Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Leonidas
For 1 minut siden, Arend skrev:

Måske er jeg gammeldags, men jeg kan bare ikke tåle en korrupt præsident, der lyver hele tiden.

Man fornemmer tydeligt kvindesynet i en familie, der har skabt sin formue på bordeldrift.

Hvordan er Trump korrupt? Hvor har du fra at hans familie har haft bordeldrift?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 2 minutter siden, stig6499 skrev:

jeg troede at det var et debat forum og jeg jeg troede at tråden hedder ingen kan li mig  , men det kan være jeg har misforstået et eller andet 

Det kan da godt være jeg har for høje krav til debat. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 17 minutter siden, Leonidas skrev:

Jeg synes Trump har mange fejl, og burde i den ideelle verden ikke være præsident for USA. Men pressens behandling er helt ude i hampen. Til folk i denne tråd: Prøv at tage skyklapperne af og læs denne kronik. 

Kronik af Kim Bjørnstrup, Bestyrelsesformand og forfatter
Thomas Markersen, Erhvervspsykolog

https://www.weekendavisen.dk/2020-31/samfund/klovnen-i-manegen

Artiklen lægger ud med at sammenligne Reagan med Trump. At man kan sammenligne Trump med Reagan er så absurd, at jeg nægter at læse resten af artiklen.  

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 1 minut siden, homofaber skrev:

Artiklen lægger ud med at sammenligne Reagan med Trump. At man kan sammenligne Trump med Reagan er så absurd, at jeg nægter at læse resten af artiklen.  

"

Her er lidt facts:

Trump sænkede selskabsskatten fra 35 procent til det samme niveau som Danmark nemlig 22 procent. Det blev påstået, at dette kun hjalp de rige. Konsekvensen har imidlertid været, at amerikanske virksomheder har hjemført milliarder af dollars fra deres udenlandske selskaber og investeret dem i USA. Her er der for første gang i nyere tid blevet skabt over en million nye industrijob.

Trump har nedsat den illegale immigration, hvilket har betydet, at de ufaglærte arbejderes lønninger nu for første gang stiger, da de ikke skal konkurrere i samme grad med de ulovlige immigranter længere.

Den spansktalende og den sorte del af befolkningen har under Trump fået et massivt fald i arbejdsløsheden, indtil coronakrisen ankom.

Trump har udfordret Kina ved at kræve, at Kina afskaffer regler, der har medført tyveri af amerikansk teknologi, for at USA kunne få adgang til det kinesiske marked. Han har også pålagt kinesiske virksomheder de samme restriktioner vedrørende køb, som USA er pålagt i Kina. USAs succes har fået europæerne til at kræve det samme fra kineserne.

USA er ikke det land i verden, der har flest coronadøde per million indbyggere. USA har 445, Spanien har 608, England har 608, Italien har 480 for bare at tage nogle stykker.

Trump har trods alt udgjort et alternativ til de etablerede magthavere i Washington DC, hvor politikerne har tradition for at tage sig af hinanden og berige sig selv personligt.

Vi ser Trump som en uundgåelig og nødvendig modvægt til det demokratisk støttede politiske etablissement. Trumps sejre blev drevet af Demokraternes egen nepotisme og modsatrettede aktivisme. Demokraterne var deres egen værste fjende ved valget i 2016.

Trumps og de demokratiske aktivisters kompromisløse stil har betydet, at polariseringen mellem de politiske fronter har vokset sig stærk. Ikke kun mellem Republikanerne og Demokraterne, men også internt i det demokratiske parti.

Kun den skamløse kan lede i en æra af udskamning. Herunder en småsenil Joe Biden (Demokraternes spidskandidat), der samtidig synes opsat på at hive kompasset over bord og lade sig føre af udskamingens og aktivisternes kaotiske vinde. Det er ikke en god situation. Og hvad har vores presse på hjerte? At fortælle os, at Trump er den dummeste?

Er det i virkeligheden pressen, der er klovnen i manegen?"

Der kan man bare se. Det er klart at det bliver en klovneverden, når folk læser pressen, som noget seriøst 😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 5 minutter siden, Leonidas skrev:

"

Her er lidt facts:

Trump sænkede selskabsskatten fra 35 procent til det samme niveau som Danmark nemlig 22 procent. Det blev påstået, at dette kun hjalp de rige. Konsekvensen har imidlertid været, at amerikanske virksomheder har hjemført milliarder af dollars fra deres udenlandske selskaber og investeret dem i USA. Her er der for første gang i nyere tid blevet skabt over en million nye industrijob.

Trump har nedsat den illegale immigration, hvilket har betydet, at de ufaglærte arbejderes lønninger nu for første gang stiger, da de ikke skal konkurrere i samme grad med de ulovlige immigranter længere.

Den spansktalende og den sorte del af befolkningen har under Trump fået et massivt fald i arbejdsløsheden, indtil coronakrisen ankom.

Trump har udfordret Kina ved at kræve, at Kina afskaffer regler, der har medført tyveri af amerikansk teknologi, for at USA kunne få adgang til det kinesiske marked. Han har også pålagt kinesiske virksomheder de samme restriktioner vedrørende køb, som USA er pålagt i Kina. USAs succes har fået europæerne til at kræve det samme fra kineserne.

USA er ikke det land i verden, der har flest coronadøde per million indbyggere. USA har 445, Spanien har 608, England har 608, Italien har 480 for bare at tage nogle stykker.

Trump har trods alt udgjort et alternativ til de etablerede magthavere i Washington DC, hvor politikerne har tradition for at tage sig af hinanden og berige sig selv personligt.

Vi ser Trump som en uundgåelig og nødvendig modvægt til det demokratisk støttede politiske etablissement. Trumps sejre blev drevet af Demokraternes egen nepotisme og modsatrettede aktivisme. Demokraterne var deres egen værste fjende ved valget i 2016.

Trumps og de demokratiske aktivisters kompromisløse stil har betydet, at polariseringen mellem de politiske fronter har vokset sig stærk. Ikke kun mellem Republikanerne og Demokraterne, men også internt i det demokratiske parti.

Kun den skamløse kan lede i en æra af udskamning. Herunder en småsenil Joe Biden (Demokraternes spidskandidat), der samtidig synes opsat på at hive kompasset over bord og lade sig føre af udskamingens og aktivisternes kaotiske vinde. Det er ikke en god situation. Og hvad har vores presse på hjerte? At fortælle os, at Trump er den dummeste?

Er det i virkeligheden pressen, der er klovnen i manegen?"

Der kan man bare se. Det er klart at det bliver en klovneverden, når folk læser pressen, som noget seriøst 😂

Og hvad har det med Reagan at gøre?

Det er svært at se, hvordan det at starte en handelskrig med Kina kan være en positiv ting. Kinas unfair internationale handelmetoder har i øvrigt været kendt i et årti og EU har også haft en kommision til at rådgive om håndteringen af Kina. WTO har også adskillige rapporter om det. Trump har ikke gjort noget ved Kina andet end at ødelægge et forhold som i forvejen var spændt op. Trump har også krævet 5 mia uds for at have tropper i Sydkorea. Det er en stigning fra 1 mia usd, som de har betalt USA i flere år. Trump har skadet forholdet til USA's allierede.

Jeg er ligeglad med amerikansk indenrigspolitik eller hvor mange amerikanere der dør eller er fattige. Det må være deres egen hovedpine. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 12 minutter siden, homofaber skrev:

Og hvad har det med Reagan at gøre?

Reagan blev også svinet til af pressen. Fx "den skydegale cowboy". 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 15 minutter siden, homofaber skrev:

Jeg er ligeglad med amerikansk indenrigspolitik eller hvor mange amerikanere der dør eller er fattige. Det må være deres egen hovedpine. 

Det indgår så i min bedømmelse :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 1 minut siden, Leonidas skrev:

Reagan blev også svinet til af pressen. Fx "den skydegale cowboy". 

Så fordi Reagan til at starte med blev svinet til af pressen, men endte med at blive en succesfuld præsident, så vil Trump også ende med at blive en succesfuld præsident, fordi pressen har gjort grin med ham? Det er da en underligt logik.  
Og i øvrigt, Reagan havde format og kunne håndtere pressen, fordi han havde selvindsigt. Han brugte det endda helt bevidst. Trump kan ikke håndtere pressen.
At sammenlige Trump med Reagan er så forkert som noget kan være og det er en hån mod Reagan. Jeg er simpelthen så sur, at jeg sidder her helt tøsefornærmet med korslagte arme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 8 minutter siden, homofaber skrev:

Det er da en underligt logik

Jeg synes at det er en underlig stråmandskonstatering. Jeg synes fx Obama var en ok præsident, trods at han var mediernes darling, og jeg ikke bryder mig om det mere og mere venstredrejede demokratiske parti. Jeg vil give dig et godt råd, og det er at følge politikkerne uafhængigt at de officielle medier, for ellers lever du i et ekkokammer.      

NRK-100512.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 time siden, Leonidas skrev:

Jeg synes Trump har mange fejl, og burde i den ideelle verden ikke være præsident for USA. Men pressens behandling er helt ude i hampen. Til folk i denne tråd: Prøv at tage skyklapperne af og læs denne kronik. 

Kronik af Kim Bjørnstrup, Bestyrelsesformand og forfatter
Thomas Markersen, Erhvervspsykolog

https://www.weekendavisen.dk/2020-31/samfund/klovnen-i-manegen

Jeg har læst artiklen, og mener at det er bare en af de mange farvede opinioner, """ligner lidt Jesper Steinmetz""" om Trump og USA.,s politik

Nu kan Trump sig bare glæde over at pressen er bandlyst i republikanes congres , men mon ikke han brokker sig over det 😄 fordi nu kan ikke engang pressen lide og dække ham. 

Der er godt nok ikke ret som lykkes for manden, og så er der ingen som kan lide ham 😥

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...