Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Danmark må aldrig blive islamisk – derfor skal det forblive krist

Recommended Posts

dewey

https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE12328239/danmark-maa-aldrig-blive-islamisk-derfor-skal-det-forblive-kristent/

Én ting kan vi takke islams voksende demografiske og ideologiske indflydelse for her til lands: I takt med antallet af tørklæder, burkaer, moskéer, minareter, islamiske kulturforeninger, fremmedkrigere, terrorangreb, overfald, gruppevoldtægter og højlydte bønneopkald på arabisk er der de senere år kommet gang i diskussionen om politik og religion.

Jeg må tilstå, at jeg gerne var hele molevitten foruden, men når det nu ikke kan være anderledes, end at politiske, kulturelle og økonomiske eliter har hidkaldt en apokalyptisk plage over de vesteuropæiske nationer med 40 års vanvittig indvandring fra primært muslimske områder, så slipper vi ikke for diskussionen.

Det ville være løgn at påstå, at historien slet ikke gentager sig. Se nu Morten Messerschmidts nylige formaning om, at Danmark er et kristent land. Det er kun godt, det bliver gentaget, for de fleste af os har en styg tendens til enten at være ligeglade eller tage det for givet. Den udbredte uvidenhed om og frygt for kristendom er mere udbredt, end selv kynikere kunne vide. Danmark må aldrig blive islamisk, det må være første bud i den katekismus, som danske magthavere bør lære udenad. Derfor skal det forblive kristent.

440px-Salatgurke.jpg

Agurken har sat navn til avisernes dødtid om sommeren.

Og det har vi med Jalvings artikel et godt eksempel på, mener jeg og du? - Danmark bliver aldrig islamisk, og det er jeg 100% overbevist om.

Din mening?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Folk må simpelthen så at åben øjenene lidt. 

Vi omkring 250.000 muslimer i DK, og de spænder over hele kæden, langt de fleste moderate og morderne - og ikke mindst demokratiske og dansk indstillet. Ja.. alt fanatisme skal man holde øje med, men denne måde at gå og frygte dem alm. muslim er bare åndsvagt. En ting vi bude være stolte af her i danmark, er vores trang til frisind og åbenhed. Religionsfriheden og folks personlige valg skal vi værne om. Had retorik og frygt retorik er ikke noget at bryste sig af. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)

Religion burde fjernes som en magtfaktor i politik. Der hører igen steder hjemme i 2020 at en nation kan have en bestem religion, eller at religion får lov at få indflydelse på politik som skal gælle for alle, borgerer uanset religion.

Så nej, Danmark skal ikke forblive kristent, men det skal heller ikke blive islamisk. Det skal være sekulært, og have menneske og borgerrettigheder i fokus, så må folk dyrker deres religion rent privat.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, modpol skrev:

Så nej, Danmark skal ikke forblive kristent,

Det forudsætter, at Grundloven ændres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Folk må simpelthen så at åben øjenene lidt. 

Vi omkring 250.000 muslimer i DK, og de spænder over hele kæden, langt de fleste moderate og morderne - og ikke mindst demokratiske og dansk indstillet. Ja.. alt fanatisme skal man holde øje med, men denne måde at gå og frygte dem alm. muslim er bare åndsvagt. En ting vi bude være stolte af her i danmark, er vores trang til frisind og åbenhed. Religionsfriheden og folks personlige valg skal vi værne om. Had retorik og frygt retorik er ikke noget at bryste sig af. 

Nu tror jeg ikke på, at der kan lovgives om tro for, hvordan skal vi bevise hvilken /hvad jeg tror på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 21 timer siden, dewey skrev:

Ja helt klart og så kan vi lige pille kongehus ud også, når vi nu er i gange.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 5 timer siden, dewey skrev:

så lad os for pokker ændre grundloven så vi slipper for det forpæstet kristendom 

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg har engang datet en baptist. Og en som var adopteret fra Sri Lanka. Og en grønlænder. Og en jomfru ! Og en under 15 år, da jeg selv var under 15 år, og derfor ikke kan straffes for det.

Men grundlæggende er de alle ens, om de tror på Allah, Jesus, Budda, eller helt ingenting ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 8 timer siden, snoozz skrev:

Jeg har engang datet en baptist. Og en som var adopteret fra Sri Lanka. Og en grønlænder. Og en jomfru ! Og en under 15 år, da jeg selv var under 15 år, og derfor ikke kan straffes for det.

Men grundlæggende er de alle ens, om de tror på Allah, Jesus, Budda, eller helt ingenting ;)

Grundlæggende ja, men nu taler vi ikke grundlæggende men mere politiseret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...