Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Bellaamigo

Vil ikke flytte i bestemt by

Recommended Posts

Bellaamigo

Mig og min kæreste har snakket om og flytte sammen, han er fra storbyen og jeg er fra lille landsby. 

Sagen er jeg har 2 børn fra tidligere forhold, hvor vi har 7/7 ordning og jeg bor i den by, hvor mine børn går i skole. 

Men min kæreste vil ikke bo i den by, fordi den er for lille, han vil have masser af butikker. 

Men jeg har forklarer han, mine børn går i skole her, de er 9 og 11 år, hvis jeg skal flytte til anden by, bliver det jo et problem med skole og transport og de kan ikke skiftet skole. 

Hvad gør jeg, føler lidt enten ham eller børn, men ved da jeg vil vælge børnene. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvor langt er der mellem "lille by", og "hans storby?
Altså med mindre vi taler Løgstår, og København, så kunne man vel finde en mellem ting ?

Komme sefølig også am i har bil, og om der er skolebusser evt.

Er der ikke andre muligheder for dine børn. Så er der jo kun en anden løsning - nemlig at i bor hver for sig, men besøger hinanden så ofte det nu kan lade sig gøre rent praktisk.

Du kunne også prøve at forklare ham at man slet ikke behøver en masse butikker. Blot der er en købmand og en tankstation, så er det som regel nok.

Skal man have mere specielle varer, kan de under problemer bestilles på internettet, og i sparer både penge i husleje, og i form af at man ikke får lavet impulsindkøb.

Jeg er selv fra en lille by, godt nok med 2 købmand og en tank, og en lille grillbar, men nu bor jeg i en anden lilleby som de fleste nok også ville kalde lille, men her er da 5 supermarkeder, svømmehal, skole, tog, ja sågar en gågade og et lille butikscenter med alverdens butikker.

Men det ER svært. Både for en storby-bo at flytte til en lille by, ligesom jeg som er fra en lille by, synes at enhver by hvor man kan tage bussen uden at komme uden for bygrænsen er FOR stor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bellaamigo

Min lille by er der busser, tog, 2 indkøbsmuligheder og bager, og 2 tankenstation, værksted og stort idrætscenter. Vrå

Han er fra Aalborg. 

Problemet er min ene dreng er under udredning ved kommunen og de har sagt han ikke må flytte by, af hensyn til hans trivsel. 

For jeg har nemlig spurgt om det kunne hjælpe og flytte skole, men de siger det vil måske blive værre. 

Og det ved kæresten godt, men siger der ikke sker noget ved og flytte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ok, når der er yderligere problematikker, og der i øvrigt er fint med butikker i Vrå til langt det meste, så  ville jeg i al fald ikke flytte til Aalborg. Så må han jo selvom finde ud af om du er køreturen til Vrå værd, eller er det i virkeligheden fordi han er sådan en festabe, som ikke vil være for langt fra Jomfru Ane Gade så ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bellaamigo

Ja må nok indse det, at jeg nok snart er single igen. 

Ej må tage en alvorlig snak med ham og finde ud af, hvad han vil. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Når det er sådan, at det er det bedst for din dreng, at han ikke skifter skole, og han endda kan få det værre, så er der jo kun et svar på sit spørgsmål: I skal blive boende og din kæreste må flytte. Din søns trivsel er vel vigtigere end din kærestes lyst til at shoppe i butikker. Jeg kan ikke se andre muligheder. Hvis han ikke kan forstå det, så væk med ham. Jeg synes, det er egoistisk af din kæreste.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja spørg ham hvad der er så vigtigt i Ålborg for ham. Hvis han virkelig bare siger "butikker": Så forklar ham lige at en lejlighed i samme størrelse koster det halve i Vrå end i Ålborg.  Og i sagtens kan få råd til tur til Aalborg dermed.

Siger han derimod (eller fornemmer du) at det er nattelivet han ikke vil undvære...

Så er han ikke gammel nok til at være sammen med en der har 2 børn, så vil jeg nærmere kalde det han bruger dig til sex når han lige lyster.

Det er seføli surt at blive single, især alene med 2 børn. Det er jeg også selv (dog kun med 1 barn, men om under 2 år er hun 18 ;)

Synes i al fald ikke du skal flytte dine børn pga ham, han virker som en lummer kal´.

Vedr at børn flytter skole: det skal man kun gøre hvis et eller andet problem i deres nuværende skole er helt uløseligt. Fx mobning, som skolen nægter at gøre noget ved eller lign.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Helt enig med Homofaber (ud over som jeg læste det bor de ikke sammen endnu, men overvejer det, spørgsmålet er hvor i så fald ?

Og svaret er jo så "Slet ikke!".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 55 minutter siden, Bellaamigo skrev:

Min lille by er der busser, tog, 2 indkøbsmuligheder og bager, og 2 tankenstation, værksted og stort idrætscenter. Vrå

Han er fra Aalborg. 

Problemet er min ene dreng er under udredning ved kommunen og de har sagt han ikke må flytte by, af hensyn til hans trivsel. 

For jeg har nemlig spurgt om det kunne hjælpe og flytte skole, men de siger det vil måske blive værre. 

Og det ved kæresten godt, men siger der ikke sker noget ved og flytte. 

En mulighed var så at tage en mindre by, som ligger nærmere Aalborg end Vrå gør. F.eks. er der nogle hyggelige satellitbyer nord for Aalborg. Vadum, Aabybro, Vodskov, Vestbjerg. Men okay, så er I jo stadig ikke kommet over problemet med, at din søn ikke må flytte, ifølge kommunen. 

Jeg undrer mig over, at kommunerne anno 2020 har så meget magt over folk, at de simpelthen kan bestemme, hvornår en familie må flygte. Det er for mig at se for meget statsligt formynderi.

Hvis du SKAL vælge, vil jeg dog sige, at det nok er bedst at prioritere børnene over manden. Især når manden nu ikke er børnenes far. 

Men altså, da jeg var dreng, var der sgu da ingen der spurgte mig, om jeg gad flytte, når mine forældre flyttede rundt. Jeg boede i fire forskelige byer fra jeg var 5-16 år. Fordi min far var flyvsk og hele tiden flyttede efter nyt job...jeg blev da aldrig spurgt. Jeg gik f.eks. på fire forskellige skoler, da jeg var dreng. Det var jo ikke ideelt. Det gjorde, at jeg aldrig fik nogle barndomsvenner, som jeg holdt kontakten ved efter, jeg blev voksen. Fordi jeg ikke nåede at etablere en tæt nok kontakt til nogen, fordi jeg skiftede skole så tit. Jeg kan da godt blive lidt misundelig på folk, der er 30-40-50 år gamle og stadig har venner fra skoletiden. Det har jeg ikke.

Det er normalt at have haft 20-30 klassekammerater. Jeg har haft ca. 100. ;)

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Lucianone. Det er jo ikke det det handler om.

Kommunen FRARÅDER hende at flytte så børnene skal skifte skole (nu står der intet om hvad det ene barn fejler) men sikkert ADHD eller lign.

Alle dine "sattelitbyer", løser så leder ikke hver hendes eller hans problem (hun vil blive i Vrå, og han vil blive i Aalborg.), gør det i bedste fald værre for begge parter.

Men bliver jo ikke stavnsbundet af at have et sygt barn. Men de har nok bare rådet hende til at lade være, da det nok er vigtigt med faste trygge rammer, og dermed SLET ikke i en storby !.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...