Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Udenlandsk musik ?

Recommended Posts

snoozz

Det er velkendt at meget musik kun er kendt i Danmark, fordi det er sunget op dansk. Fx Dodo, Medina, og mange flere.

Jeg er begyndt at interessere mig for div landes "pophits-magere" på lokale sprog, men synes det er overordenligt svært at finde frem til dem!

Har fundet Gosia, som er fra Polen, og Alizee fra Frankrig.

Vil der for høre om i har flere forslag, også gerne fra andre lande end de nævnte, eller et bud på hvordan man finder frem til hvem der er "popstjerne" internt i et land ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg kan godt lide latinomusik, så hører en del spansksproget og italiensksproget musik.

Det er dog ikke så meget det morderne musik, jeg hører. Men nærmere 80´er- og 90´er-musik.

Det er dog klart mere det italienske end det spanske, jeg hører. Af spanske er det mest Miguel Bosé og Miguel Mateos, jeg kan lide. Selvom der også er et par andre.

Af italienske kan jeg nævne flere. F.eks. Gianna Nannini, Loredana Berté, Massimo Di Cataldo, Biagio Antonacci, Nek, Marco Masini, Luca Carboni o.s.v. De er alle fra sidst i 40´erne og opad. Så det er ikke de unge musikere, jeg lytter til. Moderne musik er jeg ikke så vild med. Moderne musik er for tonedøve.

I stedet for at lægge en masse links ind, så foreslår jeg at I selv googler dem på Youtube, hvis I vil høre dem...

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ahhr så ikke helt det jeg mente.

Jeg kan gå med til ca ABBA i 70´erne og frem. Alt før der overlader jeg trygt til mine forældre at lytte til ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 21 minutter siden, snoozz skrev:

Ahhr så ikke helt det jeg mente.

Jeg kan gå med til ca ABBA i 70´erne og frem. Alt før der overlader jeg trygt til mine forældre at lytte til ;)

Nu var det også 80´er- og 90´er-musik, jeg skrev, at jeg godt kan lide.

60´er-musik siger mig ikke det vilde. Og slet ikke 50´er-musik.

Men altså moderne musik med alt det der rappen, som efter min mening er for tonedøve. Ulideligt at høre på. Og alt det er elektroniske computermusik, som tydeligt bærer præg af at være lavet i et studie - det er ikke rigtig musik, synes jeg. 

Og så alle de der popstjerner nu om dage, hvor det gælder mere om at se godt ud end at kunne synge. Mange af de kvindelige af slagsen er jo mere kendte for deres attributter end for deres musik efterhånden.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nåeee ja det er mig der lige skal vågne så jeg kan læse ordenligt GG.

Vil rigtigt gerne have forslag, til sange fra især 80érne, men også tidligere 90´ere, for da jeg selv var barn dengang, er det langt fra dem alle jeg kan huske navnene på.

Og hvis man bare søger på 80´er får man typisk Kim Larsen, Tommy Seebach og Thomas Helmig.

Alle dem som vi alle kan huske. Søger mere dem som man faktisk har glemt som er fantastiske. Fx Danser med Drenge, eller Clara Thomas, Annette Heick i børne-MGP og lign. der er ikke så "mainstream"....?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
brynya

Knapt så pop.... men I Finland hvor de er fra er det jo ligefør de er det :P

Kaunis Kuolematon laver alle deres tekster på finsk:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner

Jeg kender folk fra udlandet så har læret musik fra udlandet at kende.

her er noget fra Israel:

Jeg lyttet også en del til Tysk musik i gamle dage via AM radio og lærte sange som dette at kende:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...