Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Corona-regler der ikke giver mening !

Recommended Posts

snoozz

Hvilke eksempler kan i ?

Eksempelvis skal barer og diskoteker lukke kl midnat. Hvilket bare betyder at folk istedet forsamles i private haver under en pavillion, eller indendørs hvis nogen har et sted stort nok. = smitte risikoen intakt (hvis man da ikke allerede blev smittet på diskoteket ?)

I nogle lande forbydes udgang efter et bestemt klokkeslet, fx kl 22. Det giver heller ikke nogen mening. For det er netop i tidsrummet 22-07 der er mindst trafik på gaden.

Jeg kan gå helt ned på tanken, uden at møde en eneste person, ikke engang en bil om natten, hvilket må minimere smitterisikoen. Kassepigen på tanken har så plexiglas foran sig.

Men hvor tit har i overhovedet været ude under Corona? Jeg har kun forladt min lejlighed EN gang helt siden Corona begyndte, og det var fordi jeg var så uheldig at løbe tør for smøger midt om natten ?

Så er der fx også landet som lukker deres strande. Hmmm det er sefølig også bedre at de bliver hjemme i tætpakkede hoteller eller lejlighedskomplekser endnu tættere sammen, end ude i den friske luft ?

Mange ting ved Corona er helt hul i hovedet jo !

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Helt enig.

Der er utroligt meget dobbeltmoral og inkonsekvens.

F.eks. skal folk holde afstand i lufthavne, mens oppe i flyene sidder de alligevel tætpakket.

Folk må ikke gå til koncerter, men nu er de så begyndt at gå til fodbold.

Folk må ikke stå op og ned ad hinanden til f.eks. koncerter. Men gør de det på en fabrik, gør det ikke noget (tænk f.eks. på udbruddene på diverse slagterier). Kapitalen længe leve!

Sex- og swingerklubber er åbne og man må godt dyrke gruppesex med 8-10 personer sådanne steder. Men samtidig er mange pissebange for at genåbne natklubberne. 

Offentlige toiletter i parker o.s.v. er lukkede på grund af Corona. Men i storcentrene ER toiletterne åbne. Det er også dobbeltmoral. Tror magthaverne, at folk IKKE også skal på toilettet under Corona?

Nu anbefaler man ansigtsmasker. Men sandheden er jo, at hvis man har maske på, får man endnu flere bakterier ind end hvis man ikke har maske på. Da bakterierne klæber sig til masken, som så kommer ind, fordi masken hænger op ad munden. De fleste masker er i øvrigt ikke fine nok til at holde vira ude alligevel. Når man har maske på, bliver kvaliteten af den luft, man indånder, også væsentligt forringet. Og immunforsvaret påvirkes negativt deraf!

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg har været ude i byen 2 gange i Corona tiden. 

Jeg kan godt frygte at vi er nød til at stramme op igen. 
Reglerne tåler ikke altid sammenligning med lignende omstændigheder - det hele er ret nyt og meget på "at føle sig frem". Der vil ske smuttere her og der.. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, snoozz skrev:

Men hvor tit har i overhovedet været ude under Corona? Jeg har kun forladt min lejlighed EN gang helt siden Corona begyndte, og det var fordi jeg var så uheldig at løbe tør for smøger midt om natten ?

Jeg er ude hver dag...livet skal leves videre og jeg har nogle ting, der skal passes. Jeg har også behov for motion og frisk luft hver dag.

Jeg har endda to gange været ude på restaurant og spise. Og begge gange var der stopfyldt i lokalet. Der har vi også lidt dobbeltmoral. At man nok må sidde 50 sammen på en restaurant. Men da der stod 70-80 sammen til en fodboldkamp i Esbjerg sidste måned, gav politiet fansene knippelsuppe...

Jeg har - 7-9-13 - endnu ikke fået Corona. Well, som Bjarne Riis sagde: "Jeg er ikke testet positiv" - i hvert fald. Jeg kan ikke være stensikker på, at jeg ikke kan have været en symptomfri smittebærer. Det er jo ikke nemt at vide. Men da ingen i min omgangskreds har haft Corona (eller symptomer derpå), tror jeg heller ikke, at jeg har haft det. 

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Jeg har været ude i byen 2 gange i Corona tiden. 

Jeg kan godt frygte at vi er nød til at stramme op igen. 
Reglerne tåler ikke altid sammenligning med lignende omstændigheder - det hele er ret nyt og meget på "at føle sig frem". Der vil ske smuttere her og der.. 

2 gange er ikke meget. Handler du slet ikke eller køber du ind over nettet? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
Lige nu, Lucianone skrev:

2 gange er ikke meget. Handler du slet ikke eller køber du ind over nettet? ;)

Jeg tænker "i byen".. 💃

Jeg handler "næsten" hver dag. :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 3 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg tænker "i byen".. 💃

Jeg handler "næsten" hver dag. :)

Nå okay, jeg skulle bare forstå hvad du mente.

Så er vi ca. lige aktive. Jeg har også været i byen 2-3 gange. Men ellers er jeg også bare ude, når jeg handler eller skal have lidt motion. Eller skal på arbejde.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

For 2 timer siden, snoozz skrev:

Hvilke eksempler kan i ?

Eksempelvis skal barer og diskoteker lukke kl midnat. Hvilket bare betyder at folk istedet forsamles i private haver under en pavillion, eller indendørs hvis nogen har et sted stort nok. = smitte risikoen intakt (hvis man da ikke allerede blev smittet på diskoteket ?)

Vil du da gerne have lov til at drikke sammen med andre efter midnat?

Når værtshuset lukker går nogen hjem, mens andre finder et sted at drikke videre.

De der drikker videre, gør det i mindre grupper end de var i på værtshuset.

Hvis de drikker videre udendørs er smitterisikoen mindre.

Derfor har du ikke ret :)

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Forebyggelse-af-smittespredning/Forebyggelse-af-smittespredning-publikation.ashx?la=da&hash=FD3E64042EEDB7A6C3305BD37A003B5B58B1BC79

Se side 9 om smittespredning udendørs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
welupe
Skrevet (redigeret)

Ja, folk glemmer at holde afstand(inkl. mig selv). Og de færreste gider at bruge mundbind.

Selvom man læser eller hører om nye smittede hver eneste dag, så har det altså ikke givet flere indlagte – end der ville ha været plads til på 2 hospitaler… BLM gav heller ikke overfyldte hospitaler, som vi havde i foråret…

Og for nu at være lidt (for) optimistisk, så kan virus ikke smitte fra Rasmus til Vivi, uden at den skal mutere, hvilket ”ofte” ender med harmløse fejl-kopier. Såh...når virus cirkulerer rundt blandt dem der er meget sociale, bliver den sjældent farligere… 

PS: Så jeg undrer mig over om alle de 80.000 døde i Brasilien virkeligt ER døde - af Corona…?
       Well, well, der bor flere i Brasilien end i DK…

Redigeret af welupe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debatsvinet
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, welupe skrev:

Ja, folk glemmer at holde afstand(inkl. mig selv). Og de færreste gider at bruge mundbind.

Selvom man læser eller hører om nye smittede hver eneste dag, så har det altså ikke givet flere indlagte – end der ville ha været plads til på 2 hospitaler… BLM gav heller ikke overfyldte hospitaler, som vi havde i foråret…

Og for nu at være lidt (for) optimistisk, så kan virus ikke smitte fra Rasmus til Vivi, uden at den skal mutere, hvilket ”ofte” ender med harmløse fejl-kopier. Såh...når virus cirkulerer rundt blandt dem der er meget sociale, bliver den sjældent farligere… 

PS: Så jeg undrer mig over om alle de 80.000 døde i Brasilien virkeligt ER døde - af Corona…?
       Well, well, der bor flere i Brasilien end i DK…

Der er ikke mange unge der tager videre hensyn hverken til sig selv eller andre ... (husk, de mener jo de er udødelige og skal leve evigt) 😀 ... Skulle der ryge en Pensionist (som mig selv) eller 10 i svinget er det jo ikke noget tab (mener de unge) ... De gamle har jo levet deres liv, NU er de jo bare til besvær og tænk bare på al den Folkepension Staten sparer ... 🤑

Bare vent til de åbner for nattelivet så skal i bare se ........

Redigeret af Debatsvinet
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...