Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Arend

De nye partier

Recommended Posts

Arend

Da Veganerpartiet og kristendemokraterne kun manglede få stemmer ved Oversigt over indsamlede vælgererklæringer til folketingsvalg pr. 3. august 2020 ...

... så er det ret sikkert, at de bliver opstillingsberettigede til det næste folketingsvalg.

Det ser derimod ikke ud til at Paludans parti Hard Line bliver opstillingsberettiget. I løbet af den sidste måned har partiet indsamlet 400 vælgererklæringer, men skal skal i gennemsnit indsamle 1121 vælgererklæringer om måneden - fordi vælgererklæringer bliver forældede efter 18 måneder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jamen så må man jo håbe de har noget at tilbyde alle dem som "berettiger" dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS
For 9 timer siden, Arend skrev:

Da Veganerpartiet og kristendemokraterne kun manglede få stemmer ved Oversigt over indsamlede vælgererklæringer til folketingsvalg pr. 3. august 2020 ...

... så er det ret sikkert, at de bliver opstillingsberettigede til det næste folketingsvalg.

Det ser derimod ikke ud til at Paludans parti Hard Line bliver opstillingsberettiget. I løbet af den sidste måned har partiet indsamlet 400 vælgererklæringer, men skal skal i gennemsnit indsamle 1121 vælgererklæringer om måneden - fordi vælgererklæringer bliver forældede efter 18 måneder.

Ja nu er det ikke lige partier vi mangler i Danmark, men udrensning så folketinget bedre kan bruge tiden fornuftigt. altså en kraftig hævning af spærregrænsen til over 5%

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Vi kan diskutere, hvor spærregrænsen skal gå. Men jeg mener overordnet at det er en styrke, at vi har mange partier i Danmark. Mange partier giver jo plads til flere forskellige holdninger end i et land som USA, hvor to partier skiftes til at have magten. Det giver flere nuancer i den politiske debat.

Så jeg kan egentlig godt lide, at vi har mange flere partier i Danmark end i USA. Om spærregrænsen skal være 1-2-3 eller 4% er en smagssag. Jeg mener at 2% er en fin balance mellem at give plads til mange partier - og samtidig undgå alt for mange af slagsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils
For 16 timer siden, Arend skrev:

Mange af Stram Kurs' vælgererklæringer blev givet kort før valget sidste år. Stillerne kan så ikke afgive en ny vælgererklæring før der er gået 18 måneder. Jeg vil derfor gætte på, at i løbet af efteråret vil mange af de gamle stillere fra Stram Kurs give en ny vælgererklæring til Hard Line. Jeg tvivler dog på at de får samlet nok til at blive opstillingsberettiget.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...