens løb blive mindre og mindre, glem ikke vi befinder os i en global opvarmning, hvor vi får stigende temperaturer, nå ja og det med den demagogiske statsminister det skal du bare tage KOLDT og roligt, hun bliver udskiftet på et tidspunkt måske allerede ved næste valg.

Tror nu at 'de stigende' temperaturer er en marginal betragtning i Danmark trods alt.

Og udskiftningen af Che GueMette tror jeg desværre skal måles i dekader og ikke i år - danskerne vil åbenbart forføres af demagoger og løgnere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg sidder med konstant aircon på, når vi når 25-26 grader. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg kan ikke klare varmen , 20 grader er fint for mig alt over 20 grader er  noget lort for mig , jeg sidder med luft køler hele dagen , den danske hedebølge pis mig i øret 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 12 timer siden, Lucianone skrev:

Det er tydeligt, at mennesker har det meget forskelligt med varmen. Nogle er ved at kollapse, bare der er over 25 grader. Mens andre tilsyneladende ikke kan få det varmt nok og frivilligt søger mod sydens 40-45 grader.

Hvordan har DU det med varmen? Nyder du disse dage med 30 grader og hedebølge eller foretrækker du mere moderate temperaturer?

Jeg er bestemt ikke vild med varmen. Jeg kan godt lide almindelige danske sommertemperaturer på 20-26 grader ca. Men alt over 25-26 grader synes jeg begynder at blive ubehageligt. I hvert fald hvis man skal være fysisk aktiv eller ikke har adgang til at tage ud til kysten.

Og så er det surt, at det er svært at sove tungt om natten, når der er tropenætter. Jeg kan i øjeblikket ikke få temperaturen under 23-24 grader selv om natten. Og det gør, at jeg bliver nødt til at have vinduerne åbne for at sove. Men da jeg bor i en større by, er problemet så, at jeg skal høre på støjende mennesker og biler. Så jeg sover derfor med ørepropper her om sommeren. Ellers kan jeg ikke sove. Jeg har også en blæser, jeg kan tænde. Men den sænker jo ikke temperaturen, men giver bare lidt brise.

De sidste to nætter har jeg sovet 5-6 timer. Så jeg har ikke det vilde overskud i disse hedebølgedage. Jeg ser frem mod mere behagelige temperaturer midt i næste uge, hvor vi endelig skulle ryge under de 25 grader igen.

Slet ikke. 

De temperaturer de sidste par uger er ikke for hvide mennesker.

Der blev lovet regn, men det er vidst desværre aflyst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg høre til kollapse bare der er over 25 grader, for omkring de 25 grader er min grænse.

De her varme dage er ulideligt for mig, jeg forstår ikke at folk kan have det fint i 30 grader, jeg gisper som en hund.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 3 timer siden, Inger Hansen skrev:

Slet ikke. 

De temperaturer de sidste par uger er ikke for hvide mennesker.

Der blev lovet regn, men det er vidst desværre aflyst.

Jo det er det vist. Jeg er i hvert fald hvid 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...