Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hemmelig aflytning, lovligt/ulovligt ?

Recommended Posts

Arend
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Okay hvad så hvis ens telefon optager lyd, og man er fx i et tog. Eller i Bilka. Skal man så gå rundt og sige til samtlige andre personer i nærheden "Bare lige så du ved det, min tlf optager?".

Det gælder heller ikke "Semi-offentlige steder". Som fx en samtale på ens jobcenter. Der er INTET ulovligt i at optage samtalen med medarbejderen, heller ikke selvom du hverken siger eller ligger telefonen frem på bordet, men blot har den i lommen.

Så har sgu svært ved at se hvorfor man så ikke skulle måtte overvåge det som sker i ens eget hjem, uden at skilte med at det gør man ;)

Du må optage i offentlig rum, men du må ikke aflytte en bestemt person.

Er du vild med nabokonen, så må du ikke lave optagelser specielt med hende. Når du optager noget i det offentlige rum, så kan du ikke undgå at få uvedkommende med - men politiet kan regne ud, at hvis din nabokone er med på alle optagelser, så er det hende du stalker - eller hvad det nu er, du gør. Det må man ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg er en teknisk analfabet jeg kan ikke aflytte mine undulater hvis det var det jeg ville aflytte 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha, jeg gætter på de bare mest siger noget PIP gg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 5.8.2020 at 13:13, snoozz skrev:

Minder mig om at kort efter min eks skred (gik lige et år ingen den nye fyr kom ind i billedet) men der... altså jeg vidste godt at hun havde en god veninde. Kender hende ikke specielt meget, men hun virkede da også flink nok.... men så begyndte de at lave PIGESEX.

Altså jeg havde boet sammen med pigen i 11, år og jeg havde ingen anelse om at hun overhovedet havde tanker om at snave med andre piger og slikke fisse, som mænd normalt gør?

Nu vel det er jo ikke ulovligt så lad dem dog gg ;) Men blev dog noget overrasket gG

D.v.s. at din x gerne måtte dyrke sex med andre, men kun hvis de "andre" var kvinder?

For 21 timer siden, basle72 skrev:

hvis det drejer sig om private hjem, og der er adgang for andre end dem der bor i husstanden, skal dem der kommer i huset vide at der overvåges, dvs. dem der bliver inviteret ind i huset af husets beboere, skal vide at der overvåges

Beboerne i hjemmet skal vel også vide det.:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 17 timer siden, Arend skrev:

Du må optage i offentlig rum, men du må ikke aflytte en bestemt person.

Er du vild med nabokonen, så må du ikke lave optagelser specielt med hende. Når du optager noget i det offentlige rum, så kan du ikke undgå at få uvedkommende med - men politiet kan regne ud, at hvis din nabokone er med på alle optagelser, så er det hende du stalker - eller hvad det nu er, du gør. Det må man ikke.

Han må gerne optage nabokonen hvis han selv er tilstede.

Men han må ikke efterlade en optager hos nabokonen, og så hente den senere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 16 minutter siden, Entrelac skrev:

D.v.s. at din x gerne måtte dyrke sex med andre, men kun hvis de "andre" var kvinder?

Beboerne i hjemmet skal vel også vide det.:gruble:

ja det tog jeg som en selvfølge 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 15 minutter siden, Entrelac skrev:

Det må han, han må bare ikke afspille det for andre end naboen og ham selv, med mindre det er led i afsløring af noget kriminelt så må politiet selvfølgelig få optagelsen, så ved ikke lige hvad man skulle bruge sådan en optagelse til

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nej, jeg er da lidt ligeglad med om det er andre kvinder eller mænd hun har sex med, udover at det ikke er MIG. Siger kun at jeg blev overrasket over at hun pludselig var til pigesex, det havde der sket ikke været antydningen af før.

Basle. En sådan optagelse kan jo bruges til mange forskellige ting. Ikke nødvendigvis kriminelle forhold, men fx afsløre utroskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
1 time siden, Entrelac skrev:

Persondataloven skelner mellem situationsbilleder og portrætbilleder

Datatilsynet skelner mellem ”situationsbilleder” og ”portrætbilleder”. Situationsbilleder er billeder, hvor situationen er formålet med billedet, hvorimod formålet med portrætbilledet er at afbilde en eller flere personer. Situationsbilleder kan som regel deles, uden at dem på billedet har givet lov til det, hvorimod man med portrætbilleder normalt skal have samtykke til at dele billedet til en større kreds.

https://samvirke.dk/artikler/maa-jeg-tage-billeder-af-folk-i-offentligheden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 22 timer siden, basle72 skrev:

Beboerne i huset skal vide kameraerne er der, og ved de de, ved de også der er en risiko for at blive filmet, uanset hvad er det kun dig og konen der må se filmen af jeres lagengymnastik, er det nabomanden hun hygger sig med, kan du bruge optagelserne til at vise konen og få en skilsmisse på den konto, og ikke andet.

Hvis ikke du kan bevise at dem du inviterer ved at du filmer, så ved de det ikke, uanset om de ved det eller ej, må du ikke bruge optagelserne til noget, ej heller vise optagelserne til nogen

Nej nabomanden skal også informeres om at der filmes på forhånd ellers er det strafbart (straffeloven § 232).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...