Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
MammaMia

Åh nej, pladsbilletter i togene igen…

Recommended Posts

MammaMia

Bare svært at vise sin pladsbillet frem når wifi aldrig virker i togene… Var nemmere hvis man ku gemme den i sit galleri / album…

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 16 minutter siden, MammaMia skrev:

Bare svært at vise sin pladsbillet frem når wifi aldrig virker i togene… Var nemmere hvis man ku gemme den i sit galleri / album…

Brug dit mobil net. :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MammaMia
For 15 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Brug dit mobil net. :)

Har ikke mobilnet da jeg normalt kun er online der hjemme...  I tog/bus vil jeg heller læse aviser, blade...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, MammaMia skrev:

Du skal jo købe billetten før du stiger ombord på toget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MammaMia
For 16 timer siden, Entrelac skrev:

Du skal jo købe billetten før du stiger ombord på toget.

Heller ikke noget problem, så længe der ikke er udsolgt af de biletter... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 18 timer siden, MammaMia skrev:

Heller ikke noget problem, så længe der ikke er udsolgt af de biletter... 

Jeg går ud fra, at der gælder samme regler for pladsbilletter som til alm. billetter, de skal købes før påstigning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Der er en enkel løsning, der heller ikke koster ekstra. Når du stiger på toget, så går du direkte ud på toilettet, og bliver der hele din rejse.

Det er meget få kontrollører som dirker låsen op til en der formentlig sidder og skider eller kaster op af køresyge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On ‎09‎-‎08‎-‎2020 at 19:47, MammaMia skrev:

Har ikke mobilnet da jeg normalt kun er online der hjemme...  I tog/bus vil jeg heller læse aviser, blade...

Hej,

Det lyder lidt som at du selv fravælger det som ville gøre det muligt og let.

… så et problem du selv har skabt for dig selv?

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu

Formålet med de obligatoriske pladsbilletter er netop at begrænse antallet af passagerer i toget.

Derfor kan man opleve, at pladsbilletter er "udsolgte"  til nogle afgange. Jeg har sat "udsolgte" i anførselstegn, fordi pladsbilletterne er gratis.

I denne sommer har jeg rejst med DSB en del gange. Når man kan planlægge sin afgang i god tid, så er det ikke noget problem at bestille pladsbilletten og printe den ud hjemmefra; men hvis man gerne bare vil med næste tog, der afgår, og derfor skal trække sin pladsbillet i automaten på stationen, så har jeg flere gange oplevet, at der ikke var ledige pladser tilbage, og jeg har derfor været nødt til at vente 1 - 1½ time på en togafgang med ledig plads.

Det er min opfattelse, at nogle mennesker ikke gider vente på en ledig afgang og derfor tager chancen med at stige på et tog uden pladsbillet. Man hører en del syge undskyldninger for manglende pladsbilletter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...