Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hjælp til 2. barn?

Recommended Posts

snoozz

HVad synes i om det. Man kan allerede få 6 forsøg til sit første barn (med fertilitetsbehandling), men ikke til nr 2.

Jeg kan se argumenter både for og i mod. Vi vil da gerne have flere børn da det er fremtidens skatteydere.

Og hvis man brækker ens arm 3 eller 10 gange får man hjælp alle gange.

Jeg kan sagtens stemme for det, med det ændringsforslag at: tandlæge bliver betalingsfri, lige som et besøg hos lægen, eller hospitalet er.

Der er alt for mange som går rundt med elendige tænder, måske endda med daglig tandpine, ganske enkelt fordi de ikke har råd til at betale en tandlæge.

Det synes jeg er MINDST lige så vigtigt som om ellers barnløse kan få "nr 2 barn".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

det er vigtigt at folk får forlorne tænder , det er en menneske ret at få forlorne tænder  ,  det er åbenbart også en menneske ret at få børn selvom der er tusindvis af børn i DK der lever et dårligt liv  fordi deres forældre ikke magter at have børn , hvis folk vil have børn må de betale det det koster at have børn og de må betale det det koster at få et barn , de tusindvis af børn der har forældre der ikke magter at have børn de børn vil aldrig nogensinde  leve et normalt liv fordi deres barndom blev ødelagt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 21 minutter siden, stig6499 skrev:

det er vigtigt at folk får forlorne tænder , det er en menneske ret at få forlorne tænder  ,  det er åbenbart også en menneske ret at få børn selvom der er tusindvis af børn i DK der lever et dårligt liv  fordi deres forældre ikke magter at have børn , hvis folk vil have børn må de betale det det koster at have børn og de må betale det det koster at få et barn , de tusindvis af børn der har forældre der ikke magter at have børn de børn vil aldrig nogensinde  leve et normalt liv fordi deres barndom blev ødelagt 

børn af alkoholiske forældre det er 5 procent af alle børn i DK det svare til at 1 barn i hver klasse har en mor eller far der har alkohol problemer og det er KUN børn af forældre  der har alkohol problemer oven i det kommer der de børn hvis forældre ikke magter at have børn af andre årsager  og så vil folk gudhjælpe mig have penge for at få hjælp til at få børn  pis mig i øret 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 12 minutter siden, stig6499 skrev:

børn af alkoholiske forældre det er 5 procent af alle børn i DK det svare til at 1 barn i hver klasse har en mor eller far der har alkohol problemer og det er KUN børn af forældre  der har alkohol problemer oven i det kommer der de børn hvis forældre ikke magter at have børn af andre årsager  og så vil folk gudhjælpe mig have penge for at få hjælp til at få børn  pis mig i øret 

det er politikkere der fedter for børnefamilierne  , nu er jeg gal på politikkerne  , nu sætter jeg nået punk musik på og får raset  ud 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Jeg tænker( og har selv fået hjælp til vores barn) at det er helt fair at barnløse får hjælp til det første barn, men skal man også have hjælp til nummer 2?

Det synes jeg faktisk ikke, men hvis man har fået hjælp til det første barn, og i et par år har vist at det går fint med at passe barnet, kunne man gøre det lettere og gratis at adoptere nummer 2, der er masser af børn ude i verden der har brug for nogle ordentlige forældre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nu er det bare ikke helt det samme at opfostre andres børn, som ens biologisk egne ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 39 minutter siden, snoozz skrev:

Nu er det bare ikke helt det samme at opfostre andres børn, som ens biologisk egne ;)

Næ måske ikke, men det er der jo så mange der gør alligevel, nævner i flæng, sammenbragte familier, plejefamilier, familier der har adopteret, Bøsser, Lesbiske osv.

Hvis det betyder så meget at det er ens egne gener ved barn nr. 2 så må man selv betale, vi lever trods alt i en overbefolket verden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...